Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
När många traditioner blir dammiga och vi byter ut äldre drycker som den blandade svagdrickan mot amerikanska julsatsningar på Coca-Cola så tycks glöggen vara hetare än någonsin. Från några varumärken som dominerat släpps nu en rad hantverksmässiga glöggsorter sidan om de stora etablerade favoriterna i vår monopolbutik och vi har ett stort utbud att välja mellan. En hel vägg av glögg möter mig när jag ska gå in och välja och jag kan njuta av allt från lingon- till gin & tonic-glögg. Glöggälskaren inombords jublar.
När många traditioner blir dammiga och vi byter ut äldre drycker som den blandade svagdrickan mot amerikanska julsatsningar på Coca-Cola så tycks glöggen vara hetare än någonsin. Från några varumärken som dominerat släpps nu en rad hantverksmässiga glöggsorter sidan om de stora etablerade favoriterna i vår monopolbutik och vi har ett stort utbud att välja mellan. En hel vägg av glögg möter mig när jag ska gå in och välja och jag kan njuta av allt från lingon- till gin & tonic-glögg. Glöggälskaren inombords jublar.
När många traditioner blir dammiga och vi byter ut äldre drycker som den blandade svagdrickan mot amerikanska julsatsningar på Coca-Cola så tycks glöggen vara hetare än någonsin. Från några varumärken som dominerat släpps nu en rad hantverksmässiga glöggsorter sidan om de stora etablerade favoriterna i vår monopolbutik och vi har ett stort utbud att välja mellan. En hel vägg av glögg möter mig när jag ska gå in och välja och jag kan njuta av allt från lingon- till gin & tonic-glögg. Glöggälskaren inombords jublar.
Visst kan man lyssna på musik genom telefonen, men om man är kräsen med ljudet är det en DAP man ska skaffa. Dethonray Prelude DTR1+ stöder alla högupplösta ljudformat och har 8 timmars batteritid. Kostar ca 9 000 kronor.
Visst kan man lyssna på musik genom telefonen, men om man är kräsen med ljudet är det en DAP man ska skaffa. Dethonray Prelude DTR1+ stöder alla högupplösta ljudformat och har 8 timmars batteritid. Kostar ca 9 000 kronor.
Visst kan man lyssna på musik genom telefonen, men om man är kräsen med ljudet är det en DAP man ska skaffa. Dethonray Prelude DTR1+ stöder alla högupplösta ljudformat och har 8 timmars batteritid. Kostar ca 9 000 kronor.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö