Området kring Volvo Cars huvudkontor i Torslanda ska bli ett nytt innovations- och mobilitetscentrum.
Dels ska nya anläggningar byggas för testning, konstruktion och material. Dels planerar företaget att bygga ut Volvo Cars campus, för att inhysa startuper och affärspartners.
Målet är att skapa ett ekosystem för utveckla framtidens fordon:
– Tekniken i dem och infrastrukturen runt dem, allt hand i hand, säger Volvo Cars vd Jim Rowan.
Bygget inleds i år och den första byggnaden väntas stå klar 2026.
Området kring Volvo Cars huvudkontor i Torslanda ska bli ett nytt innovations- och mobilitetscentrum.
Dels ska nya anläggningar byggas för testning, konstruktion och material. Dels planerar företaget att bygga ut Volvo Cars campus, för att inhysa startuper och affärspartners.
Målet är att skapa ett ekosystem för utveckla framtidens fordon:
– Tekniken i dem och infrastrukturen runt dem, allt hand i hand, säger Volvo Cars vd Jim Rowan.
Bygget inleds i år och den första byggnaden väntas stå klar 2026.
Som små ståtliga pinnar stack de upp ur gräset när jag traskade i spanskt solsken. Fullt av dem. Precis som våra diken är fulla av smultron om sommaren. Jag pratar om den förnäma krispiga lilla grönsaken sparris. En liljeväxt som varje år intar varenda meny under några månader om våren - för att sedan försvinna spårlöst till nästa gång. Sparrisen har en kort och intensiv säsong och en klok person (min mamma) lärde mig en gång en tumregel - om du går på restaurang och det finns ”svensk sparris” på menyn efter midsommar så antingen ljuger restaurangen eller så kommer du bli serverad en trådig, seg och tråkig sparris. För i Sverige har sparrisen säsong fram till midsommar. Inte en dag längre. Så regeln är – frossa tills du dansar till små grodorna.
Som små ståtliga pinnar stack de upp ur gräset när jag traskade i spanskt solsken. Fullt av dem. Precis som våra diken är fulla av smultron om sommaren. Jag pratar om den förnäma krispiga lilla grönsaken sparris. En liljeväxt som varje år intar varenda meny under några månader om våren - för att sedan försvinna spårlöst till nästa gång. Sparrisen har en kort och intensiv säsong och en klok person (min mamma) lärde mig en gång en tumregel - om du går på restaurang och det finns ”svensk sparris” på menyn efter midsommar så antingen ljuger restaurangen eller så kommer du bli serverad en trådig, seg och tråkig sparris. För i Sverige har sparrisen säsong fram till midsommar. Inte en dag längre. Så regeln är – frossa tills du dansar till små grodorna.
Som små ståtliga pinnar stack de upp ur gräset när jag traskade i spanskt solsken. Fullt av dem. Precis som våra diken är fulla av smultron om sommaren. Jag pratar om den förnäma krispiga lilla grönsaken sparris. En liljeväxt som varje år intar varenda meny under några månader om våren - för att sedan försvinna spårlöst till nästa gång. Sparrisen har en kort och intensiv säsong och en klok person (min mamma) lärde mig en gång en tumregel - om du går på restaurang och det finns ”svensk sparris” på menyn efter midsommar så antingen ljuger restaurangen eller så kommer du bli serverad en trådig, seg och tråkig sparris. För i Sverige har sparrisen säsong fram till midsommar. Inte en dag längre. Så regeln är – frossa tills du dansar till små grodorna.
Den snabbaste (modifierade) traktorn byggdes av BBC Top Gears ingenjörer för några år sen och fastställde världsrekordet till 140.45 km/h. The Track-tor, som den kallas har en 5,7-liters Chevy V8 och luftfjädring för att klarar hastigheten. Föraren som håller rekordet var såklart anonyme ”The Stig”.
Den snabbaste (modifierade) traktorn byggdes av BBC Top Gears ingenjörer för några år sen och fastställde världsrekordet till 140.45 km/h. The Track-tor, som den kallas har en 5,7-liters Chevy V8 och luftfjädring för att klarar hastigheten. Föraren som håller rekordet var såklart anonyme ”The Stig”.
Den snabbaste (modifierade) traktorn byggdes av BBC Top Gears ingenjörer för några år sen och fastställde världsrekordet till 140.45 km/h. The Track-tor, som den kallas har en 5,7-liters Chevy V8 och luftfjädring för att klarar hastigheten. Föraren som håller rekordet var såklart anonyme ”The Stig”.
Jag är arg på Qatar. De är dumma. För de har gjort så att det inte blir något fotbolls-VM denna sommaren. Hela min existens är sedan barnsben programmerad på det faktum att det spelas fotbolls-VM för herrar var fjärde sommar. Så har det varit ända sedan 1930 i Uruguay. Andra världskriget satte såklart stopp för turneringarna 1942 och 1946 men 1950 upptogs traditionen igen och att fotbolls-VM spelas på sommaren vart fjärde år har varit en naturlag sedan dess. Fram tills nu.
Jag är arg på Qatar. De är dumma. För de har gjort så att det inte blir något fotbolls-VM denna sommaren. Hela min existens är sedan barnsben programmerad på det faktum att det spelas fotbolls-VM för herrar var fjärde sommar. Så har det varit ända sedan 1930 i Uruguay. Andra världskriget satte såklart stopp för turneringarna 1942 och 1946 men 1950 upptogs traditionen igen och att fotbolls-VM spelas på sommaren vart fjärde år har varit en naturlag sedan dess. Fram tills nu.
Jag är arg på Qatar. De är dumma. För de har gjort så att det inte blir något fotbolls-VM denna sommaren. Hela min existens är sedan barnsben programmerad på det faktum att det spelas fotbolls-VM för herrar var fjärde sommar. Så har det varit ända sedan 1930 i Uruguay. Andra världskriget satte såklart stopp för turneringarna 1942 och 1946 men 1950 upptogs traditionen igen och att fotbolls-VM spelas på sommaren vart fjärde år har varit en naturlag sedan dess. Fram tills nu.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö