Nordisk Bergteknik har via koncernbolaget Bohus Bergsprängning vunnit ett avtal gällande byggandet av Västlänksetappen, som sträcker sig från Korsvägen till Almedal i Göteborg. ”Arbetet har nyligen startat och kommer att pågå mer eller mindre dygnet runt tills Liseberg åter öppnar under våren”, skriver företaget. Affären uppskattas till omkring 50 miljoner kronor.
– Våra projekt i Västlänken kommer att sysselsätta betydligt mer personal kommande kvartal jämfört med de senaste kvartalen, säger Andreas Christoffersson, vd för Nordisk Bergteknik.
Nordisk Bergteknik har via koncernbolaget Bohus Bergsprängning vunnit ett avtal gällande byggandet av Västlänksetappen, som sträcker sig från Korsvägen till Almedal i Göteborg. ”Arbetet har nyligen startat och kommer att pågå mer eller mindre dygnet runt tills Liseberg åter öppnar under våren”, skriver företaget. Affären uppskattas till omkring 50 miljoner kronor.
– Våra projekt i Västlänken kommer att sysselsätta betydligt mer personal kommande kvartal jämfört med de senaste kvartalen, säger Andreas Christoffersson, vd för Nordisk Bergteknik.
Det danska logistikföretaget DSV, som bland annat har verksamhet i Landskrona, har skrivit ett samarbetsavtal om att köpa 300 eldrivna, tunga lastbilar från Volvo Lastvagnar. ”Affären är en av våra största kommersiella beställningarna hittills”, enligt Volvo. DSV får i sin tur en av de största företagsflottorna av tunga elektriska lastbilar i Europa. I affären ingår även 500 Volvolastbilar med bränsleeffektiva diesel- och gasdrivlinor. Samtliga lastbilar ska levereras mellan 2024 och 2026.
Det danska logistikföretaget DSV, som bland annat har verksamhet i Landskrona, har skrivit ett samarbetsavtal om att köpa 300 eldrivna, tunga lastbilar från Volvo Lastvagnar. ”Affären är en av våra största kommersiella beställningarna hittills”, enligt Volvo. DSV får i sin tur en av de största företagsflottorna av tunga elektriska lastbilar i Europa. I affären ingår även 500 Volvolastbilar med bränsleeffektiva diesel- och gasdrivlinor. Samtliga lastbilar ska levereras mellan 2024 och 2026.
Det danska logistikföretaget DSV, som bland annat har verksamhet i Landskrona, har skrivit ett samarbetsavtal om att köpa 300 eldrivna, tunga lastbilar från Volvo Lastvagnar. ”Affären är en av våra största kommersiella beställningarna hittills”, enligt Volvo. DSV får i sin tur en av de största företagsflottorna av tunga elektriska lastbilar i Europa. I affären ingår även 500 Volvolastbilar med bränsleeffektiva diesel- och gasdrivlinor. Samtliga lastbilar ska levereras mellan 2024 och 2026.
En ny Dylan-hysteri är på ingång. 62 år efter debuten och 59 år efter genombrottet som rockstjärna. Dagen då han trotsade kollektivet och bröt sig ur sin tidigare roll som protestsångare och bytte sin akustiska Martin D-28 mot en Fender Stratocaster. De renläriga reagerade med att dra ur sladden. The times they are a-changin’. Men den här gången handlar det om Dylans stil, i synnerhet mellan 1962 och 1966. Dylans mockajacka har blivit höstens måste på herrmodescenen. Det kan vara en shirtjacket, eller klassisk workwear, i rå, obehandlad mocka.
En ny Dylan-hysteri är på ingång. 62 år efter debuten och 59 år efter genombrottet som rockstjärna. Dagen då han trotsade kollektivet och bröt sig ur sin tidigare roll som protestsångare och bytte sin akustiska Martin D-28 mot en Fender Stratocaster. De renläriga reagerade med att dra ur sladden. The times they are a-changin’. Men den här gången handlar det om Dylans stil, i synnerhet mellan 1962 och 1966. Dylans mockajacka har blivit höstens måste på herrmodescenen. Det kan vara en shirtjacket, eller klassisk workwear, i rå, obehandlad mocka.
En ny Dylan-hysteri är på ingång. 62 år efter debuten och 59 år efter genombrottet som rockstjärna. Dagen då han trotsade kollektivet och bröt sig ur sin tidigare roll som protestsångare och bytte sin akustiska Martin D-28 mot en Fender Stratocaster. De renläriga reagerade med att dra ur sladden. The times they are a-changin’. Men den här gången handlar det om Dylans stil, i synnerhet mellan 1962 och 1966. Dylans mockajacka har blivit höstens måste på herrmodescenen. Det kan vara en shirtjacket, eller klassisk workwear, i rå, obehandlad mocka.
Eskimo-glass eller Akutaq är glass, gjord av animaliskt fett från säl, älg eller karibo blandat med bär och små kött- eller fiskbitar. Kött, fisk, bär och fett ihopvispat – what’s not to like? Åtminstone mycket proteiner... Vi gissar att det är godare än vad man tror.
Eskimo-glass eller Akutaq är glass, gjord av animaliskt fett från säl, älg eller karibo blandat med bär och små kött- eller fiskbitar. Kött, fisk, bär och fett ihopvispat – what’s not to like? Åtminstone mycket proteiner... Vi gissar att det är godare än vad man tror.
Eskimo-glass eller Akutaq är glass, gjord av animaliskt fett från säl, älg eller karibo blandat med bär och små kött- eller fiskbitar. Kött, fisk, bär och fett ihopvispat – what’s not to like? Åtminstone mycket proteiner... Vi gissar att det är godare än vad man tror.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö