Pule, eller magareci sir, är världens dyraste ost. Osten består av 60% åsnemjölk och 40% getmjölk, och åsnemjölken kommer från de cirka 100 speciella åsnorna i naurreservatet Zasavica i Serbien. Till ett kilo ost går det åt 25 liter mjölk, vilket driver upp priset upp-emot 13 000 kronor/kg.
Pule, eller magareci sir, är världens dyraste ost. Osten består av 60% åsnemjölk och 40% getmjölk, och åsnemjölken kommer från de cirka 100 speciella åsnorna i naurreservatet Zasavica i Serbien. Till ett kilo ost går det åt 25 liter mjölk, vilket driver upp priset upp-emot 13 000 kronor/kg.
För lite mer än 20 år sedan lämnade Kirsten Holm de trygga etablerade hotellbarerna för att som en av de första bartenderna i Norden öppna sin egen, helt fristående, cocktailbar. Till Kirstens lilla hörn kommer man för att suga in ett stycke cocktailhistoria men även för att titta i hennes champagne-meny. En handskriven journal över hennes champagne-tillgångar, och vilken fantastisk lista det är! Bästa tiden att besöka? När man vill suga in lite dansk cocktailhistoria i en av nordens äldsta cocktailinstitutioner.
För lite mer än 20 år sedan lämnade Kirsten Holm de trygga etablerade hotellbarerna för att som en av de första bartenderna i Norden öppna sin egen, helt fristående, cocktailbar. Till Kirstens lilla hörn kommer man för att suga in ett stycke cocktailhistoria men även för att titta i hennes champagne-meny. En handskriven journal över hennes champagne-tillgångar, och vilken fantastisk lista det är! Bästa tiden att besöka? När man vill suga in lite dansk cocktailhistoria i en av nordens äldsta cocktailinstitutioner.
För lite mer än 20 år sedan lämnade Kirsten Holm de trygga etablerade hotellbarerna för att som en av de första bartenderna i Norden öppna sin egen, helt fristående, cocktailbar. Till Kirstens lilla hörn kommer man för att suga in ett stycke cocktailhistoria men även för att titta i hennes champagne-meny. En handskriven journal över hennes champagne-tillgångar, och vilken fantastisk lista det är! Bästa tiden att besöka? När man vill suga in lite dansk cocktailhistoria i en av nordens äldsta cocktailinstitutioner.
Flygbolaget SAS startar femton nya linjer från Kastrup nästa sommar. Det är ett led i bolagets storsatsning på den danska flygplatsen som ett ”globalt flygnav”. Bland de nya destinationerna finns en direktlinje till Seattle. Även Madrid, Milano och Budapest finns bland de nya orterna. – Med vårt fokus på att skapa en global hubb i Skandinavien kommer Köpenhamn att bli en central knutpunkt som knyter regionen ännu tätare samman, säger SAS vd Anko van der Werff.
Flygbolaget SAS startar femton nya linjer från Kastrup nästa sommar. Det är ett led i bolagets storsatsning på den danska flygplatsen som ett ”globalt flygnav”. Bland de nya destinationerna finns en direktlinje till Seattle. Även Madrid, Milano och Budapest finns bland de nya orterna. – Med vårt fokus på att skapa en global hubb i Skandinavien kommer Köpenhamn att bli en central knutpunkt som knyter regionen ännu tätare samman, säger SAS vd Anko van der Werff.
Flygbolaget SAS startar femton nya linjer från Kastrup nästa sommar. Det är ett led i bolagets storsatsning på den danska flygplatsen som ett ”globalt flygnav”. Bland de nya destinationerna finns en direktlinje till Seattle. Även Madrid, Milano och Budapest finns bland de nya orterna. – Med vårt fokus på att skapa en global hubb i Skandinavien kommer Köpenhamn att bli en central knutpunkt som knyter regionen ännu tätare samman, säger SAS vd Anko van der Werff.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö