Upplevelsekonceptet Teamfabriken öppnar efter sommaren upp på Södra Storgatan i Helsingborg. Det var 2006 som den första aktivitetsanläggningen öppnades i Malmö, då som Utmaningarnas hus. Sedan dess har man bland annat också etablerat sig i Göteborg och Helsingborg blir Teamfabrikens femte anläggning. Det är öppet för alla, men fokus kommer också att ligga på aktörer som vill ta med sina anställda för att ”stärka bandet samtidigt som de har roligt tillsammans”. Totalt kommer det att finnas femton olika aktivitetsrum.
– Vi vill erbjuda ett glädjefyllt och energifyllt besök samtidigt som vi kombinera detta med unika konferensmöjligheter, säger Olle Sjölund, vd Teamfabriken.
Fastigheten som konceptet öppnar i ägs av Sjödin Fastigheter, som ser fram emot öppningen av Teamfabriken.
– Etableringen av Teamfabriken skapar även möjligheter för fler spännande verksamheter på övriga våningar i fastigheten, säger Kristian Svensson, kommersiellt uthyrningsansvarig på Sjödin Fastigheter.
Upplevelsekonceptet Teamfabriken öppnar efter sommaren upp på Södra Storgatan i Helsingborg. Det var 2006 som den första aktivitetsanläggningen öppnades i Malmö, då som Utmaningarnas hus. Sedan dess har man bland annat också etablerat sig i Göteborg och Helsingborg blir Teamfabrikens femte anläggning. Det är öppet för alla, men fokus kommer också att ligga på aktörer som vill ta med sina anställda för att ”stärka bandet samtidigt som de har roligt tillsammans”. Totalt kommer det att finnas femton olika aktivitetsrum.
– Vi vill erbjuda ett glädjefyllt och energifyllt besök samtidigt som vi kombinera detta med unika konferensmöjligheter, säger Olle Sjölund, vd Teamfabriken.
Fastigheten som konceptet öppnar i ägs av Sjödin Fastigheter, som ser fram emot öppningen av Teamfabriken.
– Etableringen av Teamfabriken skapar även möjligheter för fler spännande verksamheter på övriga våningar i fastigheten, säger Kristian Svensson, kommersiellt uthyrningsansvarig på Sjödin Fastigheter.
Som det sista kvarteret ut i nybyggnadsprojektet Lomma strandstad planeras den blivande bostadsrättsföreningen Landgången. Totalt blir det 74 i lägenheter i storlekar från ettor till fyror, många med balkong eller uteplats. Föreningen får också en gemensam innergård samt en gemensam takterass. Överst blir det penthouse-lägenheter med privat takterass. Datum för inflyttning är inte fastställt.
Som det sista kvarteret ut i nybyggnadsprojektet Lomma strandstad planeras den blivande bostadsrättsföreningen Landgången. Totalt blir det 74 i lägenheter i storlekar från ettor till fyror, många med balkong eller uteplats. Föreningen får också en gemensam innergård samt en gemensam takterass. Överst blir det penthouse-lägenheter med privat takterass. Datum för inflyttning är inte fastställt.
Som det sista kvarteret ut i nybyggnadsprojektet Lomma strandstad planeras den blivande bostadsrättsföreningen Landgången. Totalt blir det 74 i lägenheter i storlekar från ettor till fyror, många med balkong eller uteplats. Föreningen får också en gemensam innergård samt en gemensam takterass. Överst blir det penthouse-lägenheter med privat takterass. Datum för inflyttning är inte fastställt.
Aleglas, tulpanglas, eller pilsnerglas? Japanska designbyrån Nendo har kommit på det perfekta ölglaset. The Perfect 3Way Glass, har tre olika sidor att dricka från. Först ska man dricka från den raka sidan och låta ölet svepa över tungan och ner i svalget. Sen ska man ta en klunk från den utsvängda sidan där man får smaken längre fram på tungan samtidigt som ”bulan” håller kvar aromer. Sist ska man dricka från den utbuktande sidan som har bäst kontroll på flödet. Kampai!
Aleglas, tulpanglas, eller pilsnerglas? Japanska designbyrån Nendo har kommit på det perfekta ölglaset. The Perfect 3Way Glass, har tre olika sidor att dricka från. Först ska man dricka från den raka sidan och låta ölet svepa över tungan och ner i svalget. Sen ska man ta en klunk från den utsvängda sidan där man får smaken längre fram på tungan samtidigt som ”bulan” håller kvar aromer. Sist ska man dricka från den utbuktande sidan som har bäst kontroll på flödet. Kampai!
Aleglas, tulpanglas, eller pilsnerglas? Japanska designbyrån Nendo har kommit på det perfekta ölglaset. The Perfect 3Way Glass, har tre olika sidor att dricka från. Först ska man dricka från den raka sidan och låta ölet svepa över tungan och ner i svalget. Sen ska man ta en klunk från den utsvängda sidan där man får smaken längre fram på tungan samtidigt som ”bulan” håller kvar aromer. Sist ska man dricka från den utbuktande sidan som har bäst kontroll på flödet. Kampai!
Från och med i år måste alla noterade företag och de med över 500 anställda redovisa sina utsläpp – även de som kommer från anställdas pendling – enligt ett nytt EU-direktiv. Två Lundaföretag, Trivector Traffic och Backtick Technologies, har utvecklat en app som ska göra det enklare att spåra dessa utsläpp. – Många som jobbat med hållbarhetsrapporteringar inser att det här är en rejäl utmaning […] Vi hoppas att vi har nåt som förenklar det, säger Anna Clark, projektansvarig på Trivector Traffic, till DI Digital. Ett test är planerat till hösten med 25 företag i Lunds kommun, däribland Alfa Laval och Tetra Pak.
Från och med i år måste alla noterade företag och de med över 500 anställda redovisa sina utsläpp – även de som kommer från anställdas pendling – enligt ett nytt EU-direktiv. Två Lundaföretag, Trivector Traffic och Backtick Technologies, har utvecklat en app som ska göra det enklare att spåra dessa utsläpp. – Många som jobbat med hållbarhetsrapporteringar inser att det här är en rejäl utmaning […] Vi hoppas att vi har nåt som förenklar det, säger Anna Clark, projektansvarig på Trivector Traffic, till DI Digital. Ett test är planerat till hösten med 25 företag i Lunds kommun, däribland Alfa Laval och Tetra Pak.
Från och med i år måste alla noterade företag och de med över 500 anställda redovisa sina utsläpp – även de som kommer från anställdas pendling – enligt ett nytt EU-direktiv. Två Lundaföretag, Trivector Traffic och Backtick Technologies, har utvecklat en app som ska göra det enklare att spåra dessa utsläpp. – Många som jobbat med hållbarhetsrapporteringar inser att det här är en rejäl utmaning […] Vi hoppas att vi har nåt som förenklar det, säger Anna Clark, projektansvarig på Trivector Traffic, till DI Digital. Ett test är planerat till hösten med 25 företag i Lunds kommun, däribland Alfa Laval och Tetra Pak.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö