Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Gothenburg Green City Zone får 6 miljoner kronor från EU för att under de kommande två åren skynda på arbetet mot utsläppsfria transporter till 2030. Initiativet, som drivs av Göteborgs Stad i samarbete med Volvo Cars och RISE, skapar en testmiljö i Göteborg för hållbara transporter. – EU vill att vi ska accelerera omställningen, sprida arbetsmetoder och visa på goda exempel på hur städer ska lyckas ställa om, säger verksamhetsledare Jonas Eriksson till Vårt Göteborg. Pengarna ska bland annat användas för att öka samverkan mellan privata och offentliga aktörer.
Gothenburg Green City Zone får 6 miljoner kronor från EU för att under de kommande två åren skynda på arbetet mot utsläppsfria transporter till 2030. Initiativet, som drivs av Göteborgs Stad i samarbete med Volvo Cars och RISE, skapar en testmiljö i Göteborg för hållbara transporter. – EU vill att vi ska accelerera omställningen, sprida arbetsmetoder och visa på goda exempel på hur städer ska lyckas ställa om, säger verksamhetsledare Jonas Eriksson till Vårt Göteborg. Pengarna ska bland annat användas för att öka samverkan mellan privata och offentliga aktörer.
Gothenburg Green City Zone får 6 miljoner kronor från EU för att under de kommande två åren skynda på arbetet mot utsläppsfria transporter till 2030. Initiativet, som drivs av Göteborgs Stad i samarbete med Volvo Cars och RISE, skapar en testmiljö i Göteborg för hållbara transporter. – EU vill att vi ska accelerera omställningen, sprida arbetsmetoder och visa på goda exempel på hur städer ska lyckas ställa om, säger verksamhetsledare Jonas Eriksson till Vårt Göteborg. Pengarna ska bland annat användas för att öka samverkan mellan privata och offentliga aktörer.
En dag sa min son, mamma kan vi titta på Ratatouille i helgen och laga maten i filmen. Självklart sa jag! Den rätt min tioåring refererar till är den franska maträtten vid samma namn som filmen, tillagad av en tecknad råtta vid namn Remy på en fiktiv stjärnkrog i Paris. I stället för att ta min mammas enkla (men ack så goda) recept på ratatouille fick vi googla för att efterliknade filmens graciösa uppläggning. Vi gjorde en gudomlig tomatsås från grunden med franska örter och lade i botten av en rund form, följt av tunna skivor zucchini, aubergine och tomater som varvades tills formen var fylld. Min son har aldrig ätit grönsaker med sådan aptit. Njutningen av att göra maten själv och kopplingen till filmen skapade en annan dimension. Kan det vara så enkelt?
En dag sa min son, mamma kan vi titta på Ratatouille i helgen och laga maten i filmen. Självklart sa jag! Den rätt min tioåring refererar till är den franska maträtten vid samma namn som filmen, tillagad av en tecknad råtta vid namn Remy på en fiktiv stjärnkrog i Paris. I stället för att ta min mammas enkla (men ack så goda) recept på ratatouille fick vi googla för att efterliknade filmens graciösa uppläggning. Vi gjorde en gudomlig tomatsås från grunden med franska örter och lade i botten av en rund form, följt av tunna skivor zucchini, aubergine och tomater som varvades tills formen var fylld. Min son har aldrig ätit grönsaker med sådan aptit. Njutningen av att göra maten själv och kopplingen till filmen skapade en annan dimension. Kan det vara så enkelt?
En dag sa min son, mamma kan vi titta på Ratatouille i helgen och laga maten i filmen. Självklart sa jag! Den rätt min tioåring refererar till är den franska maträtten vid samma namn som filmen, tillagad av en tecknad råtta vid namn Remy på en fiktiv stjärnkrog i Paris. I stället för att ta min mammas enkla (men ack så goda) recept på ratatouille fick vi googla för att efterliknade filmens graciösa uppläggning. Vi gjorde en gudomlig tomatsås från grunden med franska örter och lade i botten av en rund form, följt av tunna skivor zucchini, aubergine och tomater som varvades tills formen var fylld. Min son har aldrig ätit grönsaker med sådan aptit. Njutningen av att göra maten själv och kopplingen till filmen skapade en annan dimension. Kan det vara så enkelt?
Just nu byggs bostadsrättsföreningen Kalk vid kalkbrottet i Limhamn. Nu planeras även det kommande systerprojektet intill. I den blivande bostadsrättsföreningen Krita blir det totalt 108 nya lägenheter från ett till fem rum och kök, och bland dem bostäder i radhus-stil och penthouse-våningar. Det blir också parkeringsgarage och gästlägenhet.
Just nu byggs bostadsrättsföreningen Kalk vid kalkbrottet i Limhamn. Nu planeras även det kommande systerprojektet intill. I den blivande bostadsrättsföreningen Krita blir det totalt 108 nya lägenheter från ett till fem rum och kök, och bland dem bostäder i radhus-stil och penthouse-våningar. Det blir också parkeringsgarage och gästlägenhet.
Just nu byggs bostadsrättsföreningen Kalk vid kalkbrottet i Limhamn. Nu planeras även det kommande systerprojektet intill. I den blivande bostadsrättsföreningen Krita blir det totalt 108 nya lägenheter från ett till fem rum och kök, och bland dem bostäder i radhus-stil och penthouse-våningar. Det blir också parkeringsgarage och gästlägenhet.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö