Danska Mærsk siktar på att renodla koncernen mot logistik och ska därför knoppa av dotterbolaget Svitzer. Planen är att Svitzer, som arbetar med bogserbåtar och marin service, ska noteras på Köpenhamnsbörsen.
– Ett spännande nytt kapitel, kommenterar Svitzers vd Kasper Nilaus.
Svitzer har huvudkontor i Köpenhamn och verksamhet i flera länder, bland annat i Sverige.
Svitzer har varit en del av Maersk i över fyrtio år, när fraktkoncernen blev majoritetsägare i bolaget 1979 och förvärvade det kort därefter.
Danska Mærsk siktar på att renodla koncernen mot logistik och ska därför knoppa av dotterbolaget Svitzer. Planen är att Svitzer, som arbetar med bogserbåtar och marin service, ska noteras på Köpenhamnsbörsen.
– Ett spännande nytt kapitel, kommenterar Svitzers vd Kasper Nilaus.
Svitzer har huvudkontor i Köpenhamn och verksamhet i flera länder, bland annat i Sverige.
Svitzer har varit en del av Maersk i över fyrtio år, när fraktkoncernen blev majoritetsägare i bolaget 1979 och förvärvade det kort därefter.
När Le Monde Group ville ha ett nytt huvudkontor i Paris lyckades arkitektfirman Snøhetta med det till synes omöjliga – att få en fastighet på sju våningar, med plats för 1 600 anställda, att se slank ut. Hela den broliknande formen kommer av att byggnaden ligger intill knutpunkten Austerlitz som har plattformar under marken och speciella viktrestriktioner. Det arkitektoniska konststycket får extra kontrast av att ligga granne med Gare d’Austerliz huvudbyggnad från 1840.
När Le Monde Group ville ha ett nytt huvudkontor i Paris lyckades arkitektfirman Snøhetta med det till synes omöjliga – att få en fastighet på sju våningar, med plats för 1 600 anställda, att se slank ut. Hela den broliknande formen kommer av att byggnaden ligger intill knutpunkten Austerlitz som har plattformar under marken och speciella viktrestriktioner. Det arkitektoniska konststycket får extra kontrast av att ligga granne med Gare d’Austerliz huvudbyggnad från 1840.
När Le Monde Group ville ha ett nytt huvudkontor i Paris lyckades arkitektfirman Snøhetta med det till synes omöjliga – att få en fastighet på sju våningar, med plats för 1 600 anställda, att se slank ut. Hela den broliknande formen kommer av att byggnaden ligger intill knutpunkten Austerlitz som har plattformar under marken och speciella viktrestriktioner. Det arkitektoniska konststycket får extra kontrast av att ligga granne med Gare d’Austerliz huvudbyggnad från 1840.
Denna sommar har Uber samarbetat med bland andra G.H. Mumm och Perrier-Jouët och satt ihop en heldagsrunda bland champagnehusen. De kallar det Uber Bubbles och heldagen som utgår från Paris ska gå att boka på fredagar och lördagar under juni, juli och augusti.
Denna sommar har Uber samarbetat med bland andra G.H. Mumm och Perrier-Jouët och satt ihop en heldagsrunda bland champagnehusen. De kallar det Uber Bubbles och heldagen som utgår från Paris ska gå att boka på fredagar och lördagar under juni, juli och augusti.
Denna sommar har Uber samarbetat med bland andra G.H. Mumm och Perrier-Jouët och satt ihop en heldagsrunda bland champagnehusen. De kallar det Uber Bubbles och heldagen som utgår från Paris ska gå att boka på fredagar och lördagar under juni, juli och augusti.
Med 80 år inom modevärlden ska Elle upprätta chica Elle Residences i Miami. Det 25 våningar höga huset ska ha 180 fullt inredda lägenheter, inspirerade av stilar från Elle Decor. Adressen blir 3618 NE 5th Avenue, vid foten av Julia Tuttle Causeway Bridge.
Med 80 år inom modevärlden ska Elle upprätta chica Elle Residences i Miami. Det 25 våningar höga huset ska ha 180 fullt inredda lägenheter, inspirerade av stilar från Elle Decor. Adressen blir 3618 NE 5th Avenue, vid foten av Julia Tuttle Causeway Bridge.
Med 80 år inom modevärlden ska Elle upprätta chica Elle Residences i Miami. Det 25 våningar höga huset ska ha 180 fullt inredda lägenheter, inspirerade av stilar från Elle Decor. Adressen blir 3618 NE 5th Avenue, vid foten av Julia Tuttle Causeway Bridge.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö