Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Amani Modular Outdoor Pavilion är ett modulsystem för uteplatsen. Ramen är aluminium och man väljer själv om man vill ha vikpaneler, tak, skjutglaspartier, jalusier, belysning med mera. Systemet har vunnit både Red Dot och iF Design awards och tillverkas av Renson Outdoor.
Amani Modular Outdoor Pavilion är ett modulsystem för uteplatsen. Ramen är aluminium och man väljer själv om man vill ha vikpaneler, tak, skjutglaspartier, jalusier, belysning med mera. Systemet har vunnit både Red Dot och iF Design awards och tillverkas av Renson Outdoor.
Amani Modular Outdoor Pavilion är ett modulsystem för uteplatsen. Ramen är aluminium och man väljer själv om man vill ha vikpaneler, tak, skjutglaspartier, jalusier, belysning med mera. Systemet har vunnit både Red Dot och iF Design awards och tillverkas av Renson Outdoor.
The Dalmores senaste släpp i Luminary-serien kallas The Rare. En 49-årig singelmalt framtagen av Master Whisky Maker Gregg Glass tillsammans med Zaha Hadid Arcitects biträdande direktör Melodie Leung. Den ovanliga karaffen presenteras i en ännu ovanligare glasskulptur som ska symbolisera alla lager av smaker som vuxit fram under lagringstiden. Bland dessa smaker uppges rostade kastanjer och päron föregå vanilj och bär för att avsluta lite rökigt med kaffe och mandlar. Endast tre flaskor och två skulpturer tas fram och endas ett set ska säljas på Sotheby’s. Nånsin.
The Dalmores senaste släpp i Luminary-serien kallas The Rare. En 49-årig singelmalt framtagen av Master Whisky Maker Gregg Glass tillsammans med Zaha Hadid Arcitects biträdande direktör Melodie Leung. Den ovanliga karaffen presenteras i en ännu ovanligare glasskulptur som ska symbolisera alla lager av smaker som vuxit fram under lagringstiden. Bland dessa smaker uppges rostade kastanjer och päron föregå vanilj och bär för att avsluta lite rökigt med kaffe och mandlar. Endast tre flaskor och två skulpturer tas fram och endas ett set ska säljas på Sotheby’s. Nånsin.
The Dalmores senaste släpp i Luminary-serien kallas The Rare. En 49-årig singelmalt framtagen av Master Whisky Maker Gregg Glass tillsammans med Zaha Hadid Arcitects biträdande direktör Melodie Leung. Den ovanliga karaffen presenteras i en ännu ovanligare glasskulptur som ska symbolisera alla lager av smaker som vuxit fram under lagringstiden. Bland dessa smaker uppges rostade kastanjer och päron föregå vanilj och bär för att avsluta lite rökigt med kaffe och mandlar. Endast tre flaskor och två skulpturer tas fram och endas ett set ska säljas på Sotheby’s. Nånsin.
PGA Tours nya globala huvudkontor i Ponte Vedra Beach, norra Florida, samlar alla under ett tak. Bokstavligen. De olika avdelningarna är som en by av kontor under ett enormt gemensamt ”fristående” tak. I mitten löper en gata genom lobbyn med stora ljusinsläpp som kompenserar takets väldiga skugga. Hatten av till Foster + Partners!
PGA Tours nya globala huvudkontor i Ponte Vedra Beach, norra Florida, samlar alla under ett tak. Bokstavligen. De olika avdelningarna är som en by av kontor under ett enormt gemensamt ”fristående” tak. I mitten löper en gata genom lobbyn med stora ljusinsläpp som kompenserar takets väldiga skugga. Hatten av till Foster + Partners!
PGA Tours nya globala huvudkontor i Ponte Vedra Beach, norra Florida, samlar alla under ett tak. Bokstavligen. De olika avdelningarna är som en by av kontor under ett enormt gemensamt ”fristående” tak. I mitten löper en gata genom lobbyn med stora ljusinsläpp som kompenserar takets väldiga skugga. Hatten av till Foster + Partners!
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö