Simona hamnade på HiQ lite av en slump. Idag är hon vice president för försäljning och partnerskap. Simona delar med sig av sina värderingar, sin uppväxt och sitt synsätt.
Nu är det jul igen och nu är det jul igen och julen varar ju till påska! Eller… kanske inte riktigt men åtminstone till trettondagsafton. Och vid det laget brukar man vara rätt urless på hela grejen och kan inte äta en enda skumtomte till. Men så går tiden. Det blir Februari, Mars, April. Sen blir det Maj, Juni, Juli, Augu… Ja, ni fattar. Tiden går och sakta men säkert smyger sig julsuget på igen. För egen del brukar det börja med att Hemköp ställer fram lussebullarna i början av september.
Nu är det jul igen och nu är det jul igen och julen varar ju till påska! Eller… kanske inte riktigt men åtminstone till trettondagsafton. Och vid det laget brukar man vara rätt urless på hela grejen och kan inte äta en enda skumtomte till. Men så går tiden. Det blir Februari, Mars, April. Sen blir det Maj, Juni, Juli, Augu… Ja, ni fattar. Tiden går och sakta men säkert smyger sig julsuget på igen. För egen del brukar det börja med att Hemköp ställer fram lussebullarna i början av september.
Nu är det jul igen och nu är det jul igen och julen varar ju till påska! Eller… kanske inte riktigt men åtminstone till trettondagsafton. Och vid det laget brukar man vara rätt urless på hela grejen och kan inte äta en enda skumtomte till. Men så går tiden. Det blir Februari, Mars, April. Sen blir det Maj, Juni, Juli, Augu… Ja, ni fattar. Tiden går och sakta men säkert smyger sig julsuget på igen. För egen del brukar det börja med att Hemköp ställer fram lussebullarna i början av september.
Legos flygel i Ideas-kollektionen är en miniatyr i 3662 delar som inte bara spelar melodier, utan även rör de respektive tangenterna med musiken. Och varje tangent har egen hammare och dämpare. Låt väljer man med powered up-appen. Utan jämförelse den mest komplicerade Lego-asken vi sett. Svårighetsgraden sätter de till 18+.
Legos flygel i Ideas-kollektionen är en miniatyr i 3662 delar som inte bara spelar melodier, utan även rör de respektive tangenterna med musiken. Och varje tangent har egen hammare och dämpare. Låt väljer man med powered up-appen. Utan jämförelse den mest komplicerade Lego-asken vi sett. Svårighetsgraden sätter de till 18+.
Legos flygel i Ideas-kollektionen är en miniatyr i 3662 delar som inte bara spelar melodier, utan även rör de respektive tangenterna med musiken. Och varje tangent har egen hammare och dämpare. Låt väljer man med powered up-appen. Utan jämförelse den mest komplicerade Lego-asken vi sett. Svårighetsgraden sätter de till 18+.
I Videdal planeras nu för 20 äganderättsradhus i ett nytt kvarter vid Västra Skrävlingevägen. Husen blir i två plan med antingen 115 eller 122 kvadratmeter boyta, fördelade på fem rum och kök. Samtliga får en separat tvättstuga på bottenvåningen och ett badrum på varje våningsplan. I mitten av kvarteret blir det en gemensam grönyta. Inflyttning beräknas kunna ske till våren 2026.
I Videdal planeras nu för 20 äganderättsradhus i ett nytt kvarter vid Västra Skrävlingevägen. Husen blir i två plan med antingen 115 eller 122 kvadratmeter boyta, fördelade på fem rum och kök. Samtliga får en separat tvättstuga på bottenvåningen och ett badrum på varje våningsplan. I mitten av kvarteret blir det en gemensam grönyta. Inflyttning beräknas kunna ske till våren 2026.
I Videdal planeras nu för 20 äganderättsradhus i ett nytt kvarter vid Västra Skrävlingevägen. Husen blir i två plan med antingen 115 eller 122 kvadratmeter boyta, fördelade på fem rum och kök. Samtliga får en separat tvättstuga på bottenvåningen och ett badrum på varje våningsplan. I mitten av kvarteret blir det en gemensam grönyta. Inflyttning beräknas kunna ske till våren 2026.
I kvarteret von Conow i de allra äldsta delarna av centrala Malmö pågår ett stort omvandlingsprojekt. Med entréer från Kalendegatan och Själbodgatan omfattar det cirka 7000 kvadratmeter kontor, fördelade på sex våningar i tre byggnader som länkas ihop av en inglasad innergård med plats för större konferenser och evenemang. Det blir också gemensam lobby och lounge, cykelrum och omklädningsrum.
I kvarteret von Conow i de allra äldsta delarna av centrala Malmö pågår ett stort omvandlingsprojekt. Med entréer från Kalendegatan och Själbodgatan omfattar det cirka 7000 kvadratmeter kontor, fördelade på sex våningar i tre byggnader som länkas ihop av en inglasad innergård med plats för större konferenser och evenemang. Det blir också gemensam lobby och lounge, cykelrum och omklädningsrum.
I kvarteret von Conow i de allra äldsta delarna av centrala Malmö pågår ett stort omvandlingsprojekt. Med entréer från Kalendegatan och Själbodgatan omfattar det cirka 7000 kvadratmeter kontor, fördelade på sex våningar i tre byggnader som länkas ihop av en inglasad innergård med plats för större konferenser och evenemang. Det blir också gemensam lobby och lounge, cykelrum och omklädningsrum.
Om hur passion, hjärta och att ta saker framåt har varit en viktig del till både framgången som gitarrist i The Ark och uppbyggnaden av fem populära krogar i Malmö.
Dubai ska få sitt andra operahus i området Azizi Venice som håller på att anläggas intill Al Maktoum International Airport. Operahuset med 2 000 sittplatser ska ligga mitt i bostadsområdet som en kronjuvel, omgiven av vatten. De 34 000 lägenheterna och 109 husen i Azizi Venice ska stå klara mellan 2025-2028.
Dubai ska få sitt andra operahus i området Azizi Venice som håller på att anläggas intill Al Maktoum International Airport. Operahuset med 2 000 sittplatser ska ligga mitt i bostadsområdet som en kronjuvel, omgiven av vatten. De 34 000 lägenheterna och 109 husen i Azizi Venice ska stå klara mellan 2025-2028.
Dubai ska få sitt andra operahus i området Azizi Venice som håller på att anläggas intill Al Maktoum International Airport. Operahuset med 2 000 sittplatser ska ligga mitt i bostadsområdet som en kronjuvel, omgiven av vatten. De 34 000 lägenheterna och 109 husen i Azizi Venice ska stå klara mellan 2025-2028.
Som ni säkert redan känner till kan man dela in mänskligheten i två kategorier. Aktuellt-människor och Rapport-människor. Alltså de som föredrar att få sina nyheter från Aktuellt redaktionen på tvåan eller de som föredrar Rapport-gänget på ettan. Jag är själv en utpräglad Aktuellt-människa.
Som ni säkert redan känner till kan man dela in mänskligheten i två kategorier. Aktuellt-människor och Rapport-människor. Alltså de som föredrar att få sina nyheter från Aktuellt redaktionen på tvåan eller de som föredrar Rapport-gänget på ettan. Jag är själv en utpräglad Aktuellt-människa.
Som ni säkert redan känner till kan man dela in mänskligheten i två kategorier. Aktuellt-människor och Rapport-människor. Alltså de som föredrar att få sina nyheter från Aktuellt redaktionen på tvåan eller de som föredrar Rapport-gänget på ettan. Jag är själv en utpräglad Aktuellt-människa.
Innan Bugatti Chiron gör sorti som modell passar biltillverkarens Sur Mesure-avdelning på att göra unika specialmodeller. ”55 One of One” är en sån specialare som beställts som en hyllning till Jean Bugattis Type 55 Super Sport från 30-talet. Uppenbar är den svart och gula färgkombon, mindre uppenbart är att den betydligt större Chiron har fått större andel svart färg för att ”krympa” storleksskillnaden. Även framskärmarna har fått svart grafik för att ”smalna av” nosen.
Innan Bugatti Chiron gör sorti som modell passar biltillverkarens Sur Mesure-avdelning på att göra unika specialmodeller. ”55 One of One” är en sån specialare som beställts som en hyllning till Jean Bugattis Type 55 Super Sport från 30-talet. Uppenbar är den svart och gula färgkombon, mindre uppenbart är att den betydligt större Chiron har fått större andel svart färg för att ”krympa” storleksskillnaden. Även framskärmarna har fått svart grafik för att ”smalna av” nosen.
Innan Bugatti Chiron gör sorti som modell passar biltillverkarens Sur Mesure-avdelning på att göra unika specialmodeller. ”55 One of One” är en sån specialare som beställts som en hyllning till Jean Bugattis Type 55 Super Sport från 30-talet. Uppenbar är den svart och gula färgkombon, mindre uppenbart är att den betydligt större Chiron har fått större andel svart färg för att ”krympa” storleksskillnaden. Även framskärmarna har fått svart grafik för att ”smalna av” nosen.
Davidoff har precis släppt Monolith, en humidor täljd ur massiv kalksten. Humidoren rymmer 120 cigarrer i Toro-storlek, har dubbla luftfuktare, inredning i mahogny och dämpare i gångjärnen så locket stänger mjukt.
Davidoff har precis släppt Monolith, en humidor täljd ur massiv kalksten. Humidoren rymmer 120 cigarrer i Toro-storlek, har dubbla luftfuktare, inredning i mahogny och dämpare i gångjärnen så locket stänger mjukt.
Davidoff har precis släppt Monolith, en humidor täljd ur massiv kalksten. Humidoren rymmer 120 cigarrer i Toro-storlek, har dubbla luftfuktare, inredning i mahogny och dämpare i gångjärnen så locket stänger mjukt.
Siffror, statistik och jämförelser mellan broar runt om i världen.
Siffror, statistik och jämförelser mellan broar runt om i världen.
Siffror, statistik och jämförelser mellan broar runt om i världen.
När allt fler flygplatser byggs som fyrkantiga lådor i glas är det extra kul att nyöppnade Ayodhya Airport (officiellt Maharishi Valmiki International Airport) i norra Indien fått en egen look. Den 8 000 kvm stora flygplatsen är ritad i Nagarastil av Sthapati Associates. Inspiration ser ut att komma från det närliggande Ram Mandir-templet.
När allt fler flygplatser byggs som fyrkantiga lådor i glas är det extra kul att nyöppnade Ayodhya Airport (officiellt Maharishi Valmiki International Airport) i norra Indien fått en egen look. Den 8 000 kvm stora flygplatsen är ritad i Nagarastil av Sthapati Associates. Inspiration ser ut att komma från det närliggande Ram Mandir-templet.
När allt fler flygplatser byggs som fyrkantiga lådor i glas är det extra kul att nyöppnade Ayodhya Airport (officiellt Maharishi Valmiki International Airport) i norra Indien fått en egen look. Den 8 000 kvm stora flygplatsen är ritad i Nagarastil av Sthapati Associates. Inspiration ser ut att komma från det närliggande Ram Mandir-templet.
Öl och grillat går hand i hand, det är sen gammalt. Nu har Miller Lite tagit hjälp av grilltillverkaren Big Green Egg att ta fram en Big Green Kegg. Ölpumpen rymmer ett 29-liters (1/4 barrel) ölfat och is för kalla fatöl i trädgården. Samma keramikklädda gröna balja som håller grillen varm, håller ölen kall. Helt oumbärlig för de 16-timmar långa BBQ sessions vi alla älskar.
Öl och grillat går hand i hand, det är sen gammalt. Nu har Miller Lite tagit hjälp av grilltillverkaren Big Green Egg att ta fram en Big Green Kegg. Ölpumpen rymmer ett 29-liters (1/4 barrel) ölfat och is för kalla fatöl i trädgården. Samma keramikklädda gröna balja som håller grillen varm, håller ölen kall. Helt oumbärlig för de 16-timmar långa BBQ sessions vi alla älskar.
Öl och grillat går hand i hand, det är sen gammalt. Nu har Miller Lite tagit hjälp av grilltillverkaren Big Green Egg att ta fram en Big Green Kegg. Ölpumpen rymmer ett 29-liters (1/4 barrel) ölfat och is för kalla fatöl i trädgården. Samma keramikklädda gröna balja som håller grillen varm, håller ölen kall. Helt oumbärlig för de 16-timmar långa BBQ sessions vi alla älskar.
Svenska Vidde har lanserat en elektrisk snöskoter med uppvärmt batteri som ska klara drift i temperaturer ner till -39°C. Räckvidden ska vara 10 mil och utöver att den blir fri från avgaser blir den också i det närmsta ljudlös, vilket gör naturutflykter till en ännu större upplevelse. Prototypen Vidde Alfa är ritad av designstudion Pininfarina som till vardags ritar bilkarosser och skyskrapor och vi hoppas att den kommer i samma design när den börjar serietillverkas mot slutet av året.
Svenska Vidde har lanserat en elektrisk snöskoter med uppvärmt batteri som ska klara drift i temperaturer ner till -39°C. Räckvidden ska vara 10 mil och utöver att den blir fri från avgaser blir den också i det närmsta ljudlös, vilket gör naturutflykter till en ännu större upplevelse. Prototypen Vidde Alfa är ritad av designstudion Pininfarina som till vardags ritar bilkarosser och skyskrapor och vi hoppas att den kommer i samma design när den börjar serietillverkas mot slutet av året.
Svenska Vidde har lanserat en elektrisk snöskoter med uppvärmt batteri som ska klara drift i temperaturer ner till -39°C. Räckvidden ska vara 10 mil och utöver att den blir fri från avgaser blir den också i det närmsta ljudlös, vilket gör naturutflykter till en ännu större upplevelse. Prototypen Vidde Alfa är ritad av designstudion Pininfarina som till vardags ritar bilkarosser och skyskrapor och vi hoppas att den kommer i samma design när den börjar serietillverkas mot slutet av året.
Brabus har brabifierat en elektrisk surfbräda från Awake och kallar den Brabus x Awake Shadow Jetboard. Efter två timmars laddning ska man kunna åka en timme i 55+ km/h. Leksaken väger 23 kg och kostar en kvarts miljon. Tillverkas endast i 77 ex.
Brabus har brabifierat en elektrisk surfbräda från Awake och kallar den Brabus x Awake Shadow Jetboard. Efter två timmars laddning ska man kunna åka en timme i 55+ km/h. Leksaken väger 23 kg och kostar en kvarts miljon. Tillverkas endast i 77 ex.
Brabus har brabifierat en elektrisk surfbräda från Awake och kallar den Brabus x Awake Shadow Jetboard. Efter två timmars laddning ska man kunna åka en timme i 55+ km/h. Leksaken väger 23 kg och kostar en kvarts miljon. Tillverkas endast i 77 ex.
Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.
Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.
Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.
Som tidig entreprenör inom e-handel byggde hon upp ett miljardbolag i resebranschen. Vi har träffat Linda som berättar om när hon slutade vara rädd, entreprenörskap och hur det kan kännas att lämna ett företag man byggt upp.
Som tidig entreprenör inom e-handel byggde hon upp ett miljardbolag i resebranschen. Vi har träffat Linda som berättar om när hon slutade vara rädd, entreprenörskap och hur det kan kännas att lämna ett företag man byggt upp.
Som tidig entreprenör inom e-handel byggde hon upp ett miljardbolag i resebranschen. Vi har träffat Linda som berättar om när hon slutade vara rädd, entreprenörskap och hur det kan kännas att lämna ett företag man byggt upp.
Han byggde sitt prisbelönta IT-bolag Antura på samhällsnytta och långsiktighet utan externa investerare. Vi träffade Mattias för att prata om motviljan mot ekonomiska luftslott, vad som går före karriären och om att leva flera år utan lön.
Han byggde sitt prisbelönta IT-bolag Antura på samhällsnytta och långsiktighet utan externa investerare. Vi träffade Mattias för att prata om motviljan mot ekonomiska luftslott, vad som går före karriären och om att leva flera år utan lön.
Han byggde sitt prisbelönta IT-bolag Antura på samhällsnytta och långsiktighet utan externa investerare. Vi träffade Mattias för att prata om motviljan mot ekonomiska luftslott, vad som går före karriären och om att leva flera år utan lön.
Att Peter DeMaltén inte hittade en lådcykel till rätt pris gav honom en företagsidé. Sedan starten hemma i garaget har Cargobike stadigt vuxit till att omsätta 80 miljoner kronor. Vi har träffat Peter som berättar om sin bakgrund, rockstjärnedrömmar och att ha många järn i elden.
Att Peter DeMaltén inte hittade en lådcykel till rätt pris gav honom en företagsidé. Sedan starten hemma i garaget har Cargobike stadigt vuxit till att omsätta 80 miljoner kronor. Vi har träffat Peter som berättar om sin bakgrund, rockstjärnedrömmar och att ha många järn i elden.
Att Peter DeMaltén inte hittade en lådcykel till rätt pris gav honom en företagsidé. Sedan starten hemma i garaget har Cargobike stadigt vuxit till att omsätta 80 miljoner kronor. Vi har träffat Peter som berättar om sin bakgrund, rockstjärnedrömmar och att ha många järn i elden.
Med bas i Göteborg har hon startat tech-bolag världen över och vunnit 20 Red Dot Awards, 12 UX Design Awards och blivit utsedd till DI Gasell-företag 6 gånger. Vi har träffat Emma som berättar om innovation, varför Göteborg på sikt kommer att växa förbi Stockholm, sin bakgrund och om att knäcka koden.
Med bas i Göteborg har hon startat tech-bolag världen över och vunnit 20 Red Dot Awards, 12 UX Design Awards och blivit utsedd till DI Gasell-företag 6 gånger. Vi har träffat Emma som berättar om innovation, varför Göteborg på sikt kommer att växa förbi Stockholm, sin bakgrund och om att knäcka koden.
Med bas i Göteborg har hon startat tech-bolag världen över och vunnit 20 Red Dot Awards, 12 UX Design Awards och blivit utsedd till DI Gasell-företag 6 gånger. Vi har träffat Emma som berättar om innovation, varför Göteborg på sikt kommer att växa förbi Stockholm, sin bakgrund och om att knäcka koden.
Han är direktör på Clarion Hotel Malmö Live, som är Skånes största hotell. Vi träffade Jens för att prata om hans bakgrund, kärleken till Malmö och framtiden för den skånska hotellbranschen.
Han är direktör på Clarion Hotel Malmö Live, som är Skånes största hotell. Vi träffade Jens för att prata om hans bakgrund, kärleken till Malmö och framtiden för den skånska hotellbranschen.
Han är direktör på Clarion Hotel Malmö Live, som är Skånes största hotell. Vi träffade Jens för att prata om hans bakgrund, kärleken till Malmö och framtiden för den skånska hotellbranschen.
Nyöppnade Jacy’z mitt i Göteborg är ett av ESS Groups senaste nytillskott. Vi träffade hotell- och restaurangkoncernens grundare Jonas Stenberg för att prata om Jonas bakgrund, drivkraft och hur det är att ha vuxit till en miljardkoncern med fler än 2 000 anställda.
Nyöppnade Jacy’z mitt i Göteborg är ett av ESS Groups senaste nytillskott. Vi träffade hotell- och restaurangkoncernens grundare Jonas Stenberg för att prata om Jonas bakgrund, drivkraft och hur det är att ha vuxit till en miljardkoncern med fler än 2 000 anställda.
Nyöppnade Jacy’z mitt i Göteborg är ett av ESS Groups senaste nytillskott. Vi träffade hotell- och restaurangkoncernens grundare Jonas Stenberg för att prata om Jonas bakgrund, drivkraft och hur det är att ha vuxit till en miljardkoncern med fler än 2 000 anställda.
Han drömde om Paris modevärld men föll för mäkleriet. Som grundare av Våningen & Villan ville Johan förändra mäklarbranschen. Han fick bolaget att växa till fler än 150 medarbetare. Vi träffade Johan som berättade om kreativitet, entreprenörskap och om beslutet att sälja sitt livsverk.
Han drömde om Paris modevärld men föll för mäkleriet. Som grundare av Våningen & Villan ville Johan förändra mäklarbranschen. Han fick bolaget att växa till fler än 150 medarbetare. Vi träffade Johan som berättade om kreativitet, entreprenörskap och om beslutet att sälja sitt livsverk.
Han drömde om Paris modevärld men föll för mäkleriet. Som grundare av Våningen & Villan ville Johan förändra mäklarbranschen. Han fick bolaget att växa till fler än 150 medarbetare. Vi träffade Johan som berättade om kreativitet, entreprenörskap och om beslutet att sälja sitt livsverk.
I somras uppnådde han en dröm när Big Slap som han varit med och byggt upp blev störst någonsin i Malmö. Men att sluta på topp ligger inte för Ali Eftekhari. Vi har träffat honom för att prata om drivkraften bakom fler och ännu större satsningar, Alis bakgrund och vänskapen med Steve Angello.
I somras uppnådde han en dröm när Big Slap som han varit med och byggt upp blev störst någonsin i Malmö. Men att sluta på topp ligger inte för Ali Eftekhari. Vi har träffat honom för att prata om drivkraften bakom fler och ännu större satsningar, Alis bakgrund och vänskapen med Steve Angello.
I somras uppnådde han en dröm när Big Slap som han varit med och byggt upp blev störst någonsin i Malmö. Men att sluta på topp ligger inte för Ali Eftekhari. Vi har träffat honom för att prata om drivkraften bakom fler och ännu större satsningar, Alis bakgrund och vänskapen med Steve Angello.
Köpenhamnsbaserade fintechföretaget Monthio har samlat in 11,4 miljoner euro i en kapitalrunda, motsvarande omkring 130 miljoner kronor. Investerarna inkluderar North Ventures, Harmar och Danmarks Eksport- og Investeringsfond (EIFO). Företagets AI-drivna SaaS-lösning används av nio av Danmarks största banker och hanterar över 2,5 miljoner låneansökningar per år. Med den nya finansieringen planerar företaget att fortsätta expandera och stärka sina funktioner för att möta EU:s krav på regelefterlevnad.
Köpenhamnsbaserade fintechföretaget Monthio har samlat in 11,4 miljoner euro i en kapitalrunda, motsvarande omkring 130 miljoner kronor. Investerarna inkluderar North Ventures, Harmar och Danmarks Eksport- og Investeringsfond (EIFO). Företagets AI-drivna SaaS-lösning används av nio av Danmarks största banker och hanterar över 2,5 miljoner låneansökningar per år. Med den nya finansieringen planerar företaget att fortsätta expandera och stärka sina funktioner för att möta EU:s krav på regelefterlevnad.
Köpenhamnsbaserade fintechföretaget Monthio har samlat in 11,4 miljoner euro i en kapitalrunda, motsvarande omkring 130 miljoner kronor. Investerarna inkluderar North Ventures, Harmar och Danmarks Eksport- og Investeringsfond (EIFO). Företagets AI-drivna SaaS-lösning används av nio av Danmarks största banker och hanterar över 2,5 miljoner låneansökningar per år. Med den nya finansieringen planerar företaget att fortsätta expandera och stärka sina funktioner för att möta EU:s krav på regelefterlevnad.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö