Mjukvarubolaget Zenseact söker 35 ingenjörer för att utveckla djup maskininlärning för självkörande bilar. Syftet är att träna framtidens Volvo-och Polestarbilar. Pressansvariga Veronika Nihlén säger att det numera är möjligt att använda videodata istället för stillbilder för att träna algoritmerna.
– Med den nya arkitekturen, som är grunden till generativ AI, kan man börja använda filmer för att träna och då blir systemen mycket mer prediktiva, säger hon till Göteborgs-Posten.
Mjukvarubolaget Zenseact söker 35 ingenjörer för att utveckla djup maskininlärning för självkörande bilar. Syftet är att träna framtidens Volvo-och Polestarbilar. Pressansvariga Veronika Nihlén säger att det numera är möjligt att använda videodata istället för stillbilder för att träna algoritmerna.
– Med den nya arkitekturen, som är grunden till generativ AI, kan man börja använda filmer för att träna och då blir systemen mycket mer prediktiva, säger hon till Göteborgs-Posten.
Joakim Nilsson är kökschef och medgrundare av restaurang Johan P. Här visar Joakim hur man lagar en förrätt som tillsammans med champagne blir lite som en ”Stoli-Bolli” i munnen. En riktig partystartare.
Joakim Nilsson är kökschef och medgrundare av restaurang Johan P. Här visar Joakim hur man lagar en förrätt som tillsammans med champagne blir lite som en ”Stoli-Bolli” i munnen. En riktig partystartare.
Joakim Nilsson är kökschef och medgrundare av restaurang Johan P. Här visar Joakim hur man lagar en förrätt som tillsammans med champagne blir lite som en ”Stoli-Bolli” i munnen. En riktig partystartare.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö