Hårsalongen hade funnits på samma adress ända sedan 1959. Därför var läget avgörande när det blev dags att flytta. Lokalen skulle finnas inom Vallgraven, ha ett attraktivt läge i entréplan och helst vara belägen på en trevlig gågata.
– Det var kärlek vid första ögonkastet när vi klev in i lokalen på Magasinsgatan, vi såg direkt att här finns riktigt bra potential, säger Marlene Abunar som driver och äger Victor Noblesse tillsammans med sin man Dani.
Genom åren har Victor Noblesse varit en plantskola för många stjärnfrisörer, och är en sammanslagning av Salon Victor och Salong Noblesse. Dani själv har tidigare tävlat för Svenska frisörlandslaget och vunnit många tunga titlar.
– Med flytten till hörnlokalen på Magasinsgatan 1 tar vi ytterligare ett steg i utvecklingen och satsar på ett nytt koncept, ny logotyp och en ny härlig salongsupplevelse hos oss. Det här blir en inspirerande nystart på den, enligt oss, mysigaste och trendigaste gatan i Göteborg, säger Dani.
Hårsalongen hade funnits på samma adress ända sedan 1959. Därför var läget avgörande när det blev dags att flytta. Lokalen skulle finnas inom Vallgraven, ha ett attraktivt läge i entréplan och helst vara belägen på en trevlig gågata.
– Det var kärlek vid första ögonkastet när vi klev in i lokalen på Magasinsgatan, vi såg direkt att här finns riktigt bra potential, säger Marlene Abunar som driver och äger Victor Noblesse tillsammans med sin man Dani.
Genom åren har Victor Noblesse varit en plantskola för många stjärnfrisörer, och är en sammanslagning av Salon Victor och Salong Noblesse. Dani själv har tidigare tävlat för Svenska frisörlandslaget och vunnit många tunga titlar.
– Med flytten till hörnlokalen på Magasinsgatan 1 tar vi ytterligare ett steg i utvecklingen och satsar på ett nytt koncept, ny logotyp och en ny härlig salongsupplevelse hos oss. Det här blir en inspirerande nystart på den, enligt oss, mysigaste och trendigaste gatan i Göteborg, säger Dani.
Malmöbaserade Codescene säkrar 7,5 miljoner euro, motsvarande 87 miljoner kronor, i ny finansiering. Det innebär samtidigt att riskkapitalbolaget Neqst, som är storägare i Sinch, blir ny investerare i företaget. Codescene använder artificiell intelligens för att förutsäga och föreslå förbättringar i kod, vilket sparar tid och pengar för användarna. Bolaget har i dagsläget kunder i 75 länder. Med den nya investeringen planerar Codescene att öka sin närvaro på sina fem största marknader: USA, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Indien.
Malmöbaserade Codescene säkrar 7,5 miljoner euro, motsvarande 87 miljoner kronor, i ny finansiering. Det innebär samtidigt att riskkapitalbolaget Neqst, som är storägare i Sinch, blir ny investerare i företaget. Codescene använder artificiell intelligens för att förutsäga och föreslå förbättringar i kod, vilket sparar tid och pengar för användarna. Bolaget har i dagsläget kunder i 75 länder. Med den nya investeringen planerar Codescene att öka sin närvaro på sina fem största marknader: USA, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Indien.
Malmöbaserade Codescene säkrar 7,5 miljoner euro, motsvarande 87 miljoner kronor, i ny finansiering. Det innebär samtidigt att riskkapitalbolaget Neqst, som är storägare i Sinch, blir ny investerare i företaget. Codescene använder artificiell intelligens för att förutsäga och föreslå förbättringar i kod, vilket sparar tid och pengar för användarna. Bolaget har i dagsläget kunder i 75 länder. Med den nya investeringen planerar Codescene att öka sin närvaro på sina fem största marknader: USA, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Indien.
Lundabaserade Parkster väntas nå över en miljard kronor i omsättning i år. Trots hård konkurrens växer bolaget stadigt både på hemmamarknaden och internationellt, uppger vd Lars Andersson för Rapidus. Parkster utvecklar en betalningsapp för parkering och finns på över 300 platser i Sverige, från Malmö till Kiruna. – Vi växer bra i Sverige som är vår största marknad. Och i Tyskland och Österrike har vi ökat med 30 procent de senaste tre månaderna, säger Lars Andersson.
Lundabaserade Parkster väntas nå över en miljard kronor i omsättning i år. Trots hård konkurrens växer bolaget stadigt både på hemmamarknaden och internationellt, uppger vd Lars Andersson för Rapidus. Parkster utvecklar en betalningsapp för parkering och finns på över 300 platser i Sverige, från Malmö till Kiruna. – Vi växer bra i Sverige som är vår största marknad. Och i Tyskland och Österrike har vi ökat med 30 procent de senaste tre månaderna, säger Lars Andersson.
Lundabaserade Parkster väntas nå över en miljard kronor i omsättning i år. Trots hård konkurrens växer bolaget stadigt både på hemmamarknaden och internationellt, uppger vd Lars Andersson för Rapidus. Parkster utvecklar en betalningsapp för parkering och finns på över 300 platser i Sverige, från Malmö till Kiruna. – Vi växer bra i Sverige som är vår största marknad. Och i Tyskland och Österrike har vi ökat med 30 procent de senaste tre månaderna, säger Lars Andersson.
Malmö stads jobbsatsning ”Ung i sommar” hade i år det högsta antalet deltagare sedan starten 1994. Hela 3.487 ungdomar fick erbjudande om betald praktik i år, jämfört med fjolårets 3.110. Platserna finns hos privata företag, föreningar och inom Malmö stads förvaltningar. Henrik Drakhed, sektionschef på arbetsmarknadsavdelningen, säger att intresset för satsningen ökar stadigt. – För många ungdomar ger praktiken ringar på vattnet, till exempel fortsatt extrajobb eller inspiration till framtida utbildningsval.
Malmö stads jobbsatsning ”Ung i sommar” hade i år det högsta antalet deltagare sedan starten 1994. Hela 3.487 ungdomar fick erbjudande om betald praktik i år, jämfört med fjolårets 3.110. Platserna finns hos privata företag, föreningar och inom Malmö stads förvaltningar. Henrik Drakhed, sektionschef på arbetsmarknadsavdelningen, säger att intresset för satsningen ökar stadigt. – För många ungdomar ger praktiken ringar på vattnet, till exempel fortsatt extrajobb eller inspiration till framtida utbildningsval.
Malmö stads jobbsatsning ”Ung i sommar” hade i år det högsta antalet deltagare sedan starten 1994. Hela 3.487 ungdomar fick erbjudande om betald praktik i år, jämfört med fjolårets 3.110. Platserna finns hos privata företag, föreningar och inom Malmö stads förvaltningar. Henrik Drakhed, sektionschef på arbetsmarknadsavdelningen, säger att intresset för satsningen ökar stadigt. – För många ungdomar ger praktiken ringar på vattnet, till exempel fortsatt extrajobb eller inspiration till framtida utbildningsval.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö