Volvo Lastvagnar har fått en order på 100 eldrivna lastbilar från den danska logistikjätten DFDS. Därmed fördubblar DFDS nästan antalet ellastbilar från Volvo.
– Jag är väldigt stolt över att fortsätta vårt nära samarbete med DFDS. Deras stora flotta av ellastbilar visar att utsläppsfria transporter är en konkurrenskraftig lösning här och nu, säger Volvo Lastvagnars vd Roger Alm.
Några av de nya lastbilarna kommer att transportera gods till och från Volvos fabrik utanför Göteborg.
Volvo Lastvagnar har fått en order på 100 eldrivna lastbilar från den danska logistikjätten DFDS. Därmed fördubblar DFDS nästan antalet ellastbilar från Volvo.
– Jag är väldigt stolt över att fortsätta vårt nära samarbete med DFDS. Deras stora flotta av ellastbilar visar att utsläppsfria transporter är en konkurrenskraftig lösning här och nu, säger Volvo Lastvagnars vd Roger Alm.
Några av de nya lastbilarna kommer att transportera gods till och från Volvos fabrik utanför Göteborg.
Med Poseidons treudd som logotyp är det logiskt att Maserati samarbetar med Vita Power för att erbjuda oss sportbåten Maserati Tridente. De två motorerna på sammanlagt 600 hk ska få upp den 10,5 m långa båten i 40 knop och batterierna ska ge den räckvidd på upp till 70 nautiska mil.
Med Poseidons treudd som logotyp är det logiskt att Maserati samarbetar med Vita Power för att erbjuda oss sportbåten Maserati Tridente. De två motorerna på sammanlagt 600 hk ska få upp den 10,5 m långa båten i 40 knop och batterierna ska ge den räckvidd på upp till 70 nautiska mil.
Med Poseidons treudd som logotyp är det logiskt att Maserati samarbetar med Vita Power för att erbjuda oss sportbåten Maserati Tridente. De två motorerna på sammanlagt 600 hk ska få upp den 10,5 m långa båten i 40 knop och batterierna ska ge den räckvidd på upp till 70 nautiska mil.
När Le Monde Group ville ha ett nytt huvudkontor i Paris lyckades arkitektfirman Snøhetta med det till synes omöjliga – att få en fastighet på sju våningar, med plats för 1 600 anställda, att se slank ut. Hela den broliknande formen kommer av att byggnaden ligger intill knutpunkten Austerlitz som har plattformar under marken och speciella viktrestriktioner. Det arkitektoniska konststycket får extra kontrast av att ligga granne med Gare d’Austerliz huvudbyggnad från 1840.
När Le Monde Group ville ha ett nytt huvudkontor i Paris lyckades arkitektfirman Snøhetta med det till synes omöjliga – att få en fastighet på sju våningar, med plats för 1 600 anställda, att se slank ut. Hela den broliknande formen kommer av att byggnaden ligger intill knutpunkten Austerlitz som har plattformar under marken och speciella viktrestriktioner. Det arkitektoniska konststycket får extra kontrast av att ligga granne med Gare d’Austerliz huvudbyggnad från 1840.
När Le Monde Group ville ha ett nytt huvudkontor i Paris lyckades arkitektfirman Snøhetta med det till synes omöjliga – att få en fastighet på sju våningar, med plats för 1 600 anställda, att se slank ut. Hela den broliknande formen kommer av att byggnaden ligger intill knutpunkten Austerlitz som har plattformar under marken och speciella viktrestriktioner. Det arkitektoniska konststycket får extra kontrast av att ligga granne med Gare d’Austerliz huvudbyggnad från 1840.
Denna sommar har Uber samarbetat med bland andra G.H. Mumm och Perrier-Jouët och satt ihop en heldagsrunda bland champagnehusen. De kallar det Uber Bubbles och heldagen som utgår från Paris ska gå att boka på fredagar och lördagar under juni, juli och augusti.
Denna sommar har Uber samarbetat med bland andra G.H. Mumm och Perrier-Jouët och satt ihop en heldagsrunda bland champagnehusen. De kallar det Uber Bubbles och heldagen som utgår från Paris ska gå att boka på fredagar och lördagar under juni, juli och augusti.
Denna sommar har Uber samarbetat med bland andra G.H. Mumm och Perrier-Jouët och satt ihop en heldagsrunda bland champagnehusen. De kallar det Uber Bubbles och heldagen som utgår från Paris ska gå att boka på fredagar och lördagar under juni, juli och augusti.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö