Under våren öppnar kedjan Sushi Yama sin tredje restaurang i Malmö – den här gången på Hansa. Sedan tidigare har man restauranger på Emporia och Mobilia.
– Vi ser fortsatt potential för etableringar i staden. Vårt koncept är omtyckt och vi expanderar runtom i landet för att bli ännu mer tillgängliga, så också i Malmö, säger Danny Barsoum, Sushi Yama.
Sushi Yama har funnits sedan 2008 och har i dag 42 restauranger runtom i Sverige. Konceptet med ”sushi i nordisk tappning” har gjort kedjan till Nordens största inom sushi.
Restaurangen i Malmö kommer att ligga längs Malmborgsgatan, precis vid entrén.
Vad lockade med platsen?
– Vi tror på läget och på Hansa som citygalleria. Platsen spelar också bra ihop med redan befintliga Sushi Yama-restauranger, för ett bättre upptagningsområde. Vi ser en mysig uteservering framför oss och ett läge som funkar lika bra för en sushiupplevelse på plats som för avhämtning.
Under våren öppnar kedjan Sushi Yama sin tredje restaurang i Malmö – den här gången på Hansa. Sedan tidigare har man restauranger på Emporia och Mobilia.
– Vi ser fortsatt potential för etableringar i staden. Vårt koncept är omtyckt och vi expanderar runtom i landet för att bli ännu mer tillgängliga, så också i Malmö, säger Danny Barsoum, Sushi Yama.
Sushi Yama har funnits sedan 2008 och har i dag 42 restauranger runtom i Sverige. Konceptet med ”sushi i nordisk tappning” har gjort kedjan till Nordens största inom sushi.
Restaurangen i Malmö kommer att ligga längs Malmborgsgatan, precis vid entrén.
Vad lockade med platsen?
– Vi tror på läget och på Hansa som citygalleria. Platsen spelar också bra ihop med redan befintliga Sushi Yama-restauranger, för ett bättre upptagningsområde. Vi ser en mysig uteservering framför oss och ett läge som funkar lika bra för en sushiupplevelse på plats som för avhämtning.
Queensbaserade Aimé Leon Dore släpper resväskor i samarbete med Rimowa under en begränsad tid. Mörkgrön aluminium, guldiga detaljer och läderklädda handtag känns klassiskt och kommer garanterat inte gå ”out of style”. Finns som kabinväska och som en kista för längre resor. Insidan är klädd i ett beige tyg mönstrat med antika frimärken i nyanser av brunt.
Queensbaserade Aimé Leon Dore släpper resväskor i samarbete med Rimowa under en begränsad tid. Mörkgrön aluminium, guldiga detaljer och läderklädda handtag känns klassiskt och kommer garanterat inte gå ”out of style”. Finns som kabinväska och som en kista för längre resor. Insidan är klädd i ett beige tyg mönstrat med antika frimärken i nyanser av brunt.
Queensbaserade Aimé Leon Dore släpper resväskor i samarbete med Rimowa under en begränsad tid. Mörkgrön aluminium, guldiga detaljer och läderklädda handtag känns klassiskt och kommer garanterat inte gå ”out of style”. Finns som kabinväska och som en kista för längre resor. Insidan är klädd i ett beige tyg mönstrat med antika frimärken i nyanser av brunt.
Wilmar Internationals ”R&D Headquarters” i Singapore bygger inte på höjden, utan smälter snarare in med naturen. Ritat av Eric Parry Architects och stod klart 2021. 6 terrasserade våningar med böljande former och glas från golv till tak får de 20 000 kvadratmeter kontors- och labbyta att likna ett superskurknäste från en Bond-film. På ett bra sätt! Bottenplan har en öppen innergård med pelare formade som trädstammar och ett ljusinsläpp som låter solen skära genom byggnaden.
Wilmar Internationals ”R&D Headquarters” i Singapore bygger inte på höjden, utan smälter snarare in med naturen. Ritat av Eric Parry Architects och stod klart 2021. 6 terrasserade våningar med böljande former och glas från golv till tak får de 20 000 kvadratmeter kontors- och labbyta att likna ett superskurknäste från en Bond-film. På ett bra sätt! Bottenplan har en öppen innergård med pelare formade som trädstammar och ett ljusinsläpp som låter solen skära genom byggnaden.
Wilmar Internationals ”R&D Headquarters” i Singapore bygger inte på höjden, utan smälter snarare in med naturen. Ritat av Eric Parry Architects och stod klart 2021. 6 terrasserade våningar med böljande former och glas från golv till tak får de 20 000 kvadratmeter kontors- och labbyta att likna ett superskurknäste från en Bond-film. På ett bra sätt! Bottenplan har en öppen innergård med pelare formade som trädstammar och ett ljusinsläpp som låter solen skära genom byggnaden.
Om Ineos Grenadier är lik en Land Rover i designen, så är nya Ineos Fusilier mer lik en G-klass. Den nya modellen blir lite mindre än storebrorsan Grenadier och med sin elektriska drivlina vara mer anpassad för vardagen. Vill man ta ut sin Fusilier på expeditioner finns en räckviddsförlängare i form av en bensinmotor som laddar batterierna som tillval. I nuläget kan man registrera sitt intresse på hemsidan och modellen planeras tillverkas i Graz, Österrike med start 2027.
Om Ineos Grenadier är lik en Land Rover i designen, så är nya Ineos Fusilier mer lik en G-klass. Den nya modellen blir lite mindre än storebrorsan Grenadier och med sin elektriska drivlina vara mer anpassad för vardagen. Vill man ta ut sin Fusilier på expeditioner finns en räckviddsförlängare i form av en bensinmotor som laddar batterierna som tillval. I nuläget kan man registrera sitt intresse på hemsidan och modellen planeras tillverkas i Graz, Österrike med start 2027.
Om Ineos Grenadier är lik en Land Rover i designen, så är nya Ineos Fusilier mer lik en G-klass. Den nya modellen blir lite mindre än storebrorsan Grenadier och med sin elektriska drivlina vara mer anpassad för vardagen. Vill man ta ut sin Fusilier på expeditioner finns en räckviddsförlängare i form av en bensinmotor som laddar batterierna som tillval. I nuläget kan man registrera sitt intresse på hemsidan och modellen planeras tillverkas i Graz, Österrike med start 2027.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö