Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
För lite mer än 20 år sedan lämnade Kirsten Holm de trygga etablerade hotellbarerna för att som en av de första bartenderna i Norden öppna sin egen, helt fristående, cocktailbar. Till Kirstens lilla hörn kommer man för att suga in ett stycke cocktailhistoria men även för att titta i hennes champagne-meny. En handskriven journal över hennes champagne-tillgångar, och vilken fantastisk lista det är! Bästa tiden att besöka? När man vill suga in lite dansk cocktailhistoria i en av nordens äldsta cocktailinstitutioner.
För lite mer än 20 år sedan lämnade Kirsten Holm de trygga etablerade hotellbarerna för att som en av de första bartenderna i Norden öppna sin egen, helt fristående, cocktailbar. Till Kirstens lilla hörn kommer man för att suga in ett stycke cocktailhistoria men även för att titta i hennes champagne-meny. En handskriven journal över hennes champagne-tillgångar, och vilken fantastisk lista det är! Bästa tiden att besöka? När man vill suga in lite dansk cocktailhistoria i en av nordens äldsta cocktailinstitutioner.
För lite mer än 20 år sedan lämnade Kirsten Holm de trygga etablerade hotellbarerna för att som en av de första bartenderna i Norden öppna sin egen, helt fristående, cocktailbar. Till Kirstens lilla hörn kommer man för att suga in ett stycke cocktailhistoria men även för att titta i hennes champagne-meny. En handskriven journal över hennes champagne-tillgångar, och vilken fantastisk lista det är! Bästa tiden att besöka? När man vill suga in lite dansk cocktailhistoria i en av nordens äldsta cocktailinstitutioner.
Flygbolaget SAS startar femton nya linjer från Kastrup nästa sommar. Det är ett led i bolagets storsatsning på den danska flygplatsen som ett ”globalt flygnav”. Bland de nya destinationerna finns en direktlinje till Seattle. Även Madrid, Milano och Budapest finns bland de nya orterna. – Med vårt fokus på att skapa en global hubb i Skandinavien kommer Köpenhamn att bli en central knutpunkt som knyter regionen ännu tätare samman, säger SAS vd Anko van der Werff.
Flygbolaget SAS startar femton nya linjer från Kastrup nästa sommar. Det är ett led i bolagets storsatsning på den danska flygplatsen som ett ”globalt flygnav”. Bland de nya destinationerna finns en direktlinje till Seattle. Även Madrid, Milano och Budapest finns bland de nya orterna. – Med vårt fokus på att skapa en global hubb i Skandinavien kommer Köpenhamn att bli en central knutpunkt som knyter regionen ännu tätare samman, säger SAS vd Anko van der Werff.
Flygbolaget SAS startar femton nya linjer från Kastrup nästa sommar. Det är ett led i bolagets storsatsning på den danska flygplatsen som ett ”globalt flygnav”. Bland de nya destinationerna finns en direktlinje till Seattle. Även Madrid, Milano och Budapest finns bland de nya orterna. – Med vårt fokus på att skapa en global hubb i Skandinavien kommer Köpenhamn att bli en central knutpunkt som knyter regionen ännu tätare samman, säger SAS vd Anko van der Werff.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö