Om hur passion, hjärta och att ta saker framåt har varit en viktig del till både framgången som gitarrist i The Ark och uppbyggnaden av fem populära krogar i Malmö.
När Lishui (tidigare Chuchow) i Kina får en flygplats senare i år kommer den vara ritad som en fågel, med terminalen under dess skyddande vingar. Den 24 meter höga ”fågeln” som täcker terminalens 12 000 kvm är ritad av MAD och kommer ha kapacitet för en miljon resenärer per år.
När Lishui (tidigare Chuchow) i Kina får en flygplats senare i år kommer den vara ritad som en fågel, med terminalen under dess skyddande vingar. Den 24 meter höga ”fågeln” som täcker terminalens 12 000 kvm är ritad av MAD och kommer ha kapacitet för en miljon resenärer per år.
När Lishui (tidigare Chuchow) i Kina får en flygplats senare i år kommer den vara ritad som en fågel, med terminalen under dess skyddande vingar. Den 24 meter höga ”fågeln” som täcker terminalens 12 000 kvm är ritad av MAD och kommer ha kapacitet för en miljon resenärer per år.
Med Poseidons treudd som logotyp är det logiskt att Maserati samarbetar med Vita Power för att erbjuda oss sportbåten Maserati Tridente. De två motorerna på sammanlagt 600 hk ska få upp den 10,5 m långa båten i 40 knop och batterierna ska ge den räckvidd på upp till 70 nautiska mil.
Med Poseidons treudd som logotyp är det logiskt att Maserati samarbetar med Vita Power för att erbjuda oss sportbåten Maserati Tridente. De två motorerna på sammanlagt 600 hk ska få upp den 10,5 m långa båten i 40 knop och batterierna ska ge den räckvidd på upp till 70 nautiska mil.
Med Poseidons treudd som logotyp är det logiskt att Maserati samarbetar med Vita Power för att erbjuda oss sportbåten Maserati Tridente. De två motorerna på sammanlagt 600 hk ska få upp den 10,5 m långa båten i 40 knop och batterierna ska ge den räckvidd på upp till 70 nautiska mil.
Denna sommar har Uber samarbetat med bland andra G.H. Mumm och Perrier-Jouët och satt ihop en heldagsrunda bland champagnehusen. De kallar det Uber Bubbles och heldagen som utgår från Paris ska gå att boka på fredagar och lördagar under juni, juli och augusti.
Denna sommar har Uber samarbetat med bland andra G.H. Mumm och Perrier-Jouët och satt ihop en heldagsrunda bland champagnehusen. De kallar det Uber Bubbles och heldagen som utgår från Paris ska gå att boka på fredagar och lördagar under juni, juli och augusti.
Denna sommar har Uber samarbetat med bland andra G.H. Mumm och Perrier-Jouët och satt ihop en heldagsrunda bland champagnehusen. De kallar det Uber Bubbles och heldagen som utgår från Paris ska gå att boka på fredagar och lördagar under juni, juli och augusti.
Restaurangen Burgers & Bourbon på skidhotellet Montage Deer Valley i Utah har fått en burgare på menyn de kallar The 1876 Burger Experience. För 1876 dollar får man en burgare av A5 Wagyu med Golden Osetra caviar, kungskrabba, sparris, vit tryffel-brie och bea i ett bröd förgyllt med bladguld. I ”menyn” ingår pommes och ett glas Krug Grande Cuvée Champagne och som dessert ingår ett glas Yellowstone Select Bourbon och en Padrón Anniversario 1964 (cigarr). Efter maten skjutsas man till Burns Saddlery (grundat 1876) för att få en cowboyhatt skräddad efter dina önskemål.
Restaurangen Burgers & Bourbon på skidhotellet Montage Deer Valley i Utah har fått en burgare på menyn de kallar The 1876 Burger Experience. För 1876 dollar får man en burgare av A5 Wagyu med Golden Osetra caviar, kungskrabba, sparris, vit tryffel-brie och bea i ett bröd förgyllt med bladguld. I ”menyn” ingår pommes och ett glas Krug Grande Cuvée Champagne och som dessert ingår ett glas Yellowstone Select Bourbon och en Padrón Anniversario 1964 (cigarr). Efter maten skjutsas man till Burns Saddlery (grundat 1876) för att få en cowboyhatt skräddad efter dina önskemål.
Restaurangen Burgers & Bourbon på skidhotellet Montage Deer Valley i Utah har fått en burgare på menyn de kallar The 1876 Burger Experience. För 1876 dollar får man en burgare av A5 Wagyu med Golden Osetra caviar, kungskrabba, sparris, vit tryffel-brie och bea i ett bröd förgyllt med bladguld. I ”menyn” ingår pommes och ett glas Krug Grande Cuvée Champagne och som dessert ingår ett glas Yellowstone Select Bourbon och en Padrón Anniversario 1964 (cigarr). Efter maten skjutsas man till Burns Saddlery (grundat 1876) för att få en cowboyhatt skräddad efter dina önskemål.
Han har blivit utsedd till årets entreprenör och fått pris av självaste Kungen. Sam Manaberi och hans team har en affärsidé som både kan göra gott i världen och tjäna pengar.
Gents Go är ett digitalt frisör-koncept. Kunder och frisörer hittar lediga tider på den digitala plattformen där de sedan kopplas ihop och väljer en studio, det kan beskrivas som en form av digitaliserat drop in-koncept. Nu öppnar Gents Go på Helsingborg centralstation. – Att vi öppnar på Helsingborgs C ser vi som ett naturligt nästa steg i vår etableringsfas runt strategiska platser, där folk ständigt är i rörelse, säger Anna Jönsson, COO på Gents Go.
Gents Go är ett digitalt frisör-koncept. Kunder och frisörer hittar lediga tider på den digitala plattformen där de sedan kopplas ihop och väljer en studio, det kan beskrivas som en form av digitaliserat drop in-koncept. Nu öppnar Gents Go på Helsingborg centralstation. – Att vi öppnar på Helsingborgs C ser vi som ett naturligt nästa steg i vår etableringsfas runt strategiska platser, där folk ständigt är i rörelse, säger Anna Jönsson, COO på Gents Go.
Gents Go är ett digitalt frisör-koncept. Kunder och frisörer hittar lediga tider på den digitala plattformen där de sedan kopplas ihop och väljer en studio, det kan beskrivas som en form av digitaliserat drop in-koncept. Nu öppnar Gents Go på Helsingborg centralstation. – Att vi öppnar på Helsingborgs C ser vi som ett naturligt nästa steg i vår etableringsfas runt strategiska platser, där folk ständigt är i rörelse, säger Anna Jönsson, COO på Gents Go.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning. – Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg. I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe. – Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning. – Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg. I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe. – Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning. – Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg. I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe. – Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Malmös fastighetsmiljardär Greg Dingizian har sålt halva sitt innehav i logistikfastighetsbolaget SLP för 400 miljoner kronor. Detta för att vara ”lite likvid” under skakiga tider, säger han till Privata Affärer. Men trots turbulensen i sektorn är Dingizian inte orolig. Fastighetsinvesterare har haft många goda år sedan 2011, konstaterar han. – Sådana tider kommer tillbaka. Jag har sett tre rejäla fastighetskriser och det kommer alltid ut rejäla vinnare efteråt, säger han.
Malmös fastighetsmiljardär Greg Dingizian har sålt halva sitt innehav i logistikfastighetsbolaget SLP för 400 miljoner kronor. Detta för att vara ”lite likvid” under skakiga tider, säger han till Privata Affärer. Men trots turbulensen i sektorn är Dingizian inte orolig. Fastighetsinvesterare har haft många goda år sedan 2011, konstaterar han. – Sådana tider kommer tillbaka. Jag har sett tre rejäla fastighetskriser och det kommer alltid ut rejäla vinnare efteråt, säger han.
Malmös fastighetsmiljardär Greg Dingizian har sålt halva sitt innehav i logistikfastighetsbolaget SLP för 400 miljoner kronor. Detta för att vara ”lite likvid” under skakiga tider, säger han till Privata Affärer. Men trots turbulensen i sektorn är Dingizian inte orolig. Fastighetsinvesterare har haft många goda år sedan 2011, konstaterar han. – Sådana tider kommer tillbaka. Jag har sett tre rejäla fastighetskriser och det kommer alltid ut rejäla vinnare efteråt, säger han.
Den Malmöbaserade fastighetsrådgivaren Croisette växlar upp i Danmark, rapporterar News Öresund. Croisettes danska bolag har nyligen avslutat rekryteringen av två tjänster inom värdering. Nästa år är planen att marknadsföra svenska bostäder mer på andra sidan Sundet. – Vi kommer att göra en större insats för att visa danskar att det är attraktivt att köpa bostad i Sverige, säger Croisettes landschef Martin Spangdahl-Fafara och lyfter fram det gynnsamma valutaläget.
Den Malmöbaserade fastighetsrådgivaren Croisette växlar upp i Danmark, rapporterar News Öresund. Croisettes danska bolag har nyligen avslutat rekryteringen av två tjänster inom värdering. Nästa år är planen att marknadsföra svenska bostäder mer på andra sidan Sundet. – Vi kommer att göra en större insats för att visa danskar att det är attraktivt att köpa bostad i Sverige, säger Croisettes landschef Martin Spangdahl-Fafara och lyfter fram det gynnsamma valutaläget.
Den Malmöbaserade fastighetsrådgivaren Croisette växlar upp i Danmark, rapporterar News Öresund. Croisettes danska bolag har nyligen avslutat rekryteringen av två tjänster inom värdering. Nästa år är planen att marknadsföra svenska bostäder mer på andra sidan Sundet. – Vi kommer att göra en större insats för att visa danskar att det är attraktivt att köpa bostad i Sverige, säger Croisettes landschef Martin Spangdahl-Fafara och lyfter fram det gynnsamma valutaläget.
Under nästa sommar öppnar detaljhandelskedjan Clas Ohlson på Kullagatan i Helsingborg. Premiären planeras till någon gång under juni. Butiken kommer att ha en yta på över 1 000 kvadratmeter och ett utbud bestående av produkter för hemmet. Anders Stensson, kommersiell utvecklare på P&E som ansvarar för uthyrningen, är nöjd med etableringen. – Vi är väldigt glada över att äntligen få berätta om den här etableringen. Att Clas Ohlson gör come back i Helsingborg city är fantastiskt kul för Helsingborg, men det sänder också ett viktigt och positivt signalvärde till alla stadskärnor i Sverige.
Under nästa sommar öppnar detaljhandelskedjan Clas Ohlson på Kullagatan i Helsingborg. Premiären planeras till någon gång under juni. Butiken kommer att ha en yta på över 1 000 kvadratmeter och ett utbud bestående av produkter för hemmet. Anders Stensson, kommersiell utvecklare på P&E som ansvarar för uthyrningen, är nöjd med etableringen. – Vi är väldigt glada över att äntligen få berätta om den här etableringen. Att Clas Ohlson gör come back i Helsingborg city är fantastiskt kul för Helsingborg, men det sänder också ett viktigt och positivt signalvärde till alla stadskärnor i Sverige.
Under nästa sommar öppnar detaljhandelskedjan Clas Ohlson på Kullagatan i Helsingborg. Premiären planeras till någon gång under juni. Butiken kommer att ha en yta på över 1 000 kvadratmeter och ett utbud bestående av produkter för hemmet. Anders Stensson, kommersiell utvecklare på P&E som ansvarar för uthyrningen, är nöjd med etableringen. – Vi är väldigt glada över att äntligen få berätta om den här etableringen. Att Clas Ohlson gör come back i Helsingborg city är fantastiskt kul för Helsingborg, men det sänder också ett viktigt och positivt signalvärde till alla stadskärnor i Sverige.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna. – Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna. – Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna. – Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Det skånska energibolaget Eolus Vind har tecknat en avsiktsförklaring med fordonsjätten Volvo Cars kring en planerad vindkraftspark utanför Göteborg. – Att vi nu ingår ett partnerskap med Västsveriges ledande industriföretag är mycket glädjande, säger Eolus vd Per Witalisson. Avtalet gäller elförsörjning till Volvo Cars verksamheter på Hisingen, bland annat den nya batterifabriken som byggs tillsammans med Northvolt. Hur mycket affären är värd framgår inte.
Det skånska energibolaget Eolus Vind har tecknat en avsiktsförklaring med fordonsjätten Volvo Cars kring en planerad vindkraftspark utanför Göteborg. – Att vi nu ingår ett partnerskap med Västsveriges ledande industriföretag är mycket glädjande, säger Eolus vd Per Witalisson. Avtalet gäller elförsörjning till Volvo Cars verksamheter på Hisingen, bland annat den nya batterifabriken som byggs tillsammans med Northvolt. Hur mycket affären är värd framgår inte.
Det skånska energibolaget Eolus Vind har tecknat en avsiktsförklaring med fordonsjätten Volvo Cars kring en planerad vindkraftspark utanför Göteborg. – Att vi nu ingår ett partnerskap med Västsveriges ledande industriföretag är mycket glädjande, säger Eolus vd Per Witalisson. Avtalet gäller elförsörjning till Volvo Cars verksamheter på Hisingen, bland annat den nya batterifabriken som byggs tillsammans med Northvolt. Hur mycket affären är värd framgår inte.
Hittills i år har 14 internationella life science-företag valt att etablera sig i Köpenhamnsregionen, bland annat isländska Controlant och spanska Klinea. Det säger Copenhagen Capacitys vd Asbjørn Overgaard till Medwatch. Historiskt har många företag främst valt att öppna säljkontor i den danska huvudstaden – men det har blivit allt vanligare med forsknings- och produktionsanläggningar. Ett exempel är amerikanska Biogen som byggde en fabrik i Hillerød, som senare köptes av Fujifilm Diosynth Biotechnologies i en mångmiljardaffär.
Hittills i år har 14 internationella life science-företag valt att etablera sig i Köpenhamnsregionen, bland annat isländska Controlant och spanska Klinea. Det säger Copenhagen Capacitys vd Asbjørn Overgaard till Medwatch. Historiskt har många företag främst valt att öppna säljkontor i den danska huvudstaden – men det har blivit allt vanligare med forsknings- och produktionsanläggningar. Ett exempel är amerikanska Biogen som byggde en fabrik i Hillerød, som senare köptes av Fujifilm Diosynth Biotechnologies i en mångmiljardaffär.
Hittills i år har 14 internationella life science-företag valt att etablera sig i Köpenhamnsregionen, bland annat isländska Controlant och spanska Klinea. Det säger Copenhagen Capacitys vd Asbjørn Overgaard till Medwatch. Historiskt har många företag främst valt att öppna säljkontor i den danska huvudstaden – men det har blivit allt vanligare med forsknings- och produktionsanläggningar. Ett exempel är amerikanska Biogen som byggde en fabrik i Hillerød, som senare köptes av Fujifilm Diosynth Biotechnologies i en mångmiljardaffär.
Matbutiken Solidar i funkisstil från 1930-talet på Rosenvång är på väg att bli Solidar vinbar. Bakom den nya satsningen står Christine Grimshorn, Josephine Formoso, som tillsammans driver Greijersgatan53 Café & Butik, och Bengt Lundahl. – Med “Bengan” som är reklamare med ett passionerat intresse och kunskap för vin, föll allt på plats. Vi har sedan länge förstått att det finns utrymme för ytterligare en härlig mötesplats på Rosenvång och Limhamn, och nu kan vi skapa det tillsammans med Bengt, säger Christine Grimshorn. Geijersgatan53 ska fortsätta som vanligt, och med den nya vinbaren hoppas de skapa möjligheter till umgänge, och fånga in många av de redan befintliga gästerna. – Det blir ett kort gångavstånd mellan verksamheterna, en hub med kafé, butik och kvarterskrog. Vi har en rolig tanke om att i förlängningen även utveckla ett fjärde ben i konceptet, men det är lite för tidigt att avslöja än, säger Christine Grimshorn.
Matbutiken Solidar i funkisstil från 1930-talet på Rosenvång är på väg att bli Solidar vinbar. Bakom den nya satsningen står Christine Grimshorn, Josephine Formoso, som tillsammans driver Greijersgatan53 Café & Butik, och Bengt Lundahl. – Med “Bengan” som är reklamare med ett passionerat intresse och kunskap för vin, föll allt på plats. Vi har sedan länge förstått att det finns utrymme för ytterligare en härlig mötesplats på Rosenvång och Limhamn, och nu kan vi skapa det tillsammans med Bengt, säger Christine Grimshorn. Geijersgatan53 ska fortsätta som vanligt, och med den nya vinbaren hoppas de skapa möjligheter till umgänge, och fånga in många av de redan befintliga gästerna. – Det blir ett kort gångavstånd mellan verksamheterna, en hub med kafé, butik och kvarterskrog. Vi har en rolig tanke om att i förlängningen även utveckla ett fjärde ben i konceptet, men det är lite för tidigt att avslöja än, säger Christine Grimshorn.
Matbutiken Solidar i funkisstil från 1930-talet på Rosenvång är på väg att bli Solidar vinbar. Bakom den nya satsningen står Christine Grimshorn, Josephine Formoso, som tillsammans driver Greijersgatan53 Café & Butik, och Bengt Lundahl. – Med “Bengan” som är reklamare med ett passionerat intresse och kunskap för vin, föll allt på plats. Vi har sedan länge förstått att det finns utrymme för ytterligare en härlig mötesplats på Rosenvång och Limhamn, och nu kan vi skapa det tillsammans med Bengt, säger Christine Grimshorn. Geijersgatan53 ska fortsätta som vanligt, och med den nya vinbaren hoppas de skapa möjligheter till umgänge, och fånga in många av de redan befintliga gästerna. – Det blir ett kort gångavstånd mellan verksamheterna, en hub med kafé, butik och kvarterskrog. Vi har en rolig tanke om att i förlängningen även utveckla ett fjärde ben i konceptet, men det är lite för tidigt att avslöja än, säger Christine Grimshorn.
De jobbar tillsammans och har gett Malmö ett rikare nöjesliv. Julius Malmström, som inledde sin karriär i 60-talets Lund, och dottern Emelie, idag VD för tre av bolagen inom Julius koncernen.
De jobbar tillsammans och har gett Malmö ett rikare nöjesliv. Julius Malmström, som inledde sin karriär i 60-talets Lund, och dottern Emelie, idag VD för tre av bolagen inom Julius koncernen.
De jobbar tillsammans och har gett Malmö ett rikare nöjesliv. Julius Malmström, som inledde sin karriär i 60-talets Lund, och dottern Emelie, idag VD för tre av bolagen inom Julius koncernen.
Han har från grunden byggt upp byggföretaget Treano som omsätter strax under en miljard kronor. Fredrik berättar om tillväxtplanerna, hur lagidrotten format hans ledarskap och varför värderingarna är viktiga för hans bolag.
Han har från grunden byggt upp byggföretaget Treano som omsätter strax under en miljard kronor. Fredrik berättar om tillväxtplanerna, hur lagidrotten format hans ledarskap och varför värderingarna är viktiga för hans bolag.
Han har från grunden byggt upp byggföretaget Treano som omsätter strax under en miljard kronor. Fredrik berättar om tillväxtplanerna, hur lagidrotten format hans ledarskap och varför värderingarna är viktiga för hans bolag.
Han växte bokstavligen talat upp i en falafelvagn. Med inspiration därifrån har han byggt upp en egen Malmöbaserad matkoncern. Vi träffade Sadoo för att prata om arvet från hans farfar, varför han mäter framgång i antal anställda och hur hans mat framöver ska nå ännu fler.
Han växte bokstavligen talat upp i en falafelvagn. Med inspiration därifrån har han byggt upp en egen Malmöbaserad matkoncern. Vi träffade Sadoo för att prata om arvet från hans farfar, varför han mäter framgång i antal anställda och hur hans mat framöver ska nå ännu fler.
Han växte bokstavligen talat upp i en falafelvagn. Med inspiration därifrån har han byggt upp en egen Malmöbaserad matkoncern. Vi träffade Sadoo för att prata om arvet från hans farfar, varför han mäter framgång i antal anställda och hur hans mat framöver ska nå ännu fler.
Tillsammans har de byggt ett bolag med 35 anställda och prisats som Årets företagare, trots att de båda saknar företagarbakgrund. Lina och Jenny berättar om fördomar de mött, att amma på kundmöten och om deras framtidsplaner.
Tillsammans har de byggt ett bolag med 35 anställda och prisats som Årets företagare, trots att de båda saknar företagarbakgrund. Lina och Jenny berättar om fördomar de mött, att amma på kundmöten och om deras framtidsplaner.
Tillsammans har de byggt ett bolag med 35 anställda och prisats som Årets företagare, trots att de båda saknar företagarbakgrund. Lina och Jenny berättar om fördomar de mött, att amma på kundmöten och om deras framtidsplaner.
I sitt långa affärsliv har Petter Stordalen upplevt många kriser, men pandemin blev den värsta av dem alla. Han berättar om att se möjligheter även i den djupaste kris, om att ha after work iförd sombrero ensam i köket och varför han tänker jobba i minst 15 år till.
I sitt långa affärsliv har Petter Stordalen upplevt många kriser, men pandemin blev den värsta av dem alla. Han berättar om att se möjligheter även i den djupaste kris, om att ha after work iförd sombrero ensam i köket och varför han tänker jobba i minst 15 år till.
I sitt långa affärsliv har Petter Stordalen upplevt många kriser, men pandemin blev den värsta av dem alla. Han berättar om att se möjligheter även i den djupaste kris, om att ha after work iförd sombrero ensam i köket och varför han tänker jobba i minst 15 år till.
Han blev entreprenör och byggherre redan som ung. Många år senare ordnade han så att popkonstnären Andy Warhol målade en tavla till hockeyklubben Frölunda HC. ”Hasse Bula” berättar hur han byggt ett litet imperium, ett livsverk som ständigt växer.
Han blev entreprenör och byggherre redan som ung. Många år senare ordnade han så att popkonstnären Andy Warhol målade en tavla till hockeyklubben Frölunda HC. ”Hasse Bula” berättar hur han byggt ett litet imperium, ett livsverk som ständigt växer.
Han blev entreprenör och byggherre redan som ung. Många år senare ordnade han så att popkonstnären Andy Warhol målade en tavla till hockeyklubben Frölunda HC. ”Hasse Bula” berättar hur han byggt ett litet imperium, ett livsverk som ständigt växer.
Några av världens största stjärnor visar gärna upp mobiler och Apple Watch-skal i hans design. Puia berättar om passionen för skapande, omvägen via telekombranschen och betydelsen av ett Instagram-konto med miljoner följare.
Några av världens största stjärnor visar gärna upp mobiler och Apple Watch-skal i hans design. Puia berättar om passionen för skapande, omvägen via telekombranschen och betydelsen av ett Instagram-konto med miljoner följare.
Några av världens största stjärnor visar gärna upp mobiler och Apple Watch-skal i hans design. Puia berättar om passionen för skapande, omvägen via telekombranschen och betydelsen av ett Instagram-konto med miljoner följare.
Med en uppväxt i ett välkänt familjeföretag kände Charlotte Ljung att hon hade omvärldens ögon på sig tidigt i livet. Hon berättar om New Yorks betydelse, livets käftsmällar och satsningen på ett eget bolag i en helt ny bransch.
Med en uppväxt i ett välkänt familjeföretag kände Charlotte Ljung att hon hade omvärldens ögon på sig tidigt i livet. Hon berättar om New Yorks betydelse, livets käftsmällar och satsningen på ett eget bolag i en helt ny bransch.
Med en uppväxt i ett välkänt familjeföretag kände Charlotte Ljung att hon hade omvärldens ögon på sig tidigt i livet. Hon berättar om New Yorks betydelse, livets käftsmällar och satsningen på ett eget bolag i en helt ny bransch.
Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.
Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.
Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.
När kameramärket Leica öppnade sin flagshipstore i Meatpacking District, Manhattan, i våras pratades det mycket om den sobra insidan och galleriet på ovanvåningen, men vi tycker sättet de utnyttjat den extremt smala fasaden ut mot gatan med belyst tegel som skapar skuggor är minst sagt lika spektakulärt. Påminner lite om pixlarna på en digitalkameras bildsensor. Ritat av Format Architecture Office.
När kameramärket Leica öppnade sin flagshipstore i Meatpacking District, Manhattan, i våras pratades det mycket om den sobra insidan och galleriet på ovanvåningen, men vi tycker sättet de utnyttjat den extremt smala fasaden ut mot gatan med belyst tegel som skapar skuggor är minst sagt lika spektakulärt. Påminner lite om pixlarna på en digitalkameras bildsensor. Ritat av Format Architecture Office.
När kameramärket Leica öppnade sin flagshipstore i Meatpacking District, Manhattan, i våras pratades det mycket om den sobra insidan och galleriet på ovanvåningen, men vi tycker sättet de utnyttjat den extremt smala fasaden ut mot gatan med belyst tegel som skapar skuggor är minst sagt lika spektakulärt. Påminner lite om pixlarna på en digitalkameras bildsensor. Ritat av Format Architecture Office.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö