Zeekr är elbilsmärket från Geely Holding Group, bolaget som även är storägare i Volvo Cars och Polestar. I mars kommer premiummärket till centrala stan.
– Det är med stor glädje vi välkomnar Zeekr till Femman. Deras showroom blir en spännande möjlighet för våra besökare att få en förhandsvisning av det senaste inom elbilsbranschen. Zeekr tillför en ny kategori för oss i Femman vilket känns extra roligt, säger Malin Måhlin, Uthyrare butik för Hufvudstaden.
Zeekr lanserade sin första elbil 2021 och siktar på att skapa ett integrerat användarsystem med innovation i fokus. För den europeiska marknaden designas och utvecklas bilarna till stor del i Göteborg.
I märkets pop-up-butik i Femman kommer besökarna att kunna uppleva det senaste hos Zeekr.
Zeekr är elbilsmärket från Geely Holding Group, bolaget som även är storägare i Volvo Cars och Polestar. I mars kommer premiummärket till centrala stan.
– Det är med stor glädje vi välkomnar Zeekr till Femman. Deras showroom blir en spännande möjlighet för våra besökare att få en förhandsvisning av det senaste inom elbilsbranschen. Zeekr tillför en ny kategori för oss i Femman vilket känns extra roligt, säger Malin Måhlin, Uthyrare butik för Hufvudstaden.
Zeekr lanserade sin första elbil 2021 och siktar på att skapa ett integrerat användarsystem med innovation i fokus. För den europeiska marknaden designas och utvecklas bilarna till stor del i Göteborg.
I märkets pop-up-butik i Femman kommer besökarna att kunna uppleva det senaste hos Zeekr.
Mellan Nordstans norra entré, Götatunneln och Nils Ericsson-terminalen ligger planområdet Norr om Nordstan. Här öppnar en detaljplan som nyligen vann laga kraft för fem nya byggnader varav det högsta kan bli 36 våningar, med bostäder och kontor, samt handel och centrumverksamhet när Nordstan kan byggas ut. Även en ny boulevard och två uppgångar till Västlänken finns med i planen. Omvandlingen ska också göra det lättare att ta sig fram tills fots, med cykel eller med kollektivtrafik i området.
Mellan Nordstans norra entré, Götatunneln och Nils Ericsson-terminalen ligger planområdet Norr om Nordstan. Här öppnar en detaljplan som nyligen vann laga kraft för fem nya byggnader varav det högsta kan bli 36 våningar, med bostäder och kontor, samt handel och centrumverksamhet när Nordstan kan byggas ut. Även en ny boulevard och två uppgångar till Västlänken finns med i planen. Omvandlingen ska också göra det lättare att ta sig fram tills fots, med cykel eller med kollektivtrafik i området.
Mellan Nordstans norra entré, Götatunneln och Nils Ericsson-terminalen ligger planområdet Norr om Nordstan. Här öppnar en detaljplan som nyligen vann laga kraft för fem nya byggnader varav det högsta kan bli 36 våningar, med bostäder och kontor, samt handel och centrumverksamhet när Nordstan kan byggas ut. Även en ny boulevard och två uppgångar till Västlänken finns med i planen. Omvandlingen ska också göra det lättare att ta sig fram tills fots, med cykel eller med kollektivtrafik i området.
Kullagerbolaget SKF i Göteborg vill knoppa av sin fordonsverksamhet och notera den som ett självständigt bolag på Stockholmsbörsen under första halvåret 2026. En uppdelning väntas bidra till ett tydligare fokus och ökad konkurrenskraft. – Vi behöver fatta djärva beslut för att frigöra ytterligare långsiktiga möjligheter till lönsam tillväxt. Att inleda en separation av fordonsverksamheten är ett sådant beslut, säger vd Rickard Gustafson. Styrelsen ska presentera ett förslag som en bolagsstämma kan ta ställning till 2026.
Kullagerbolaget SKF i Göteborg vill knoppa av sin fordonsverksamhet och notera den som ett självständigt bolag på Stockholmsbörsen under första halvåret 2026. En uppdelning väntas bidra till ett tydligare fokus och ökad konkurrenskraft. – Vi behöver fatta djärva beslut för att frigöra ytterligare långsiktiga möjligheter till lönsam tillväxt. Att inleda en separation av fordonsverksamheten är ett sådant beslut, säger vd Rickard Gustafson. Styrelsen ska presentera ett förslag som en bolagsstämma kan ta ställning till 2026.
Kullagerbolaget SKF i Göteborg vill knoppa av sin fordonsverksamhet och notera den som ett självständigt bolag på Stockholmsbörsen under första halvåret 2026. En uppdelning väntas bidra till ett tydligare fokus och ökad konkurrenskraft. – Vi behöver fatta djärva beslut för att frigöra ytterligare långsiktiga möjligheter till lönsam tillväxt. Att inleda en separation av fordonsverksamheten är ett sådant beslut, säger vd Rickard Gustafson. Styrelsen ska presentera ett förslag som en bolagsstämma kan ta ställning till 2026.
Martin Alfredsson började sin karriär på Casual Streetfood för 10 år sen. Sedan dess har han varit på bland annat Kv. Åkern, Grand Hotel i Lund och Far i Hatten. Idag är han kökschef på Aster och här visar han hur man lagar en förrätt på rå havsabborre.
Martin Alfredsson började sin karriär på Casual Streetfood för 10 år sen. Sedan dess har han varit på bland annat Kv. Åkern, Grand Hotel i Lund och Far i Hatten. Idag är han kökschef på Aster och här visar han hur man lagar en förrätt på rå havsabborre.
Martin Alfredsson började sin karriär på Casual Streetfood för 10 år sen. Sedan dess har han varit på bland annat Kv. Åkern, Grand Hotel i Lund och Far i Hatten. Idag är han kökschef på Aster och här visar han hur man lagar en förrätt på rå havsabborre.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö