Sport- och fritidsbolaget Thule ökade både sitt rörelseresultat och sin omsättning med omkring 8 procent i det första kvartalet, jämfört med samma period året innan. Malmöbolaget uppger att nya produkter fortsätter driva försäljningstillväxten på en tuff marknad, och att man i år ska lansera fler nya produkter än någonsin.
”Året har börjat bra och Thule mår bra. Allt fler människor vill leva aktiva liv, en marknadstrend som ger oss medvind över tid”, skriver Mattias Ankarberg i vd-ordet.
Sport- och fritidsbolaget Thule ökade både sitt rörelseresultat och sin omsättning med omkring 8 procent i det första kvartalet, jämfört med samma period året innan. Malmöbolaget uppger att nya produkter fortsätter driva försäljningstillväxten på en tuff marknad, och att man i år ska lansera fler nya produkter än någonsin.
”Året har börjat bra och Thule mår bra. Allt fler människor vill leva aktiva liv, en marknadstrend som ger oss medvind över tid”, skriver Mattias Ankarberg i vd-ordet.
På en liten gata i det som kallas Gamla Väster är dörren öppen till en källare. Utanför står en bänk i solsken som gjord för vin och skvaller. Här i den lilla lokalen som tidigare var rå och ful har det nu flyttat in soffor och vinylspelare, ett lantligt kök i grått, yviga växter och väggar av konst. Det spelas jazz när klockan slår nitton och ett bord står uppdukat. Ett enda bord för åtta personer, med ljus konst av Malmökonstnären Mimmi Montan i bakgrunden med röda stänk som matchar de röda vallmorna på bordet.
På en liten gata i det som kallas Gamla Väster är dörren öppen till en källare. Utanför står en bänk i solsken som gjord för vin och skvaller. Här i den lilla lokalen som tidigare var rå och ful har det nu flyttat in soffor och vinylspelare, ett lantligt kök i grått, yviga växter och väggar av konst. Det spelas jazz när klockan slår nitton och ett bord står uppdukat. Ett enda bord för åtta personer, med ljus konst av Malmökonstnären Mimmi Montan i bakgrunden med röda stänk som matchar de röda vallmorna på bordet.
På en liten gata i det som kallas Gamla Väster är dörren öppen till en källare. Utanför står en bänk i solsken som gjord för vin och skvaller. Här i den lilla lokalen som tidigare var rå och ful har det nu flyttat in soffor och vinylspelare, ett lantligt kök i grått, yviga växter och väggar av konst. Det spelas jazz när klockan slår nitton och ett bord står uppdukat. Ett enda bord för åtta personer, med ljus konst av Malmökonstnären Mimmi Montan i bakgrunden med röda stänk som matchar de röda vallmorna på bordet.
Flagship-stores som lockar och imponerar med sina fasader.
Flagship-stores som lockar och imponerar med sina fasader.
Flagship-stores som lockar och imponerar med sina fasader.
I år fick de sin andra stjärna med sin jordnära matlagning. Är det en ny stjärna du vill prova just nu är det helt klart denna med sin egen avskalade stil där Danmark lyser igenom med sin nordiska aura men där du får en helt egen och jordnära upplevelse.
I år fick de sin andra stjärna med sin jordnära matlagning. Är det en ny stjärna du vill prova just nu är det helt klart denna med sin egen avskalade stil där Danmark lyser igenom med sin nordiska aura men där du får en helt egen och jordnära upplevelse.
I år fick de sin andra stjärna med sin jordnära matlagning. Är det en ny stjärna du vill prova just nu är det helt klart denna med sin egen avskalade stil där Danmark lyser igenom med sin nordiska aura men där du får en helt egen och jordnära upplevelse.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö