Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Musiken ligger alltid och pyr i botten. Sen kommer lyhörda designers som lägger örat mot vinylen och förvandlar det man ser på gatan och klubbar till mode. Så var det när Elvis dök upp på sin hemmascen i Memphis vilket blir tydligt i Baz Luhrmanns aktuella Elvis-film där man gräver sig djupt ner i artistens rötter vad gäller såväl musik som mode.
Musiken ligger alltid och pyr i botten. Sen kommer lyhörda designers som lägger örat mot vinylen och förvandlar det man ser på gatan och klubbar till mode. Så var det när Elvis dök upp på sin hemmascen i Memphis vilket blir tydligt i Baz Luhrmanns aktuella Elvis-film där man gräver sig djupt ner i artistens rötter vad gäller såväl musik som mode.
Musiken ligger alltid och pyr i botten. Sen kommer lyhörda designers som lägger örat mot vinylen och förvandlar det man ser på gatan och klubbar till mode. Så var det när Elvis dök upp på sin hemmascen i Memphis vilket blir tydligt i Baz Luhrmanns aktuella Elvis-film där man gräver sig djupt ner i artistens rötter vad gäller såväl musik som mode.
Kalksten, granit, marmor - sten består i alla år. Stenhårda inredningsprylar vi gillar lite extra.
Kalksten, granit, marmor - sten består i alla år. Stenhårda inredningsprylar vi gillar lite extra.
Kalksten, granit, marmor - sten består i alla år. Stenhårda inredningsprylar vi gillar lite extra.
Siffror om fisk, fiske och konsumtion av fisk. Och fakta om ålen som föds i saltvatten för att leva i sötvatten bara för att återvända till det salta havet för att föröka sig.
Siffror om fisk, fiske och konsumtion av fisk. Och fakta om ålen som föds i saltvatten för att leva i sötvatten bara för att återvända till det salta havet för att föröka sig.
Siffror om fisk, fiske och konsumtion av fisk. Och fakta om ålen som föds i saltvatten för att leva i sötvatten bara för att återvända till det salta havet för att föröka sig.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö