Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
I januari var det CES-mässa i Las Vegas och utöver att de flesta tv-tillverkare börjar erbjuda micro-LED-modeller med bättre ljusstyrka (och lägre energikonsumtion) så blir de också större. Hisense imponerar med en bildstorlek på 136 tum. hisense.com
I januari var det CES-mässa i Las Vegas och utöver att de flesta tv-tillverkare börjar erbjuda micro-LED-modeller med bättre ljusstyrka (och lägre energikonsumtion) så blir de också större. Hisense imponerar med en bildstorlek på 136 tum. hisense.com
I januari var det CES-mässa i Las Vegas och utöver att de flesta tv-tillverkare börjar erbjuda micro-LED-modeller med bättre ljusstyrka (och lägre energikonsumtion) så blir de också större. Hisense imponerar med en bildstorlek på 136 tum. hisense.com
I Hyllieäng, mellan Hylliebadet och Malmömässan, byggs 41 nya hyreslägenheter i projektet Simfenan. Lägenheterna, som fördelas på tre huskroppar, blir på ett till fyra rum, några av dem i etage. Bostädern får balkong, uteplats eller takterrass. I området kommer det utöver bostäder att finnas förskola, kontor, park och ett mobilitetshus i Hyllieäng. Inflyttning i Simfenan planeras till december i år.
I Hyllieäng, mellan Hylliebadet och Malmömässan, byggs 41 nya hyreslägenheter i projektet Simfenan. Lägenheterna, som fördelas på tre huskroppar, blir på ett till fyra rum, några av dem i etage. Bostädern får balkong, uteplats eller takterrass. I området kommer det utöver bostäder att finnas förskola, kontor, park och ett mobilitetshus i Hyllieäng. Inflyttning i Simfenan planeras till december i år.
I Hyllieäng, mellan Hylliebadet och Malmömässan, byggs 41 nya hyreslägenheter i projektet Simfenan. Lägenheterna, som fördelas på tre huskroppar, blir på ett till fyra rum, några av dem i etage. Bostädern får balkong, uteplats eller takterrass. I området kommer det utöver bostäder att finnas förskola, kontor, park och ett mobilitetshus i Hyllieäng. Inflyttning i Simfenan planeras till december i år.
Onsdagen 29 januari fick inbjudna gäster en exklusiv smygtitt på vad som kan bli Malmös nya konstmuseum, i vad som tidigare var Casino Cosmopol i Kungsparken. På programmet stod samtal om framtidens konstmuseum. Det bjöds på musik, drinkar och tilltugg från Johan P. Kvällen arrangerades av Stiftelsen för Malmö Konstmuseum tillsammans med Malmö stad.
Onsdagen 29 januari fick inbjudna gäster en exklusiv smygtitt på vad som kan bli Malmös nya konstmuseum, i vad som tidigare var Casino Cosmopol i Kungsparken. På programmet stod samtal om framtidens konstmuseum. Det bjöds på musik, drinkar och tilltugg från Johan P. Kvällen arrangerades av Stiftelsen för Malmö Konstmuseum tillsammans med Malmö stad.
Onsdagen 29 januari fick inbjudna gäster en exklusiv smygtitt på vad som kan bli Malmös nya konstmuseum, i vad som tidigare var Casino Cosmopol i Kungsparken. På programmet stod samtal om framtidens konstmuseum. Det bjöds på musik, drinkar och tilltugg från Johan P. Kvällen arrangerades av Stiftelsen för Malmö Konstmuseum tillsammans med Malmö stad.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö