Det ska öppna en ny restaurang i gallerian intill Turning torso. Många har tidigare försökt – vid starten 2005 huserade Torso twisted där med Daniel Berlin som kökschef, därefter tog Green matmarknad över och senast Bon Ici som stängde under pandemin.
Nu ska en fransk bistro öppna, i den danske krögarprofilen Ronni Hoffmanns regi.
Hoffman bor själv i Turning torso och ser just boende i området som sin primära målgrupp. Namnet på krogen blir The Torso och just nu byggs de 700 kvadratmeter stora lokalerna om för att i juni stå redo.
– Det som saknas i dag i Västra hamnen är ett brett utbud och krogar som vänder sig till dem som bor här, säger Hoffmann.
Vad kommer göra att restaurangen lyckas?
– Till skillnad från när Torso twisted öppnade så är mycket i området nu färdigbyggt, och det är en etablerad plats för turister på sommaren. Jag ser det också som en process – det blir inte fullt hus dag ett utan jag är beredd att ge det ett par år innan alla har hittat hit.
En av förutsättningarna för det tänket är att Hoffmann också driver CPH Kitchen som dagligen serverar mat till över 2 500 personer i loungerna på Köpenhamns flygplats, Kastrup.
– Det är som en fabrik, men det jag vill här är att få vara kreativ igen, säger han.
På menyn blir det sharing-rätter och klassiker. ”Enkelhet med bra ingredienser”, summerar Hoffmann. Och efter klockan 22 byter The Torso fokus.
– Det är lite danskt – då blir det dämpad belysning och DJ så folk kan ta en drink i baren i stället för att gå hem. Det saknas i Västra hamnen i dag!
Det ska öppna en ny restaurang i gallerian intill Turning torso. Många har tidigare försökt – vid starten 2005 huserade Torso twisted där med Daniel Berlin som kökschef, därefter tog Green matmarknad över och senast Bon Ici som stängde under pandemin.
Nu ska en fransk bistro öppna, i den danske krögarprofilen Ronni Hoffmanns regi.
Hoffman bor själv i Turning torso och ser just boende i området som sin primära målgrupp. Namnet på krogen blir The Torso och just nu byggs de 700 kvadratmeter stora lokalerna om för att i juni stå redo.
– Det som saknas i dag i Västra hamnen är ett brett utbud och krogar som vänder sig till dem som bor här, säger Hoffmann.
Vad kommer göra att restaurangen lyckas?
– Till skillnad från när Torso twisted öppnade så är mycket i området nu färdigbyggt, och det är en etablerad plats för turister på sommaren. Jag ser det också som en process – det blir inte fullt hus dag ett utan jag är beredd att ge det ett par år innan alla har hittat hit.
En av förutsättningarna för det tänket är att Hoffmann också driver CPH Kitchen som dagligen serverar mat till över 2 500 personer i loungerna på Köpenhamns flygplats, Kastrup.
– Det är som en fabrik, men det jag vill här är att få vara kreativ igen, säger han.
På menyn blir det sharing-rätter och klassiker. ”Enkelhet med bra ingredienser”, summerar Hoffmann. Och efter klockan 22 byter The Torso fokus.
– Det är lite danskt – då blir det dämpad belysning och DJ så folk kan ta en drink i baren i stället för att gå hem. Det saknas i Västra hamnen i dag!
Det danska logistikföretaget DSV, som bland annat har verksamhet i Landskrona, har skrivit ett samarbetsavtal om att köpa 300 eldrivna, tunga lastbilar från Volvo Lastvagnar. ”Affären är en av våra största kommersiella beställningarna hittills”, enligt Volvo. DSV får i sin tur en av de största företagsflottorna av tunga elektriska lastbilar i Europa. I affären ingår även 500 Volvolastbilar med bränsleeffektiva diesel- och gasdrivlinor. Samtliga lastbilar ska levereras mellan 2024 och 2026.
Det danska logistikföretaget DSV, som bland annat har verksamhet i Landskrona, har skrivit ett samarbetsavtal om att köpa 300 eldrivna, tunga lastbilar från Volvo Lastvagnar. ”Affären är en av våra största kommersiella beställningarna hittills”, enligt Volvo. DSV får i sin tur en av de största företagsflottorna av tunga elektriska lastbilar i Europa. I affären ingår även 500 Volvolastbilar med bränsleeffektiva diesel- och gasdrivlinor. Samtliga lastbilar ska levereras mellan 2024 och 2026.
Det danska logistikföretaget DSV, som bland annat har verksamhet i Landskrona, har skrivit ett samarbetsavtal om att köpa 300 eldrivna, tunga lastbilar från Volvo Lastvagnar. ”Affären är en av våra största kommersiella beställningarna hittills”, enligt Volvo. DSV får i sin tur en av de största företagsflottorna av tunga elektriska lastbilar i Europa. I affären ingår även 500 Volvolastbilar med bränsleeffektiva diesel- och gasdrivlinor. Samtliga lastbilar ska levereras mellan 2024 och 2026.
En ny Dylan-hysteri är på ingång. 62 år efter debuten och 59 år efter genombrottet som rockstjärna. Dagen då han trotsade kollektivet och bröt sig ur sin tidigare roll som protestsångare och bytte sin akustiska Martin D-28 mot en Fender Stratocaster. De renläriga reagerade med att dra ur sladden. The times they are a-changin’. Men den här gången handlar det om Dylans stil, i synnerhet mellan 1962 och 1966. Dylans mockajacka har blivit höstens måste på herrmodescenen. Det kan vara en shirtjacket, eller klassisk workwear, i rå, obehandlad mocka.
En ny Dylan-hysteri är på ingång. 62 år efter debuten och 59 år efter genombrottet som rockstjärna. Dagen då han trotsade kollektivet och bröt sig ur sin tidigare roll som protestsångare och bytte sin akustiska Martin D-28 mot en Fender Stratocaster. De renläriga reagerade med att dra ur sladden. The times they are a-changin’. Men den här gången handlar det om Dylans stil, i synnerhet mellan 1962 och 1966. Dylans mockajacka har blivit höstens måste på herrmodescenen. Det kan vara en shirtjacket, eller klassisk workwear, i rå, obehandlad mocka.
En ny Dylan-hysteri är på ingång. 62 år efter debuten och 59 år efter genombrottet som rockstjärna. Dagen då han trotsade kollektivet och bröt sig ur sin tidigare roll som protestsångare och bytte sin akustiska Martin D-28 mot en Fender Stratocaster. De renläriga reagerade med att dra ur sladden. The times they are a-changin’. Men den här gången handlar det om Dylans stil, i synnerhet mellan 1962 och 1966. Dylans mockajacka har blivit höstens måste på herrmodescenen. Det kan vara en shirtjacket, eller klassisk workwear, i rå, obehandlad mocka.
Eskimo-glass eller Akutaq är glass, gjord av animaliskt fett från säl, älg eller karibo blandat med bär och små kött- eller fiskbitar. Kött, fisk, bär och fett ihopvispat – what’s not to like? Åtminstone mycket proteiner... Vi gissar att det är godare än vad man tror.
Eskimo-glass eller Akutaq är glass, gjord av animaliskt fett från säl, älg eller karibo blandat med bär och små kött- eller fiskbitar. Kött, fisk, bär och fett ihopvispat – what’s not to like? Åtminstone mycket proteiner... Vi gissar att det är godare än vad man tror.
Eskimo-glass eller Akutaq är glass, gjord av animaliskt fett från säl, älg eller karibo blandat med bär och små kött- eller fiskbitar. Kött, fisk, bär och fett ihopvispat – what’s not to like? Åtminstone mycket proteiner... Vi gissar att det är godare än vad man tror.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö