Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Rasmus Johansen har en gedigen bakgrund från flera restauranger i Malmö, han har tävlat i Årets Ekokock och varit köksmästare på bland annat Malmö Live och MJ’S. Numera basar han i köket på Folk, Mat och Möten.
Rasmus Johansen har en gedigen bakgrund från flera restauranger i Malmö, han har tävlat i Årets Ekokock och varit köksmästare på bland annat Malmö Live och MJ’S. Numera basar han i köket på Folk, Mat och Möten.
Rasmus Johansen har en gedigen bakgrund från flera restauranger i Malmö, han har tävlat i Årets Ekokock och varit köksmästare på bland annat Malmö Live och MJ’S. Numera basar han i köket på Folk, Mat och Möten.
’Nduja är en kryddig, bredbar fläskkorv från regionen Kalabrien i södra Italien. Den liknar sobrassada från Balearerna i Spanien, och är löst baserad på den franska andouille. Det är Kalabriens bidrag till de många typerna av italiensk salami, och kommer från området kring den lilla kalabriska staden Spilinga.
’Nduja är en kryddig, bredbar fläskkorv från regionen Kalabrien i södra Italien. Den liknar sobrassada från Balearerna i Spanien, och är löst baserad på den franska andouille. Det är Kalabriens bidrag till de många typerna av italiensk salami, och kommer från området kring den lilla kalabriska staden Spilinga.
’Nduja är en kryddig, bredbar fläskkorv från regionen Kalabrien i södra Italien. Den liknar sobrassada från Balearerna i Spanien, och är löst baserad på den franska andouille. Det är Kalabriens bidrag till de många typerna av italiensk salami, och kommer från området kring den lilla kalabriska staden Spilinga.
Med några favoritcigarrer och boxen "Plantation Experience" från bolaget (nr 11426, 499 kr) kan du anordna en egen pairing hemma. Vi på redaktionen har provat detta (flera gånger för säkerhets skull) och en liten spoiler är att tre av dem funkar riktigt bra, upptäck själva.
Med några favoritcigarrer och boxen "Plantation Experience" från bolaget (nr 11426, 499 kr) kan du anordna en egen pairing hemma. Vi på redaktionen har provat detta (flera gånger för säkerhets skull) och en liten spoiler är att tre av dem funkar riktigt bra, upptäck själva.
Med några favoritcigarrer och boxen "Plantation Experience" från bolaget (nr 11426, 499 kr) kan du anordna en egen pairing hemma. Vi på redaktionen har provat detta (flera gånger för säkerhets skull) och en liten spoiler är att tre av dem funkar riktigt bra, upptäck själva.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö