Upplevelsekonceptet Teamfabriken öppnar efter sommaren upp på Södra Storgatan i Helsingborg. Det var 2006 som den första aktivitetsanläggningen öppnades i Malmö, då som Utmaningarnas hus. Sedan dess har man bland annat också etablerat sig i Göteborg och Helsingborg blir Teamfabrikens femte anläggning. Det är öppet för alla, men fokus kommer också att ligga på aktörer som vill ta med sina anställda för att ”stärka bandet samtidigt som de har roligt tillsammans”. Totalt kommer det att finnas femton olika aktivitetsrum.
– Vi vill erbjuda ett glädjefyllt och energifyllt besök samtidigt som vi kombinera detta med unika konferensmöjligheter, säger Olle Sjölund, vd Teamfabriken.
Fastigheten som konceptet öppnar i ägs av Sjödin Fastigheter, som ser fram emot öppningen av Teamfabriken.
– Etableringen av Teamfabriken skapar även möjligheter för fler spännande verksamheter på övriga våningar i fastigheten, säger Kristian Svensson, kommersiellt uthyrningsansvarig på Sjödin Fastigheter.
Upplevelsekonceptet Teamfabriken öppnar efter sommaren upp på Södra Storgatan i Helsingborg. Det var 2006 som den första aktivitetsanläggningen öppnades i Malmö, då som Utmaningarnas hus. Sedan dess har man bland annat också etablerat sig i Göteborg och Helsingborg blir Teamfabrikens femte anläggning. Det är öppet för alla, men fokus kommer också att ligga på aktörer som vill ta med sina anställda för att ”stärka bandet samtidigt som de har roligt tillsammans”. Totalt kommer det att finnas femton olika aktivitetsrum.
– Vi vill erbjuda ett glädjefyllt och energifyllt besök samtidigt som vi kombinera detta med unika konferensmöjligheter, säger Olle Sjölund, vd Teamfabriken.
Fastigheten som konceptet öppnar i ägs av Sjödin Fastigheter, som ser fram emot öppningen av Teamfabriken.
– Etableringen av Teamfabriken skapar även möjligheter för fler spännande verksamheter på övriga våningar i fastigheten, säger Kristian Svensson, kommersiellt uthyrningsansvarig på Sjödin Fastigheter.
Norra hamnen ska i framtiden bli centrum för Malmös energiproduktion och infrastruktur. Som en del i detta planeras ett nytt landmärke vid Spillepengen, i form av en 70 meter hög vattentank. Tanken är ett led i utbyggnaden av fjärrvärmesystemet och ska kunna innehålla 45 miljoner liter varmvatten. Det vinnande bidraget i den nyligen avgjorda arkitekttävlingen är formmässigt inspirerat av ett timglas.
Norra hamnen ska i framtiden bli centrum för Malmös energiproduktion och infrastruktur. Som en del i detta planeras ett nytt landmärke vid Spillepengen, i form av en 70 meter hög vattentank. Tanken är ett led i utbyggnaden av fjärrvärmesystemet och ska kunna innehålla 45 miljoner liter varmvatten. Det vinnande bidraget i den nyligen avgjorda arkitekttävlingen är formmässigt inspirerat av ett timglas.
Norra hamnen ska i framtiden bli centrum för Malmös energiproduktion och infrastruktur. Som en del i detta planeras ett nytt landmärke vid Spillepengen, i form av en 70 meter hög vattentank. Tanken är ett led i utbyggnaden av fjärrvärmesystemet och ska kunna innehålla 45 miljoner liter varmvatten. Det vinnande bidraget i den nyligen avgjorda arkitekttävlingen är formmässigt inspirerat av ett timglas.
Danmarks ekonomi står starkare än väntat, mycket tack vare Novo Nordisk och deras storsäljande läkemedel Ozempic och Wegovy. Utan läkemedelsjätten skulle landet troligen befinna sig i recession, uppger Danske Banks chefekonom Las Olsen för SVT Nyheter. Samtidigt poängterar han att den danska ekonomin har fler ben att stå på: – Om Novo Nordisk skulle försvinna i morgon så vore det förstås mycket negativt, men jag tror att vi skulle klara det. Han betonar också vikten av att skapa goda förutsättningar för alla företag i landet.
Danmarks ekonomi står starkare än väntat, mycket tack vare Novo Nordisk och deras storsäljande läkemedel Ozempic och Wegovy. Utan läkemedelsjätten skulle landet troligen befinna sig i recession, uppger Danske Banks chefekonom Las Olsen för SVT Nyheter. Samtidigt poängterar han att den danska ekonomin har fler ben att stå på: – Om Novo Nordisk skulle försvinna i morgon så vore det förstås mycket negativt, men jag tror att vi skulle klara det. Han betonar också vikten av att skapa goda förutsättningar för alla företag i landet.
Danmarks ekonomi står starkare än väntat, mycket tack vare Novo Nordisk och deras storsäljande läkemedel Ozempic och Wegovy. Utan läkemedelsjätten skulle landet troligen befinna sig i recession, uppger Danske Banks chefekonom Las Olsen för SVT Nyheter. Samtidigt poängterar han att den danska ekonomin har fler ben att stå på: – Om Novo Nordisk skulle försvinna i morgon så vore det förstås mycket negativt, men jag tror att vi skulle klara det. Han betonar också vikten av att skapa goda förutsättningar för alla företag i landet.
Lundaföretaget Elonroad, Øresundsbro Konsortiet och Lunds universitet ska undersöka möjligheterna för att skapa en elväg över Öresundsbron för eldrivna fordon. En markbaserad elskena i vägbanan skulle göra det möjligt för lastbilar och personbilar att ladda sina batterier under färd. Elonroads vd Karin Ebbinghaus tror att en elväg på bron skulle kunna påskynda omställningen till gröna transporter i Öresundsregionen. – Detta är ett näringslivsinitiativ för näringslivet. En ”call to action” att vi i regionen kan gå i bräschen för elektrifieringen, säger hon till Dagens Industri.
Lundaföretaget Elonroad, Øresundsbro Konsortiet och Lunds universitet ska undersöka möjligheterna för att skapa en elväg över Öresundsbron för eldrivna fordon. En markbaserad elskena i vägbanan skulle göra det möjligt för lastbilar och personbilar att ladda sina batterier under färd. Elonroads vd Karin Ebbinghaus tror att en elväg på bron skulle kunna påskynda omställningen till gröna transporter i Öresundsregionen. – Detta är ett näringslivsinitiativ för näringslivet. En ”call to action” att vi i regionen kan gå i bräschen för elektrifieringen, säger hon till Dagens Industri.
Lundaföretaget Elonroad, Øresundsbro Konsortiet och Lunds universitet ska undersöka möjligheterna för att skapa en elväg över Öresundsbron för eldrivna fordon. En markbaserad elskena i vägbanan skulle göra det möjligt för lastbilar och personbilar att ladda sina batterier under färd. Elonroads vd Karin Ebbinghaus tror att en elväg på bron skulle kunna påskynda omställningen till gröna transporter i Öresundsregionen. – Detta är ett näringslivsinitiativ för näringslivet. En ”call to action” att vi i regionen kan gå i bräschen för elektrifieringen, säger hon till Dagens Industri.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö