Under sommarhalvåret finns den på Lilla Bommen. Och snart öppnas ännu en Waffles & Shakes, ett våffelkafé av permanent karaktär.
– Vi kommer att ha frukostvåfflor, våffelbuffé och lunchvåfflor. Man kan lägga på allt möjligt på en våffla, från glass till mat. I den befintliga butiken har vi bland annat våfflor med räkor eller chèvre, och de behåller vi nog, resonerar delägaren Börje Falk.
Waffles & Shakes slår upp portarna på Östra Hamngatan i början av december.
Under sommarhalvåret finns den på Lilla Bommen. Och snart öppnas ännu en Waffles & Shakes, ett våffelkafé av permanent karaktär.
– Vi kommer att ha frukostvåfflor, våffelbuffé och lunchvåfflor. Man kan lägga på allt möjligt på en våffla, från glass till mat. I den befintliga butiken har vi bland annat våfflor med räkor eller chèvre, och de behåller vi nog, resonerar delägaren Börje Falk.
Waffles & Shakes slår upp portarna på Östra Hamngatan i början av december.
Just nu byggs bostadsrättsföreningen Kalk vid kalkbrottet i Limhamn. Nu planeras även det kommande systerprojektet intill. I den blivande bostadsrättsföreningen Krita blir det totalt 108 nya lägenheter från ett till fem rum och kök, och bland dem bostäder i radhus-stil och penthouse-våningar. Det blir också parkeringsgarage och gästlägenhet.
Just nu byggs bostadsrättsföreningen Kalk vid kalkbrottet i Limhamn. Nu planeras även det kommande systerprojektet intill. I den blivande bostadsrättsföreningen Krita blir det totalt 108 nya lägenheter från ett till fem rum och kök, och bland dem bostäder i radhus-stil och penthouse-våningar. Det blir också parkeringsgarage och gästlägenhet.
Just nu byggs bostadsrättsföreningen Kalk vid kalkbrottet i Limhamn. Nu planeras även det kommande systerprojektet intill. I den blivande bostadsrättsföreningen Krita blir det totalt 108 nya lägenheter från ett till fem rum och kök, och bland dem bostäder i radhus-stil och penthouse-våningar. Det blir också parkeringsgarage och gästlägenhet.
Second hand ska vara självklart, enkelt, snyggt och cirkulärt, enligt Arkivet. Så har också begagnat-klädkedjan blivit en plats för modemedvetna konsumenter som vill minska sin klimatpåverkan. – Arkivet har ett starkt erbjudande som ligger helt rätt i tiden. Vi är många som å ena sidan tycker om att shoppa premium och samtidigt vill göra det på ett så smart, smakfullt och hållbart sätt som möjligt, säger Kristina Pettersson Post, chef för Vasakronan i Göteborg. Det är Vasakronan som äger fastigheten på Kungsgatan där Arkivet nyligen öppnade sin andra butik i Göteborg.
Second hand ska vara självklart, enkelt, snyggt och cirkulärt, enligt Arkivet. Så har också begagnat-klädkedjan blivit en plats för modemedvetna konsumenter som vill minska sin klimatpåverkan. – Arkivet har ett starkt erbjudande som ligger helt rätt i tiden. Vi är många som å ena sidan tycker om att shoppa premium och samtidigt vill göra det på ett så smart, smakfullt och hållbart sätt som möjligt, säger Kristina Pettersson Post, chef för Vasakronan i Göteborg. Det är Vasakronan som äger fastigheten på Kungsgatan där Arkivet nyligen öppnade sin andra butik i Göteborg.
Second hand ska vara självklart, enkelt, snyggt och cirkulärt, enligt Arkivet. Så har också begagnat-klädkedjan blivit en plats för modemedvetna konsumenter som vill minska sin klimatpåverkan. – Arkivet har ett starkt erbjudande som ligger helt rätt i tiden. Vi är många som å ena sidan tycker om att shoppa premium och samtidigt vill göra det på ett så smart, smakfullt och hållbart sätt som möjligt, säger Kristina Pettersson Post, chef för Vasakronan i Göteborg. Det är Vasakronan som äger fastigheten på Kungsgatan där Arkivet nyligen öppnade sin andra butik i Göteborg.
Den danska fraktkoncernen Mærsk utforskar möjligheten att driva containerfartyg med hjälp av kärnkraft. Bolaget har tillsammans med sjöfartsföretaget Lloyds Register och brittiska Core Power inlett en studie för att undersöka regler och säkerhetskrav för att driva containerfartyg med små modulära reaktorer (SMR). Målet är att bana väg för utsläppsfria fartyg och bidra till sjöfartsindustrins omställning till nollutsläpp. Maersk understryker dock att utmaningar kring säkerhet och avfallshantering måste lösas innan tekniken kan bli aktuell.
Den danska fraktkoncernen Mærsk utforskar möjligheten att driva containerfartyg med hjälp av kärnkraft. Bolaget har tillsammans med sjöfartsföretaget Lloyds Register och brittiska Core Power inlett en studie för att undersöka regler och säkerhetskrav för att driva containerfartyg med små modulära reaktorer (SMR). Målet är att bana väg för utsläppsfria fartyg och bidra till sjöfartsindustrins omställning till nollutsläpp. Maersk understryker dock att utmaningar kring säkerhet och avfallshantering måste lösas innan tekniken kan bli aktuell.
Den danska fraktkoncernen Mærsk utforskar möjligheten att driva containerfartyg med hjälp av kärnkraft. Bolaget har tillsammans med sjöfartsföretaget Lloyds Register och brittiska Core Power inlett en studie för att undersöka regler och säkerhetskrav för att driva containerfartyg med små modulära reaktorer (SMR). Målet är att bana väg för utsläppsfria fartyg och bidra till sjöfartsindustrins omställning till nollutsläpp. Maersk understryker dock att utmaningar kring säkerhet och avfallshantering måste lösas innan tekniken kan bli aktuell.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö