Atze sammanfattar allt som svensk krog inte är. Ett hål-i-väggen cocktailbar, väldigt intimt och med personlig service från ägaren som oftast är den enda som arbetar. Känslan är påtagligt östeuropeisk, i den positiva bemärkelsen, med stor inspiration från urbana Berlin. Drinkarna är on-point! Atze köper endast från mindre och kavitetssäkra spritproducenter. Hos Atze är allt ett hantverk, från den egenbyggda baren till isen, som görs och förädlas av ägaren som är på plats varje dag.
Enghavevej 55
Atze sammanfattar allt som svensk krog inte är. Ett hål-i-väggen cocktailbar, väldigt intimt och med personlig service från ägaren som oftast är den enda som arbetar. Känslan är påtagligt östeuropeisk, i den positiva bemärkelsen, med stor inspiration från urbana Berlin. Drinkarna är on-point! Atze köper endast från mindre och kavitetssäkra spritproducenter. Hos Atze är allt ett hantverk, från den egenbyggda baren till isen, som görs och förädlas av ägaren som är på plats varje dag.
Enghavevej 55
En ny Dylan-hysteri är på ingång. 62 år efter debuten och 59 år efter genombrottet som rockstjärna. Dagen då han trotsade kollektivet och bröt sig ur sin tidigare roll som protestsångare och bytte sin akustiska Martin D-28 mot en Fender Stratocaster. De renläriga reagerade med att dra ur sladden. The times they are a-changin’. Men den här gången handlar det om Dylans stil, i synnerhet mellan 1962 och 1966. Dylans mockajacka har blivit höstens måste på herrmodescenen. Det kan vara en shirtjacket, eller klassisk workwear, i rå, obehandlad mocka.
En ny Dylan-hysteri är på ingång. 62 år efter debuten och 59 år efter genombrottet som rockstjärna. Dagen då han trotsade kollektivet och bröt sig ur sin tidigare roll som protestsångare och bytte sin akustiska Martin D-28 mot en Fender Stratocaster. De renläriga reagerade med att dra ur sladden. The times they are a-changin’. Men den här gången handlar det om Dylans stil, i synnerhet mellan 1962 och 1966. Dylans mockajacka har blivit höstens måste på herrmodescenen. Det kan vara en shirtjacket, eller klassisk workwear, i rå, obehandlad mocka.
En ny Dylan-hysteri är på ingång. 62 år efter debuten och 59 år efter genombrottet som rockstjärna. Dagen då han trotsade kollektivet och bröt sig ur sin tidigare roll som protestsångare och bytte sin akustiska Martin D-28 mot en Fender Stratocaster. De renläriga reagerade med att dra ur sladden. The times they are a-changin’. Men den här gången handlar det om Dylans stil, i synnerhet mellan 1962 och 1966. Dylans mockajacka har blivit höstens måste på herrmodescenen. Det kan vara en shirtjacket, eller klassisk workwear, i rå, obehandlad mocka.
Eskimo-glass eller Akutaq är glass, gjord av animaliskt fett från säl, älg eller karibo blandat med bär och små kött- eller fiskbitar. Kött, fisk, bär och fett ihopvispat – what’s not to like? Åtminstone mycket proteiner... Vi gissar att det är godare än vad man tror.
Eskimo-glass eller Akutaq är glass, gjord av animaliskt fett från säl, älg eller karibo blandat med bär och små kött- eller fiskbitar. Kött, fisk, bär och fett ihopvispat – what’s not to like? Åtminstone mycket proteiner... Vi gissar att det är godare än vad man tror.
Eskimo-glass eller Akutaq är glass, gjord av animaliskt fett från säl, älg eller karibo blandat med bär och små kött- eller fiskbitar. Kött, fisk, bär och fett ihopvispat – what’s not to like? Åtminstone mycket proteiner... Vi gissar att det är godare än vad man tror.
Star Festival Inc. i Shibuya, Tokyo, sålde världens dyraste ”lunchlåda” för motsvarande 20 628 svenska kronor den 25 februari 2018. Boxen innehöll 10 sorter nötkött med ris och citrus, färsk wasabi och päronsås.
Star Festival Inc. i Shibuya, Tokyo, sålde världens dyraste ”lunchlåda” för motsvarande 20 628 svenska kronor den 25 februari 2018. Boxen innehöll 10 sorter nötkött med ris och citrus, färsk wasabi och päronsås.
Star Festival Inc. i Shibuya, Tokyo, sålde världens dyraste ”lunchlåda” för motsvarande 20 628 svenska kronor den 25 februari 2018. Boxen innehöll 10 sorter nötkött med ris och citrus, färsk wasabi och päronsås.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö