Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Vad äter vi helst till jul? Hur viktig är julen för handeln? Hur ställer vi oss till hållbarhetsfrågan när vi köper julklappar? Siffror och jämförelser kring julen och vårt firande.
Vad äter vi helst till jul? Hur viktig är julen för handeln? Hur ställer vi oss till hållbarhetsfrågan när vi köper julklappar? Siffror och jämförelser kring julen och vårt firande.
Vad äter vi helst till jul? Hur viktig är julen för handeln? Hur ställer vi oss till hållbarhetsfrågan när vi köper julklappar? Siffror och jämförelser kring julen och vårt firande.
När Lishui (tidigare Chuchow) i Kina får en flygplats senare i år kommer den vara ritad som en fågel, med terminalen under dess skyddande vingar. Den 24 meter höga ”fågeln” som täcker terminalens 12 000 kvm är ritad av MAD och kommer ha kapacitet för en miljon resenärer per år.
När Lishui (tidigare Chuchow) i Kina får en flygplats senare i år kommer den vara ritad som en fågel, med terminalen under dess skyddande vingar. Den 24 meter höga ”fågeln” som täcker terminalens 12 000 kvm är ritad av MAD och kommer ha kapacitet för en miljon resenärer per år.
När Lishui (tidigare Chuchow) i Kina får en flygplats senare i år kommer den vara ritad som en fågel, med terminalen under dess skyddande vingar. Den 24 meter höga ”fågeln” som täcker terminalens 12 000 kvm är ritad av MAD och kommer ha kapacitet för en miljon resenärer per år.
Inför julen när jag var barn var julgodistillverkning en viktig aktivitet för att komma i rätt stämning. Det skulle kokas knäck, byggas pepparkakshus och rullas egna mozartkulor. Allt var kladdigt och det som ännu inte hade blivit det, skulle snart bli det av nyfikna barnfingrar. En av mina absoluta favoriter att tillverka var marsipanfigurer. Det var grisar, granar och avancerade snögubbar som, när tålamodet tröt, endast blev kulor av olika storlek. Där olikfärgade överblivna marsipanrester tryckts ihop, och rullats till en någorlunda jämn boll. I min familj var det endast jag, som av någon märklig anledning, uppskattade att äta dessa smått osmakligt fula marsipanfigurer, vilket resulterade i ett gediget lager som skulle förvaras på lämplig plats.
Inför julen när jag var barn var julgodistillverkning en viktig aktivitet för att komma i rätt stämning. Det skulle kokas knäck, byggas pepparkakshus och rullas egna mozartkulor. Allt var kladdigt och det som ännu inte hade blivit det, skulle snart bli det av nyfikna barnfingrar. En av mina absoluta favoriter att tillverka var marsipanfigurer. Det var grisar, granar och avancerade snögubbar som, när tålamodet tröt, endast blev kulor av olika storlek. Där olikfärgade överblivna marsipanrester tryckts ihop, och rullats till en någorlunda jämn boll. I min familj var det endast jag, som av någon märklig anledning, uppskattade att äta dessa smått osmakligt fula marsipanfigurer, vilket resulterade i ett gediget lager som skulle förvaras på lämplig plats.
Inför julen när jag var barn var julgodistillverkning en viktig aktivitet för att komma i rätt stämning. Det skulle kokas knäck, byggas pepparkakshus och rullas egna mozartkulor. Allt var kladdigt och det som ännu inte hade blivit det, skulle snart bli det av nyfikna barnfingrar. En av mina absoluta favoriter att tillverka var marsipanfigurer. Det var grisar, granar och avancerade snögubbar som, när tålamodet tröt, endast blev kulor av olika storlek. Där olikfärgade överblivna marsipanrester tryckts ihop, och rullats till en någorlunda jämn boll. I min familj var det endast jag, som av någon märklig anledning, uppskattade att äta dessa smått osmakligt fula marsipanfigurer, vilket resulterade i ett gediget lager som skulle förvaras på lämplig plats.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö