Monument, en konsertlokal på 1 200 kvadratmeter, ska slå upp sina portar på Ringön.
– Jag har alltid velat ha en renodlad konsertlokal. Här har jag sökt tillstånd för en publik på 600 personer. Det är mellanstort vilket gör att Monument fyller ett tomrum, säger Carl Martinsson, ägare och bokningsansvarig.
Tillsammans med kollegorna Àron Buzas, Markus Miramar Hansson och Erik Holmberg ska han satsa på livemusik och klubbkultur, samt på en separat mindre scen i samma lokaler. Eftersom det kulturellt växande Ringön redan har ett stort ölutbud blir det mest cocktails på menyn.
– Det här ska bli en genuin venue där allt som vi älskar får plats. Det tänket genomsyrar allt från koncept och läge till barens utbud och konserterna som bokas. Monument ska ha rum för alla genrer och inte minst öppna upp för nästa generation av arrangörer, resonerar Carl Martinsson.
Nu håller verksamheten, som finns i hörnet av Järnmalms- och Stålverksgatan, på att finslipas. Troligtvis öppnar Monument i november.
Monument, en konsertlokal på 1 200 kvadratmeter, ska slå upp sina portar på Ringön.
– Jag har alltid velat ha en renodlad konsertlokal. Här har jag sökt tillstånd för en publik på 600 personer. Det är mellanstort vilket gör att Monument fyller ett tomrum, säger Carl Martinsson, ägare och bokningsansvarig.
Tillsammans med kollegorna Àron Buzas, Markus Miramar Hansson och Erik Holmberg ska han satsa på livemusik och klubbkultur, samt på en separat mindre scen i samma lokaler. Eftersom det kulturellt växande Ringön redan har ett stort ölutbud blir det mest cocktails på menyn.
– Det här ska bli en genuin venue där allt som vi älskar får plats. Det tänket genomsyrar allt från koncept och läge till barens utbud och konserterna som bokas. Monument ska ha rum för alla genrer och inte minst öppna upp för nästa generation av arrangörer, resonerar Carl Martinsson.
Nu håller verksamheten, som finns i hörnet av Järnmalms- och Stålverksgatan, på att finslipas. Troligtvis öppnar Monument i november.
Wilmar Internationals ”R&D Headquarters” i Singapore bygger inte på höjden, utan smälter snarare in med naturen. Ritat av Eric Parry Architects och stod klart 2021. 6 terrasserade våningar med böljande former och glas från golv till tak får de 20 000 kvadratmeter kontors- och labbyta att likna ett superskurknäste från en Bond-film. På ett bra sätt! Bottenplan har en öppen innergård med pelare formade som trädstammar och ett ljusinsläpp som låter solen skära genom byggnaden.
Wilmar Internationals ”R&D Headquarters” i Singapore bygger inte på höjden, utan smälter snarare in med naturen. Ritat av Eric Parry Architects och stod klart 2021. 6 terrasserade våningar med böljande former och glas från golv till tak får de 20 000 kvadratmeter kontors- och labbyta att likna ett superskurknäste från en Bond-film. På ett bra sätt! Bottenplan har en öppen innergård med pelare formade som trädstammar och ett ljusinsläpp som låter solen skära genom byggnaden.
Wilmar Internationals ”R&D Headquarters” i Singapore bygger inte på höjden, utan smälter snarare in med naturen. Ritat av Eric Parry Architects och stod klart 2021. 6 terrasserade våningar med böljande former och glas från golv till tak får de 20 000 kvadratmeter kontors- och labbyta att likna ett superskurknäste från en Bond-film. På ett bra sätt! Bottenplan har en öppen innergård med pelare formade som trädstammar och ett ljusinsläpp som låter solen skära genom byggnaden.
Om Ineos Grenadier är lik en Land Rover i designen, så är nya Ineos Fusilier mer lik en G-klass. Den nya modellen blir lite mindre än storebrorsan Grenadier och med sin elektriska drivlina vara mer anpassad för vardagen. Vill man ta ut sin Fusilier på expeditioner finns en räckviddsförlängare i form av en bensinmotor som laddar batterierna som tillval. I nuläget kan man registrera sitt intresse på hemsidan och modellen planeras tillverkas i Graz, Österrike med start 2027.
Om Ineos Grenadier är lik en Land Rover i designen, så är nya Ineos Fusilier mer lik en G-klass. Den nya modellen blir lite mindre än storebrorsan Grenadier och med sin elektriska drivlina vara mer anpassad för vardagen. Vill man ta ut sin Fusilier på expeditioner finns en räckviddsförlängare i form av en bensinmotor som laddar batterierna som tillval. I nuläget kan man registrera sitt intresse på hemsidan och modellen planeras tillverkas i Graz, Österrike med start 2027.
Om Ineos Grenadier är lik en Land Rover i designen, så är nya Ineos Fusilier mer lik en G-klass. Den nya modellen blir lite mindre än storebrorsan Grenadier och med sin elektriska drivlina vara mer anpassad för vardagen. Vill man ta ut sin Fusilier på expeditioner finns en räckviddsförlängare i form av en bensinmotor som laddar batterierna som tillval. I nuläget kan man registrera sitt intresse på hemsidan och modellen planeras tillverkas i Graz, Österrike med start 2027.
Cykeltillverkaren Super73 hjälper oss introducera fart till våra minsta med modellen K1D. Med fullt batteri är det bara att vrida på högra handtaget och ge järnet! Rekommenderad för åldrar mellan 4 till 8 år och börjar säljas denna sommar. Super73 vann Red Dot Award 2022 när de presenterade konceptet.
Cykeltillverkaren Super73 hjälper oss introducera fart till våra minsta med modellen K1D. Med fullt batteri är det bara att vrida på högra handtaget och ge järnet! Rekommenderad för åldrar mellan 4 till 8 år och börjar säljas denna sommar. Super73 vann Red Dot Award 2022 när de presenterade konceptet.
Cykeltillverkaren Super73 hjälper oss introducera fart till våra minsta med modellen K1D. Med fullt batteri är det bara att vrida på högra handtaget och ge järnet! Rekommenderad för åldrar mellan 4 till 8 år och börjar säljas denna sommar. Super73 vann Red Dot Award 2022 när de presenterade konceptet.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö