Kinesiska mobiltillverkaren OPPOs nya huvudkontor i Shenzhen ska stå klart nästa år. Och redan vid första ögonkastet ser man att det är ritat av Zaha Hadid Architects. Ingen gör så bra runda former som de. Skyskrapan i fråga har 185 000 kvm kontorsyta, uppdelat på flera huskroppar som hålls ihop en en gemensam glasfasad. Symboliken i att glasfasaden kopplar ihop tornen är att mobilföretaget kopplar samman människor. Det högsta tornet ska bli 200 meter högt med en skybar högst upp som är tänkt att vara öppen för allmänheten. Vi ser fram emot en inbjudan.
Kinesiska mobiltillverkaren OPPOs nya huvudkontor i Shenzhen ska stå klart nästa år. Och redan vid första ögonkastet ser man att det är ritat av Zaha Hadid Architects. Ingen gör så bra runda former som de. Skyskrapan i fråga har 185 000 kvm kontorsyta, uppdelat på flera huskroppar som hålls ihop en en gemensam glasfasad. Symboliken i att glasfasaden kopplar ihop tornen är att mobilföretaget kopplar samman människor. Det högsta tornet ska bli 200 meter högt med en skybar högst upp som är tänkt att vara öppen för allmänheten. Vi ser fram emot en inbjudan.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Under 50- och 60-talen fanns ingen lika känd och skandalös filmstjärna som Brigitte Bardot. Hennes amorösa liv, på och utanför vita duken, blev följetong i dåtidens medier. Männen kom och gick i hennes liv, Bardot var kvinnan som alla unga pojkar drömde om.
Under 50- och 60-talen fanns ingen lika känd och skandalös filmstjärna som Brigitte Bardot. Hennes amorösa liv, på och utanför vita duken, blev följetong i dåtidens medier. Männen kom och gick i hennes liv, Bardot var kvinnan som alla unga pojkar drömde om.
Under 50- och 60-talen fanns ingen lika känd och skandalös filmstjärna som Brigitte Bardot. Hennes amorösa liv, på och utanför vita duken, blev följetong i dåtidens medier. Männen kom och gick i hennes liv, Bardot var kvinnan som alla unga pojkar drömde om.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö