Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Det är väl ingen konst att skriva en krönika som denna, tänker ni förmodligen. Bara att komma på vad man ska skriva om och sedan börja knattra på tangenterna. Fait accompli redan innan man börjat. Om det bara inte vore för den lilla detaljen “att komma på vad man ska skriva om”... Nåväl, möjligen kunde jag skriva om den gången vi tog taxi till en bättre tillställning, uppklädda i aftonklänning resp smoking, och jag plötsligt kom på att jag glömt det viktigaste: En cigarr att fira med efter middagen!
Det är väl ingen konst att skriva en krönika som denna, tänker ni förmodligen. Bara att komma på vad man ska skriva om och sedan börja knattra på tangenterna. Fait accompli redan innan man börjat. Om det bara inte vore för den lilla detaljen “att komma på vad man ska skriva om”... Nåväl, möjligen kunde jag skriva om den gången vi tog taxi till en bättre tillställning, uppklädda i aftonklänning resp smoking, och jag plötsligt kom på att jag glömt det viktigaste: En cigarr att fira med efter middagen!
Det är väl ingen konst att skriva en krönika som denna, tänker ni förmodligen. Bara att komma på vad man ska skriva om och sedan börja knattra på tangenterna. Fait accompli redan innan man börjat. Om det bara inte vore för den lilla detaljen “att komma på vad man ska skriva om”... Nåväl, möjligen kunde jag skriva om den gången vi tog taxi till en bättre tillställning, uppklädda i aftonklänning resp smoking, och jag plötsligt kom på att jag glömt det viktigaste: En cigarr att fira med efter middagen!
Som små ståtliga pinnar stack de upp ur gräset när jag traskade i spanskt solsken. Fullt av dem. Precis som våra diken är fulla av smultron om sommaren. Jag pratar om den förnäma krispiga lilla grönsaken sparris. En liljeväxt som varje år intar varenda meny under några månader om våren - för att sedan försvinna spårlöst till nästa gång. Sparrisen har en kort och intensiv säsong och en klok person (min mamma) lärde mig en gång en tumregel - om du går på restaurang och det finns ”svensk sparris” på menyn efter midsommar så antingen ljuger restaurangen eller så kommer du bli serverad en trådig, seg och tråkig sparris. För i Sverige har sparrisen säsong fram till midsommar. Inte en dag längre. Så regeln är – frossa tills du dansar till små grodorna.
Som små ståtliga pinnar stack de upp ur gräset när jag traskade i spanskt solsken. Fullt av dem. Precis som våra diken är fulla av smultron om sommaren. Jag pratar om den förnäma krispiga lilla grönsaken sparris. En liljeväxt som varje år intar varenda meny under några månader om våren - för att sedan försvinna spårlöst till nästa gång. Sparrisen har en kort och intensiv säsong och en klok person (min mamma) lärde mig en gång en tumregel - om du går på restaurang och det finns ”svensk sparris” på menyn efter midsommar så antingen ljuger restaurangen eller så kommer du bli serverad en trådig, seg och tråkig sparris. För i Sverige har sparrisen säsong fram till midsommar. Inte en dag längre. Så regeln är – frossa tills du dansar till små grodorna.
Som små ståtliga pinnar stack de upp ur gräset när jag traskade i spanskt solsken. Fullt av dem. Precis som våra diken är fulla av smultron om sommaren. Jag pratar om den förnäma krispiga lilla grönsaken sparris. En liljeväxt som varje år intar varenda meny under några månader om våren - för att sedan försvinna spårlöst till nästa gång. Sparrisen har en kort och intensiv säsong och en klok person (min mamma) lärde mig en gång en tumregel - om du går på restaurang och det finns ”svensk sparris” på menyn efter midsommar så antingen ljuger restaurangen eller så kommer du bli serverad en trådig, seg och tråkig sparris. För i Sverige har sparrisen säsong fram till midsommar. Inte en dag längre. Så regeln är – frossa tills du dansar till små grodorna.
Den snabbaste (modifierade) traktorn byggdes av BBC Top Gears ingenjörer för några år sen och fastställde världsrekordet till 140.45 km/h. The Track-tor, som den kallas har en 5,7-liters Chevy V8 och luftfjädring för att klarar hastigheten. Föraren som håller rekordet var såklart anonyme ”The Stig”.
Den snabbaste (modifierade) traktorn byggdes av BBC Top Gears ingenjörer för några år sen och fastställde världsrekordet till 140.45 km/h. The Track-tor, som den kallas har en 5,7-liters Chevy V8 och luftfjädring för att klarar hastigheten. Föraren som håller rekordet var såklart anonyme ”The Stig”.
Den snabbaste (modifierade) traktorn byggdes av BBC Top Gears ingenjörer för några år sen och fastställde världsrekordet till 140.45 km/h. The Track-tor, som den kallas har en 5,7-liters Chevy V8 och luftfjädring för att klarar hastigheten. Föraren som håller rekordet var såklart anonyme ”The Stig”.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö