För första gången har Mexiko en egen Michelinguide och hela 18 restauranger fick stjärnor, 2 st 2-stjärniga och 16 st 1-stjärniga. Quintonil och Pujol (på bild) fick vardera 2 och de enstjärniga är Em, Esquina, Común, Rosetta, Sud 777, Taquería El Califa de León, Animalón, Conchas de Piedra, Damiana, Cocina de Autor Los Cabos, KOLI Cocina de Origen, Pangea, Los Danzantes Oaxaca, Levadura de Olla Restaurante, Cocina de Autor Riviera Maya, Le Chique, och HA’.
För första gången har Mexiko en egen Michelinguide och hela 18 restauranger fick stjärnor, 2 st 2-stjärniga och 16 st 1-stjärniga. Quintonil och Pujol (på bild) fick vardera 2 och de enstjärniga är Em, Esquina, Común, Rosetta, Sud 777, Taquería El Califa de León, Animalón, Conchas de Piedra, Damiana, Cocina de Autor Los Cabos, KOLI Cocina de Origen, Pangea, Los Danzantes Oaxaca, Levadura de Olla Restaurante, Cocina de Autor Riviera Maya, Le Chique, och HA’.
Just nu byggs bostadsrättsföreningen Kalk vid kalkbrottet i Limhamn. Nu planeras även det kommande systerprojektet intill. I den blivande bostadsrättsföreningen Krita blir det totalt 108 nya lägenheter från ett till fem rum och kök, och bland dem bostäder i radhus-stil och penthouse-våningar. Det blir också parkeringsgarage och gästlägenhet.
Just nu byggs bostadsrättsföreningen Kalk vid kalkbrottet i Limhamn. Nu planeras även det kommande systerprojektet intill. I den blivande bostadsrättsföreningen Krita blir det totalt 108 nya lägenheter från ett till fem rum och kök, och bland dem bostäder i radhus-stil och penthouse-våningar. Det blir också parkeringsgarage och gästlägenhet.
Just nu byggs bostadsrättsföreningen Kalk vid kalkbrottet i Limhamn. Nu planeras även det kommande systerprojektet intill. I den blivande bostadsrättsföreningen Krita blir det totalt 108 nya lägenheter från ett till fem rum och kök, och bland dem bostäder i radhus-stil och penthouse-våningar. Det blir också parkeringsgarage och gästlägenhet.
Second hand ska vara självklart, enkelt, snyggt och cirkulärt, enligt Arkivet. Så har också begagnat-klädkedjan blivit en plats för modemedvetna konsumenter som vill minska sin klimatpåverkan. – Arkivet har ett starkt erbjudande som ligger helt rätt i tiden. Vi är många som å ena sidan tycker om att shoppa premium och samtidigt vill göra det på ett så smart, smakfullt och hållbart sätt som möjligt, säger Kristina Pettersson Post, chef för Vasakronan i Göteborg. Det är Vasakronan som äger fastigheten på Kungsgatan där Arkivet nyligen öppnade sin andra butik i Göteborg.
Second hand ska vara självklart, enkelt, snyggt och cirkulärt, enligt Arkivet. Så har också begagnat-klädkedjan blivit en plats för modemedvetna konsumenter som vill minska sin klimatpåverkan. – Arkivet har ett starkt erbjudande som ligger helt rätt i tiden. Vi är många som å ena sidan tycker om att shoppa premium och samtidigt vill göra det på ett så smart, smakfullt och hållbart sätt som möjligt, säger Kristina Pettersson Post, chef för Vasakronan i Göteborg. Det är Vasakronan som äger fastigheten på Kungsgatan där Arkivet nyligen öppnade sin andra butik i Göteborg.
Second hand ska vara självklart, enkelt, snyggt och cirkulärt, enligt Arkivet. Så har också begagnat-klädkedjan blivit en plats för modemedvetna konsumenter som vill minska sin klimatpåverkan. – Arkivet har ett starkt erbjudande som ligger helt rätt i tiden. Vi är många som å ena sidan tycker om att shoppa premium och samtidigt vill göra det på ett så smart, smakfullt och hållbart sätt som möjligt, säger Kristina Pettersson Post, chef för Vasakronan i Göteborg. Det är Vasakronan som äger fastigheten på Kungsgatan där Arkivet nyligen öppnade sin andra butik i Göteborg.
Den danska fraktkoncernen Mærsk utforskar möjligheten att driva containerfartyg med hjälp av kärnkraft. Bolaget har tillsammans med sjöfartsföretaget Lloyds Register och brittiska Core Power inlett en studie för att undersöka regler och säkerhetskrav för att driva containerfartyg med små modulära reaktorer (SMR). Målet är att bana väg för utsläppsfria fartyg och bidra till sjöfartsindustrins omställning till nollutsläpp. Maersk understryker dock att utmaningar kring säkerhet och avfallshantering måste lösas innan tekniken kan bli aktuell.
Den danska fraktkoncernen Mærsk utforskar möjligheten att driva containerfartyg med hjälp av kärnkraft. Bolaget har tillsammans med sjöfartsföretaget Lloyds Register och brittiska Core Power inlett en studie för att undersöka regler och säkerhetskrav för att driva containerfartyg med små modulära reaktorer (SMR). Målet är att bana väg för utsläppsfria fartyg och bidra till sjöfartsindustrins omställning till nollutsläpp. Maersk understryker dock att utmaningar kring säkerhet och avfallshantering måste lösas innan tekniken kan bli aktuell.
Den danska fraktkoncernen Mærsk utforskar möjligheten att driva containerfartyg med hjälp av kärnkraft. Bolaget har tillsammans med sjöfartsföretaget Lloyds Register och brittiska Core Power inlett en studie för att undersöka regler och säkerhetskrav för att driva containerfartyg med små modulära reaktorer (SMR). Målet är att bana väg för utsläppsfria fartyg och bidra till sjöfartsindustrins omställning till nollutsläpp. Maersk understryker dock att utmaningar kring säkerhet och avfallshantering måste lösas innan tekniken kan bli aktuell.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö