Den populära investeringsprofilen ”Stocktrader” har 18.000 följare i sociala medier och har hittills varit anonym. Men nu avslöjar Pontus Olausson för Göteborgs-Posten att han ligger bakom kontot. 32-åringen bor i centrala Göteborg och inledde sitt börssparande med 167.000 kronor. De senaste åtta åren har han jobbat som trader och levt på avkastningen från sina aktier.
– Att göra det på heltid kräver sitt psyke. Man måste prestera, annars har man ingen inkomst, säger han till tidningen.
Den populära investeringsprofilen ”Stocktrader” har 18.000 följare i sociala medier och har hittills varit anonym. Men nu avslöjar Pontus Olausson för Göteborgs-Posten att han ligger bakom kontot. 32-åringen bor i centrala Göteborg och inledde sitt börssparande med 167.000 kronor. De senaste åtta åren har han jobbat som trader och levt på avkastningen från sina aktier.
– Att göra det på heltid kräver sitt psyke. Man måste prestera, annars har man ingen inkomst, säger han till tidningen.
Joakim Nilsson är kökschef och medgrundare av restaurang Johan P. Här visar Joakim hur man lagar en förrätt som tillsammans med champagne blir lite som en ”Stoli-Bolli” i munnen. En riktig partystartare.
Joakim Nilsson är kökschef och medgrundare av restaurang Johan P. Här visar Joakim hur man lagar en förrätt som tillsammans med champagne blir lite som en ”Stoli-Bolli” i munnen. En riktig partystartare.
Joakim Nilsson är kökschef och medgrundare av restaurang Johan P. Här visar Joakim hur man lagar en förrätt som tillsammans med champagne blir lite som en ”Stoli-Bolli” i munnen. En riktig partystartare.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö