Nagras Reference Anniversary-skivspelare är lika god för ögonen som för öronen. Med en prislapp på två miljoner kronor(!) har den material och finesser som skulle kunna fylla hela denna sidan. En feature vi bara måste lyfta är de fyra tornen som innehåller fjädring (som en bil) så att nålen aldrig skippar.
nagraaudio.com
Nagras Reference Anniversary-skivspelare är lika god för ögonen som för öronen. Med en prislapp på två miljoner kronor(!) har den material och finesser som skulle kunna fylla hela denna sidan. En feature vi bara måste lyfta är de fyra tornen som innehåller fjädring (som en bil) så att nålen aldrig skippar.
nagraaudio.com
Länge har de huserat i en matvagn bredvid Prevex järnhandel ute i Fosie industriområde och år efter år har de placerat sig på topplistan när sajten Burgerdudes årligen recenserar runt 200 svenska hamburgerrestauranger. En välbesökt lunch kan de steka uppemot 150 burgare. Kevin Kotai och Viktor Hedin har varit igång med sin foodtruck fulltid sedan 2018 och nu satsar de på att leverera burgare inomhus – den 2 maj flyttar Blacksmith Burger in på Jägersro Center. – Vi tittade lite på Kronprinsen också, men eftersom vi har en stor kundkrets här får början så passar det bra att öppna i området. Matvagnen blir kvar, men vi kommer att köra något annat där, säger Kevin Kotai. Inne på Jägersro Center blir Blacksmith Burger en del av foodcourten. Det blir några nya burgare på menyn, men duons egna favoriter blir kvar. Till dem hör Mister Smith – en burgare med dijonmayo, rostad lök, prästost, granatäpple, picklat päron och karamelliserad lök – och Jägaren med bland annat portobellosvamp och björnbärssylt.
Länge har de huserat i en matvagn bredvid Prevex järnhandel ute i Fosie industriområde och år efter år har de placerat sig på topplistan när sajten Burgerdudes årligen recenserar runt 200 svenska hamburgerrestauranger. En välbesökt lunch kan de steka uppemot 150 burgare. Kevin Kotai och Viktor Hedin har varit igång med sin foodtruck fulltid sedan 2018 och nu satsar de på att leverera burgare inomhus – den 2 maj flyttar Blacksmith Burger in på Jägersro Center. – Vi tittade lite på Kronprinsen också, men eftersom vi har en stor kundkrets här får början så passar det bra att öppna i området. Matvagnen blir kvar, men vi kommer att köra något annat där, säger Kevin Kotai. Inne på Jägersro Center blir Blacksmith Burger en del av foodcourten. Det blir några nya burgare på menyn, men duons egna favoriter blir kvar. Till dem hör Mister Smith – en burgare med dijonmayo, rostad lök, prästost, granatäpple, picklat päron och karamelliserad lök – och Jägaren med bland annat portobellosvamp och björnbärssylt.
Länge har de huserat i en matvagn bredvid Prevex järnhandel ute i Fosie industriområde och år efter år har de placerat sig på topplistan när sajten Burgerdudes årligen recenserar runt 200 svenska hamburgerrestauranger. En välbesökt lunch kan de steka uppemot 150 burgare. Kevin Kotai och Viktor Hedin har varit igång med sin foodtruck fulltid sedan 2018 och nu satsar de på att leverera burgare inomhus – den 2 maj flyttar Blacksmith Burger in på Jägersro Center. – Vi tittade lite på Kronprinsen också, men eftersom vi har en stor kundkrets här får början så passar det bra att öppna i området. Matvagnen blir kvar, men vi kommer att köra något annat där, säger Kevin Kotai. Inne på Jägersro Center blir Blacksmith Burger en del av foodcourten. Det blir några nya burgare på menyn, men duons egna favoriter blir kvar. Till dem hör Mister Smith – en burgare med dijonmayo, rostad lök, prästost, granatäpple, picklat päron och karamelliserad lök – och Jägaren med bland annat portobellosvamp och björnbärssylt.
Med start den 29 april slår ABBA World under två veckor upp portarna i årets Eurovisionstad, Malmö. Pop-upen, spridd över två våningar, är till för alla besökare under Eurovision och kommer att vara belägen på Södergatan i Malmö. I pop-upen kommer man att kunna utforska delar av såväl ABBA The Museum med kostymer och quiz som ABBA Voyage där bandets mest älskade låtar framförs på scen med digitala avatarer, liksom delar ur musikalen Mamma Mia!, föreställningen Mamma Mia! The Party och Polar Music International på en och samma plats.
Med start den 29 april slår ABBA World under två veckor upp portarna i årets Eurovisionstad, Malmö. Pop-upen, spridd över två våningar, är till för alla besökare under Eurovision och kommer att vara belägen på Södergatan i Malmö. I pop-upen kommer man att kunna utforska delar av såväl ABBA The Museum med kostymer och quiz som ABBA Voyage där bandets mest älskade låtar framförs på scen med digitala avatarer, liksom delar ur musikalen Mamma Mia!, föreställningen Mamma Mia! The Party och Polar Music International på en och samma plats.
Med start den 29 april slår ABBA World under två veckor upp portarna i årets Eurovisionstad, Malmö. Pop-upen, spridd över två våningar, är till för alla besökare under Eurovision och kommer att vara belägen på Södergatan i Malmö. I pop-upen kommer man att kunna utforska delar av såväl ABBA The Museum med kostymer och quiz som ABBA Voyage där bandets mest älskade låtar framförs på scen med digitala avatarer, liksom delar ur musikalen Mamma Mia!, föreställningen Mamma Mia! The Party och Polar Music International på en och samma plats.
2019 tog Linda Rengbo det danska modemärket Copenhagen Luxe till Sverige och i dag driver hon sju butiker. Nu satsar hon på att också starta något eget – den 27 april öppnar By L upp i Popolinos gamla lokal på gågatan. – Lokalen är perfekt – lagom storlek, ljus, fräsch och bra placering, säger Linda Rengbo. Rakt över gatan ligger Copenhagen Luxe och det är inte en slump att Rengbo fortsätter att satsa just på Malmös centrumkärna. – Jag tror på den fysiska handeln. Jag tror på att känna, se, prova och få det mänskliga mötet. Och jag vill ha ett levande city! Det är så klart en utmaning med utvecklingen i city och alla nedstängningar, men jag ser ändå positivt på det. Det blir mode för alla plånböcker och inköp från mindre kända varumärken. Sortimentet på By L kommer att kännetecknas av ”det som alla vill ha just nu”, säger Rengbo. – Jag gör mindre inköp, men oftare, vilket gör att jag kan uppdatera mig snabbt och ligga i framkant.
2019 tog Linda Rengbo det danska modemärket Copenhagen Luxe till Sverige och i dag driver hon sju butiker. Nu satsar hon på att också starta något eget – den 27 april öppnar By L upp i Popolinos gamla lokal på gågatan. – Lokalen är perfekt – lagom storlek, ljus, fräsch och bra placering, säger Linda Rengbo. Rakt över gatan ligger Copenhagen Luxe och det är inte en slump att Rengbo fortsätter att satsa just på Malmös centrumkärna. – Jag tror på den fysiska handeln. Jag tror på att känna, se, prova och få det mänskliga mötet. Och jag vill ha ett levande city! Det är så klart en utmaning med utvecklingen i city och alla nedstängningar, men jag ser ändå positivt på det. Det blir mode för alla plånböcker och inköp från mindre kända varumärken. Sortimentet på By L kommer att kännetecknas av ”det som alla vill ha just nu”, säger Rengbo. – Jag gör mindre inköp, men oftare, vilket gör att jag kan uppdatera mig snabbt och ligga i framkant.
2019 tog Linda Rengbo det danska modemärket Copenhagen Luxe till Sverige och i dag driver hon sju butiker. Nu satsar hon på att också starta något eget – den 27 april öppnar By L upp i Popolinos gamla lokal på gågatan. – Lokalen är perfekt – lagom storlek, ljus, fräsch och bra placering, säger Linda Rengbo. Rakt över gatan ligger Copenhagen Luxe och det är inte en slump att Rengbo fortsätter att satsa just på Malmös centrumkärna. – Jag tror på den fysiska handeln. Jag tror på att känna, se, prova och få det mänskliga mötet. Och jag vill ha ett levande city! Det är så klart en utmaning med utvecklingen i city och alla nedstängningar, men jag ser ändå positivt på det. Det blir mode för alla plånböcker och inköp från mindre kända varumärken. Sortimentet på By L kommer att kännetecknas av ”det som alla vill ha just nu”, säger Rengbo. – Jag gör mindre inköp, men oftare, vilket gör att jag kan uppdatera mig snabbt och ligga i framkant.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö