Monument, en konsertlokal på 1 200 kvadratmeter, ska slå upp sina portar på Ringön.
– Jag har alltid velat ha en renodlad konsertlokal. Här har jag sökt tillstånd för en publik på 600 personer. Det är mellanstort vilket gör att Monument fyller ett tomrum, säger Carl Martinsson, ägare och bokningsansvarig.
Tillsammans med kollegorna Àron Buzas, Markus Miramar Hansson och Erik Holmberg ska han satsa på livemusik och klubbkultur, samt på en separat mindre scen i samma lokaler. Eftersom det kulturellt växande Ringön redan har ett stort ölutbud blir det mest cocktails på menyn.
– Det här ska bli en genuin venue där allt som vi älskar får plats. Det tänket genomsyrar allt från koncept och läge till barens utbud och konserterna som bokas. Monument ska ha rum för alla genrer och inte minst öppna upp för nästa generation av arrangörer, resonerar Carl Martinsson.
Nu håller verksamheten, som finns i hörnet av Järnmalms- och Stålverksgatan, på att finslipas. Troligtvis öppnar Monument i november.
Monument, en konsertlokal på 1 200 kvadratmeter, ska slå upp sina portar på Ringön.
– Jag har alltid velat ha en renodlad konsertlokal. Här har jag sökt tillstånd för en publik på 600 personer. Det är mellanstort vilket gör att Monument fyller ett tomrum, säger Carl Martinsson, ägare och bokningsansvarig.
Tillsammans med kollegorna Àron Buzas, Markus Miramar Hansson och Erik Holmberg ska han satsa på livemusik och klubbkultur, samt på en separat mindre scen i samma lokaler. Eftersom det kulturellt växande Ringön redan har ett stort ölutbud blir det mest cocktails på menyn.
– Det här ska bli en genuin venue där allt som vi älskar får plats. Det tänket genomsyrar allt från koncept och läge till barens utbud och konserterna som bokas. Monument ska ha rum för alla genrer och inte minst öppna upp för nästa generation av arrangörer, resonerar Carl Martinsson.
Nu håller verksamheten, som finns i hörnet av Järnmalms- och Stålverksgatan, på att finslipas. Troligtvis öppnar Monument i november.
Flygbolaget SAS startar femton nya linjer från Kastrup nästa sommar. Det är ett led i bolagets storsatsning på den danska flygplatsen som ett ”globalt flygnav”. Bland de nya destinationerna finns en direktlinje till Seattle. Även Madrid, Milano och Budapest finns bland de nya orterna. – Med vårt fokus på att skapa en global hubb i Skandinavien kommer Köpenhamn att bli en central knutpunkt som knyter regionen ännu tätare samman, säger SAS vd Anko van der Werff.
Flygbolaget SAS startar femton nya linjer från Kastrup nästa sommar. Det är ett led i bolagets storsatsning på den danska flygplatsen som ett ”globalt flygnav”. Bland de nya destinationerna finns en direktlinje till Seattle. Även Madrid, Milano och Budapest finns bland de nya orterna. – Med vårt fokus på att skapa en global hubb i Skandinavien kommer Köpenhamn att bli en central knutpunkt som knyter regionen ännu tätare samman, säger SAS vd Anko van der Werff.
Flygbolaget SAS startar femton nya linjer från Kastrup nästa sommar. Det är ett led i bolagets storsatsning på den danska flygplatsen som ett ”globalt flygnav”. Bland de nya destinationerna finns en direktlinje till Seattle. Även Madrid, Milano och Budapest finns bland de nya orterna. – Med vårt fokus på att skapa en global hubb i Skandinavien kommer Köpenhamn att bli en central knutpunkt som knyter regionen ännu tätare samman, säger SAS vd Anko van der Werff.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Blues Kitchen på Camden High Street i London gjorde anspråk på världens längsta jam session den 25 september 2014. De 134 musikerna (både amatörer och yrkesmusiker) jammade kontinuerligt i 50 timmar och 45 sekunder. Mäktigt!
Blues Kitchen på Camden High Street i London gjorde anspråk på världens längsta jam session den 25 september 2014. De 134 musikerna (både amatörer och yrkesmusiker) jammade kontinuerligt i 50 timmar och 45 sekunder. Mäktigt!
Blues Kitchen på Camden High Street i London gjorde anspråk på världens längsta jam session den 25 september 2014. De 134 musikerna (både amatörer och yrkesmusiker) jammade kontinuerligt i 50 timmar och 45 sekunder. Mäktigt!
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö