Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
För lite mer än 20 år sedan lämnade Kirsten Holm de trygga etablerade hotellbarerna för att som en av de första bartenderna i Norden öppna sin egen, helt fristående, cocktailbar. Till Kirstens lilla hörn kommer man för att suga in ett stycke cocktailhistoria men även för att titta i hennes champagne-meny. En handskriven journal över hennes champagne-tillgångar, och vilken fantastisk lista det är! Bästa tiden att besöka? När man vill suga in lite dansk cocktailhistoria i en av nordens äldsta cocktailinstitutioner.
För lite mer än 20 år sedan lämnade Kirsten Holm de trygga etablerade hotellbarerna för att som en av de första bartenderna i Norden öppna sin egen, helt fristående, cocktailbar. Till Kirstens lilla hörn kommer man för att suga in ett stycke cocktailhistoria men även för att titta i hennes champagne-meny. En handskriven journal över hennes champagne-tillgångar, och vilken fantastisk lista det är! Bästa tiden att besöka? När man vill suga in lite dansk cocktailhistoria i en av nordens äldsta cocktailinstitutioner.
För lite mer än 20 år sedan lämnade Kirsten Holm de trygga etablerade hotellbarerna för att som en av de första bartenderna i Norden öppna sin egen, helt fristående, cocktailbar. Till Kirstens lilla hörn kommer man för att suga in ett stycke cocktailhistoria men även för att titta i hennes champagne-meny. En handskriven journal över hennes champagne-tillgångar, och vilken fantastisk lista det är! Bästa tiden att besöka? När man vill suga in lite dansk cocktailhistoria i en av nordens äldsta cocktailinstitutioner.
Flygbolaget SAS startar femton nya linjer från Kastrup nästa sommar. Det är ett led i bolagets storsatsning på den danska flygplatsen som ett ”globalt flygnav”. Bland de nya destinationerna finns en direktlinje till Seattle. Även Madrid, Milano och Budapest finns bland de nya orterna. – Med vårt fokus på att skapa en global hubb i Skandinavien kommer Köpenhamn att bli en central knutpunkt som knyter regionen ännu tätare samman, säger SAS vd Anko van der Werff.
Flygbolaget SAS startar femton nya linjer från Kastrup nästa sommar. Det är ett led i bolagets storsatsning på den danska flygplatsen som ett ”globalt flygnav”. Bland de nya destinationerna finns en direktlinje till Seattle. Även Madrid, Milano och Budapest finns bland de nya orterna. – Med vårt fokus på att skapa en global hubb i Skandinavien kommer Köpenhamn att bli en central knutpunkt som knyter regionen ännu tätare samman, säger SAS vd Anko van der Werff.
Flygbolaget SAS startar femton nya linjer från Kastrup nästa sommar. Det är ett led i bolagets storsatsning på den danska flygplatsen som ett ”globalt flygnav”. Bland de nya destinationerna finns en direktlinje till Seattle. Även Madrid, Milano och Budapest finns bland de nya orterna. – Med vårt fokus på att skapa en global hubb i Skandinavien kommer Köpenhamn att bli en central knutpunkt som knyter regionen ännu tätare samman, säger SAS vd Anko van der Werff.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö