Två nätter på femstjärniga Balmoral Hotel i Edinburgh, en The Macallan Horizon (värd en halv miljon) och en tur till destilleriet i Speyside. De kallar det The Horizon Whisky Experience och har satt prislappen på £ 100 000, vilket med dagens kurs motsvarar 1 352 880 svenska.
Två nätter på femstjärniga Balmoral Hotel i Edinburgh, en The Macallan Horizon (värd en halv miljon) och en tur till destilleriet i Speyside. De kallar det The Horizon Whisky Experience och har satt prislappen på £ 100 000, vilket med dagens kurs motsvarar 1 352 880 svenska.
Två nätter på femstjärniga Balmoral Hotel i Edinburgh, en The Macallan Horizon (värd en halv miljon) och en tur till destilleriet i Speyside. De kallar det The Horizon Whisky Experience och har satt prislappen på £ 100 000, vilket med dagens kurs motsvarar 1 352 880 svenska.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Montblancs penna Meisterstück firar hundra i år. I början av 1900-talet fanns en tysk penntillverkare med namnet Simplo som var kända för sina pålitliga pennmodeller. Varumärket Montblanc registrerades 1910. 1924 ädrades kursen för företaget med Meisterstücks framgångar och de satsade på exklusiva pennor istället för de enklare modellerna. Sedan dess är Meisterstück en klassiker i toppsegmentet.
Montblancs penna Meisterstück firar hundra i år. I början av 1900-talet fanns en tysk penntillverkare med namnet Simplo som var kända för sina pålitliga pennmodeller. Varumärket Montblanc registrerades 1910. 1924 ädrades kursen för företaget med Meisterstücks framgångar och de satsade på exklusiva pennor istället för de enklare modellerna. Sedan dess är Meisterstück en klassiker i toppsegmentet.
Montblancs penna Meisterstück firar hundra i år. I början av 1900-talet fanns en tysk penntillverkare med namnet Simplo som var kända för sina pålitliga pennmodeller. Varumärket Montblanc registrerades 1910. 1924 ädrades kursen för företaget med Meisterstücks framgångar och de satsade på exklusiva pennor istället för de enklare modellerna. Sedan dess är Meisterstück en klassiker i toppsegmentet.
Inverted är ett företag på engelska landsbygden som renoverar åtråvärda klassiker ner till minsta mutter och konverterar dem med elektrisk drivlina. Andra knep de tar till för att uppdatera våra gamla favoriter är bland annat airconditioning, Airplay och backkamera. Så man får den där gamla goa Range Rovern eller Land Cruisern, fast med moderna features. Prislappen för en FJ40 är ”från” 2,6 miljoner kronor. Då med den enklare drivlinan.
Inverted är ett företag på engelska landsbygden som renoverar åtråvärda klassiker ner till minsta mutter och konverterar dem med elektrisk drivlina. Andra knep de tar till för att uppdatera våra gamla favoriter är bland annat airconditioning, Airplay och backkamera. Så man får den där gamla goa Range Rovern eller Land Cruisern, fast med moderna features. Prislappen för en FJ40 är ”från” 2,6 miljoner kronor. Då med den enklare drivlinan.
Inverted är ett företag på engelska landsbygden som renoverar åtråvärda klassiker ner till minsta mutter och konverterar dem med elektrisk drivlina. Andra knep de tar till för att uppdatera våra gamla favoriter är bland annat airconditioning, Airplay och backkamera. Så man får den där gamla goa Range Rovern eller Land Cruisern, fast med moderna features. Prislappen för en FJ40 är ”från” 2,6 miljoner kronor. Då med den enklare drivlinan.
Mitt i stimmiga Ho Chi Minh City, sidan om posthuset vid Notre-Dame, har kaffekedjan % Arabica öppnat ett kombinerat café och rosteri i vitt, glaskubigt (ja, vi hittade på det – nöden har ingen lag) och badandes i ljus. Kanske inte så chockerande här i Skandinavien, men med alla färgglada och gamla fastigheter runt omkring är det en skarp kontrast. En riktig oas för oss som gillar ”vitt och fräscht”. Närmsta stället att prova deras kaffe är London, med fyra caféer.
Mitt i stimmiga Ho Chi Minh City, sidan om posthuset vid Notre-Dame, har kaffekedjan % Arabica öppnat ett kombinerat café och rosteri i vitt, glaskubigt (ja, vi hittade på det – nöden har ingen lag) och badandes i ljus. Kanske inte så chockerande här i Skandinavien, men med alla färgglada och gamla fastigheter runt omkring är det en skarp kontrast. En riktig oas för oss som gillar ”vitt och fräscht”. Närmsta stället att prova deras kaffe är London, med fyra caféer.
Mitt i stimmiga Ho Chi Minh City, sidan om posthuset vid Notre-Dame, har kaffekedjan % Arabica öppnat ett kombinerat café och rosteri i vitt, glaskubigt (ja, vi hittade på det – nöden har ingen lag) och badandes i ljus. Kanske inte så chockerande här i Skandinavien, men med alla färgglada och gamla fastigheter runt omkring är det en skarp kontrast. En riktig oas för oss som gillar ”vitt och fräscht”. Närmsta stället att prova deras kaffe är London, med fyra caféer.
Heatherwick Studio, som ritat Little Island i Hudsonfloden, NY, har vunnit den globala arkitekttävlingen för hur Nodeul Island i Seouls Han River ska utformas. Projektet som kallas Soundscape ska inte stå fritt i vattnet, utan ligga uppe på den existerande ön, men få liknande parkstråk i olika nivåer.
Heatherwick Studio, som ritat Little Island i Hudsonfloden, NY, har vunnit den globala arkitekttävlingen för hur Nodeul Island i Seouls Han River ska utformas. Projektet som kallas Soundscape ska inte stå fritt i vattnet, utan ligga uppe på den existerande ön, men få liknande parkstråk i olika nivåer.
Heatherwick Studio, som ritat Little Island i Hudsonfloden, NY, har vunnit den globala arkitekttävlingen för hur Nodeul Island i Seouls Han River ska utformas. Projektet som kallas Soundscape ska inte stå fritt i vattnet, utan ligga uppe på den existerande ön, men få liknande parkstråk i olika nivåer.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö