Monument, en konsertlokal på 1 200 kvadratmeter, ska slå upp sina portar på Ringön.
– Jag har alltid velat ha en renodlad konsertlokal. Här har jag sökt tillstånd för en publik på 600 personer. Det är mellanstort vilket gör att Monument fyller ett tomrum, säger Carl Martinsson, ägare och bokningsansvarig.
Tillsammans med kollegorna Àron Buzas, Markus Miramar Hansson och Erik Holmberg ska han satsa på livemusik och klubbkultur, samt på en separat mindre scen i samma lokaler. Eftersom det kulturellt växande Ringön redan har ett stort ölutbud blir det mest cocktails på menyn.
– Det här ska bli en genuin venue där allt som vi älskar får plats. Det tänket genomsyrar allt från koncept och läge till barens utbud och konserterna som bokas. Monument ska ha rum för alla genrer och inte minst öppna upp för nästa generation av arrangörer, resonerar Carl Martinsson.
Nu håller verksamheten, som finns i hörnet av Järnmalms- och Stålverksgatan, på att finslipas. Troligtvis öppnar Monument i november.
Monument, en konsertlokal på 1 200 kvadratmeter, ska slå upp sina portar på Ringön.
– Jag har alltid velat ha en renodlad konsertlokal. Här har jag sökt tillstånd för en publik på 600 personer. Det är mellanstort vilket gör att Monument fyller ett tomrum, säger Carl Martinsson, ägare och bokningsansvarig.
Tillsammans med kollegorna Àron Buzas, Markus Miramar Hansson och Erik Holmberg ska han satsa på livemusik och klubbkultur, samt på en separat mindre scen i samma lokaler. Eftersom det kulturellt växande Ringön redan har ett stort ölutbud blir det mest cocktails på menyn.
– Det här ska bli en genuin venue där allt som vi älskar får plats. Det tänket genomsyrar allt från koncept och läge till barens utbud och konserterna som bokas. Monument ska ha rum för alla genrer och inte minst öppna upp för nästa generation av arrangörer, resonerar Carl Martinsson.
Nu håller verksamheten, som finns i hörnet av Järnmalms- och Stålverksgatan, på att finslipas. Troligtvis öppnar Monument i november.
Den 23 juli 1966 slog Don Wetzel hastighetsrekord med tåg när han körde i 296 km/h. Tåget, M-497 ”Black Beetle”, var ett ombyggt Budd Rail Diesel Car med två begagnade General Electric J47-19 jetmotorer från ett Convair B-36 Peacemaker på taket.
Den 23 juli 1966 slog Don Wetzel hastighetsrekord med tåg när han körde i 296 km/h. Tåget, M-497 ”Black Beetle”, var ett ombyggt Budd Rail Diesel Car med två begagnade General Electric J47-19 jetmotorer från ett Convair B-36 Peacemaker på taket.
Den 23 juli 1966 slog Don Wetzel hastighetsrekord med tåg när han körde i 296 km/h. Tåget, M-497 ”Black Beetle”, var ett ombyggt Budd Rail Diesel Car med två begagnade General Electric J47-19 jetmotorer från ett Convair B-36 Peacemaker på taket.
Leah Shutkever från London slog rekord i att äta en skål spagetti på så lite som 17,03 sekunder, nu i somras. ”En skål” definierades som 100 g spagetti och 50 g sås, om du vill prova att slå rekordet...
Leah Shutkever från London slog rekord i att äta en skål spagetti på så lite som 17,03 sekunder, nu i somras. ”En skål” definierades som 100 g spagetti och 50 g sås, om du vill prova att slå rekordet...
Leah Shutkever från London slog rekord i att äta en skål spagetti på så lite som 17,03 sekunder, nu i somras. ”En skål” definierades som 100 g spagetti och 50 g sås, om du vill prova att slå rekordet...
Chilibonden Greg Foster i San Diego satte världsrekord när han den 17 september 2022 åt 10 Carolina Reaper-chilis på 33,15 sekunder. Hans råd till den som vill försöka slå det är att ha mjölk och glass nära till hands.
Chilibonden Greg Foster i San Diego satte världsrekord när han den 17 september 2022 åt 10 Carolina Reaper-chilis på 33,15 sekunder. Hans råd till den som vill försöka slå det är att ha mjölk och glass nära till hands.
Chilibonden Greg Foster i San Diego satte världsrekord när han den 17 september 2022 åt 10 Carolina Reaper-chilis på 33,15 sekunder. Hans råd till den som vill försöka slå det är att ha mjölk och glass nära till hands.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö