Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Har man 630 000 kronor över kan man skämma bort sig med Rolls humidor med plats för cigarrer, snoppare, S.T. Dupont-tändare, en flaska avec, glas och askfat - allt du behöver för picnicen...
Har man 630 000 kronor över kan man skämma bort sig med Rolls humidor med plats för cigarrer, snoppare, S.T. Dupont-tändare, en flaska avec, glas och askfat - allt du behöver för picnicen...
Har man 630 000 kronor över kan man skämma bort sig med Rolls humidor med plats för cigarrer, snoppare, S.T. Dupont-tändare, en flaska avec, glas och askfat - allt du behöver för picnicen...
Den blinde gamle mannen i Mary Shelleys romanklassiker “Frankenstein” från 1818 erbjuder det jagade monstret värmen i sitt hem, mat, dryck – och en cigarr(!) Det senare åtminstone i diktadaptionen av Edward Field. Och när monstret förskräckt ryggar tillbaka för elden från tändstickan utspelar sig en rar liten scen: ”No, my friend, smoke -- gooood,” and the old man demonstrates with his own cigar. The monster takes a tentative puff and smiles hugely, saying, ”Smoke -- gooood,” and sits back like a banker, grunting and puffing.
Den blinde gamle mannen i Mary Shelleys romanklassiker “Frankenstein” från 1818 erbjuder det jagade monstret värmen i sitt hem, mat, dryck – och en cigarr(!) Det senare åtminstone i diktadaptionen av Edward Field. Och när monstret förskräckt ryggar tillbaka för elden från tändstickan utspelar sig en rar liten scen: ”No, my friend, smoke -- gooood,” and the old man demonstrates with his own cigar. The monster takes a tentative puff and smiles hugely, saying, ”Smoke -- gooood,” and sits back like a banker, grunting and puffing.
Den blinde gamle mannen i Mary Shelleys romanklassiker “Frankenstein” från 1818 erbjuder det jagade monstret värmen i sitt hem, mat, dryck – och en cigarr(!) Det senare åtminstone i diktadaptionen av Edward Field. Och när monstret förskräckt ryggar tillbaka för elden från tändstickan utspelar sig en rar liten scen: ”No, my friend, smoke -- gooood,” and the old man demonstrates with his own cigar. The monster takes a tentative puff and smiles hugely, saying, ”Smoke -- gooood,” and sits back like a banker, grunting and puffing.
Vilken sommar det har varit! Varmt och jävligt. Jag som inte är jätteförtjust i kvalmiga och svettiga soldagar utan föredrar ruggiga (läs mysiga) vinter- och höstkvällar har inte haft det lätt. Växthuseffekt-sommar är liksom inte den ultimata miljön för min favoritsysselsättning. Att mysa ner mig under en filt i tevesoffan. Men trots svåra yttre omständigheter har jag ändå, för er skull kära läsare, offrat mig, lagt mig i horisontalläge och gjort mitt jobb. Alltså tittat på TV och ätit godis.
Vilken sommar det har varit! Varmt och jävligt. Jag som inte är jätteförtjust i kvalmiga och svettiga soldagar utan föredrar ruggiga (läs mysiga) vinter- och höstkvällar har inte haft det lätt. Växthuseffekt-sommar är liksom inte den ultimata miljön för min favoritsysselsättning. Att mysa ner mig under en filt i tevesoffan. Men trots svåra yttre omständigheter har jag ändå, för er skull kära läsare, offrat mig, lagt mig i horisontalläge och gjort mitt jobb. Alltså tittat på TV och ätit godis.
Vilken sommar det har varit! Varmt och jävligt. Jag som inte är jätteförtjust i kvalmiga och svettiga soldagar utan föredrar ruggiga (läs mysiga) vinter- och höstkvällar har inte haft det lätt. Växthuseffekt-sommar är liksom inte den ultimata miljön för min favoritsysselsättning. Att mysa ner mig under en filt i tevesoffan. Men trots svåra yttre omständigheter har jag ändå, för er skull kära läsare, offrat mig, lagt mig i horisontalläge och gjort mitt jobb. Alltså tittat på TV och ätit godis.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö