Redan för några år sedan etablerade sig Slettvoll i Göteborg. Men snart flyttas butiken i Västra Frölunda och blir en flaggskeppsbutik i centrala stan.
– Vi ser otroligt mycket fram emot en etablering på Avenyn. Slettvoll finns representerat i sjutton butiker med väl utvalda adresser i Skandinavien, säger Bjørn Helge Vik, vd för Slettvoll.
Den norska inredningskedjan grundades redan 1951 och säljer designmöbler i den högre prisklassen. Exempelvis har flera soffor en prislapp på över 50 000 kronor. Det är ett långt steg från bolagets början då varorna transporterades med cykel, till dagens internationella inredningskoncept. På Avenyn flyttar man in i en lokal på 542 kvadratmeter, en sammanslagning av tre butikslokaler i entréplan. Dessa rymde tidigare Holmens herr, Tommy Hilfiger och Wetterling Gallery. Öppningen ska ske i början av 2024.
Redan för några år sedan etablerade sig Slettvoll i Göteborg. Men snart flyttas butiken i Västra Frölunda och blir en flaggskeppsbutik i centrala stan.
– Vi ser otroligt mycket fram emot en etablering på Avenyn. Slettvoll finns representerat i sjutton butiker med väl utvalda adresser i Skandinavien, säger Bjørn Helge Vik, vd för Slettvoll.
Den norska inredningskedjan grundades redan 1951 och säljer designmöbler i den högre prisklassen. Exempelvis har flera soffor en prislapp på över 50 000 kronor. Det är ett långt steg från bolagets början då varorna transporterades med cykel, till dagens internationella inredningskoncept. På Avenyn flyttar man in i en lokal på 542 kvadratmeter, en sammanslagning av tre butikslokaler i entréplan. Dessa rymde tidigare Holmens herr, Tommy Hilfiger och Wetterling Gallery. Öppningen ska ske i början av 2024.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Blues Kitchen på Camden High Street i London gjorde anspråk på världens längsta jam session den 25 september 2014. De 134 musikerna (både amatörer och yrkesmusiker) jammade kontinuerligt i 50 timmar och 45 sekunder. Mäktigt!
Blues Kitchen på Camden High Street i London gjorde anspråk på världens längsta jam session den 25 september 2014. De 134 musikerna (både amatörer och yrkesmusiker) jammade kontinuerligt i 50 timmar och 45 sekunder. Mäktigt!
Blues Kitchen på Camden High Street i London gjorde anspråk på världens längsta jam session den 25 september 2014. De 134 musikerna (både amatörer och yrkesmusiker) jammade kontinuerligt i 50 timmar och 45 sekunder. Mäktigt!
Göteborgs Stad stiger i Svenskt Näringslivs senaste rankning av lokalt företagsklimat. Staden klättrar 24 placeringar och ligger nu på plats 187 i Sverige, vilket minskar gapet mot både Stockholm och Malmö. – Otroligt härligt att få ett positivt kvitto på att vi kommuner i Göteborgsregionen förstår näringslivets centrala roll för både jobb och välfärd, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg. Svenskt Näringslivs årliga rankning bygger på enkätsvar från över 30.000 företag, kombinerat med statistik från olika områden.
Göteborgs Stad stiger i Svenskt Näringslivs senaste rankning av lokalt företagsklimat. Staden klättrar 24 placeringar och ligger nu på plats 187 i Sverige, vilket minskar gapet mot både Stockholm och Malmö. – Otroligt härligt att få ett positivt kvitto på att vi kommuner i Göteborgsregionen förstår näringslivets centrala roll för både jobb och välfärd, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg. Svenskt Näringslivs årliga rankning bygger på enkätsvar från över 30.000 företag, kombinerat med statistik från olika områden.
Göteborgs Stad stiger i Svenskt Näringslivs senaste rankning av lokalt företagsklimat. Staden klättrar 24 placeringar och ligger nu på plats 187 i Sverige, vilket minskar gapet mot både Stockholm och Malmö. – Otroligt härligt att få ett positivt kvitto på att vi kommuner i Göteborgsregionen förstår näringslivets centrala roll för både jobb och välfärd, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg. Svenskt Näringslivs årliga rankning bygger på enkätsvar från över 30.000 företag, kombinerat med statistik från olika områden.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö